Gå til innhold

Hvordan selge en Freelander


Iceman73

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Du skal egentlig være glad for at alle vet om de problemene, da kan du i det minste unslippe å måtte få en masse problemer i ettertid. Så lenge din bil har vært gjort en del jobb med kan du jo si at de er utbedret pr i dag, men at du ikke gir noen garanti for at det ikke kommer igjen. Har du ikke gjort større jobber med bilen og du regner med at det vil komme noen så må du nok bare dumpe prisen for å bli kvitt den. Du vil i alle tilfeller ikke tjene noe på å lure noen til å kjøpe denne ved å la dem tro at det er en super god bil kvalitetsmessig.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen bygger seg opp fra dag en. Ombygging dag en vil si at problemet er betraktelig redusert/utsatt, men alle motorer kan få denne feilen så helt sikker er man ikke. Bygger man om senere vil havariet bare bli utsatt. Hvor leng er det ingen som vet. Det finnes motorer som aldri vil havarere selv om de ikke bygges om og det finnes (bytte)motorer som har havarert til tross for ombygging.

Ombygging er altså ingen garanti mot feilen, men det reduserer eller utsetter problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden "alle" vet om de jævla problemene med Freelander bilene, hvordan blir en kvitt de? B)

 

Man blir ikke kvitt en Landrover, man bare omplasserer den... For verditapet på bilen din kan du heller stæsje den opp med slik:

gallery_1975_9_73360.jpg

 

Så for du antakelig solgt den for en grei pris..? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke kvitt en Landrover, man bare omplasserer den... For verditapet på bilen din kan du heller stæsje den opp med slik:

gallery_1975_9_73360.jpg

 

Så for du antakelig solgt den for en grei pris..? :rolleyes:

 

Hva er detta foran fanger`n, godt gammeldags fotbrett som det var på traktorene i gamle dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er detta foran fanger`n, godt gammeldags fotbrett som det var på traktorene i gamle dager?

Det er plate for montering av vinsj, den kan enkelt taes av og på helt genialt da det tvilsomt er lovlig å kjøre med den slik på vei. Samme fanger som jeg har, bare synd den trolig ikke blir godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å gå en litt annen vei enn offroad. Bilen min er sort så jeg hadde tenkt å lakke fangere og skjermbredere sort. Sette på noen litt grove 18" hjul. Lakke den beskyttelse platen i front grå. Og tone rutene rundt om. Slik den så litt mer lik ut den nye 2007 modellen. Noen som har sett noe slikt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den off-road -rigga Freebie'n vekket noe i meg. Jeg lurer på om det er på tide å ta spranget fra seriebil til noe moderne snart. Man kan kanskje få "havarerte" biler svært billig, og det pirrer jo nysjerrigheten en del. Hva slags motor kan man få til å passe og alt det der. Siden jeg ikke får lov til å røre bilen til kona blir det kanskje Freelander på meg også? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dokumentasjonen" er nok bare en tyrkleif. Der står helt tydelig V8, mens den tilhørende motortegning like tydelig viser en KV6 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Man kan kanskje få "havarerte" biler svært billig, og det pirrer jo nysjerrigheten en del. Hva slags motor kan man få til å passe og alt det der. Siden jeg ikke får lov til å røre bilen til kona blir det kanskje Freelander på meg også? :unsure:

ikkehavarerte freelandere er nå nede i 65 tusen på finn, og den nedadgående kurven tror jeg vil være bratt en stund til (vi vil finne freelandere til under 50 tusen i løpet av kort tid). det åpner for ett helt nytt marked på freelandere, lekebil til far B) .

 

selv koner må ha nye fjærer og dempere på freelandere, og det er jo erfaringsmessig fort gjort å bestille 2" feil når man handler på internett :rolleyes: ..

dekk varer heller ikke evig, og da må man jo høre på dekkforhandlerens anbefalinger... og han sa jammen att de yokohama geolander mt dekka var som skapt for bilen :rolleyes: . underbody-protection vil hun aldri se noe til alikevel, så det er ikke noe å lage fuzz om... og vips ! så var freelanderen en offroadmaskin :rolleyes:B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lise... kom ikke her og si du ikke har lyst på en slik under bilen B) .

dessuten sparer Rune en god halvtime hver gang han skifter oljefilter og bedriver annen pleie på understellet, tid som selvfølgelig vil bli brukt på andre ting i huset som han har utsatt :) . totalt uimotståelig spør du meg B) .

 

gallery_2023_9_58877.jpg

 

heving av bilen vil forenkle inn, og ikke minst utgang av eldre tanter som sitter på til kirkekaffen. og større dekk er ofte billigere, fordi det selges tonnevis mer av dem. hva venter du på...

 

og får jeg minne om en av Terje K. sine visdomsord.

Lykkelige er de hustruer som skjønner at det lønner seg å la mannen være gutt.

 

hva var det tråden egentlig handlet om igjen ? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glenn sin grønn-skilta går for 85 tusen :)

 

I would if I could, for å si det slik, men "noen" i Heimen bestemte at vi skulle flytte og øke lønebyrden på husstanden med en million for ikke mange nok måneder siden, så da så :lol:

 

mvh,

Yngve S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lise... kom ikke her og si du ikke har lyst på en slik under bilen B) .

dessuten sparer Rune en god halvtime hver gang han skifter oljefilter og bedriver annen pleie på understellet, tid som selvfølgelig vil bli brukt på andre ting i huset som han har utsatt :) . totalt uimotståelig spør du meg B) .

 

gallery_2023_9_58877.jpg

 

heving av bilen vil forenkle inn, og ikke minst utgang av eldre tanter som sitter på til kirkekaffen. og større dekk er ofte billigere, fordi det selges tonnevis mer av dem. hva venter du på...

 

og får jeg minne om en av Terje K. sine visdomsord.

 

 

hva var det tråden egentlig handlet om igjen ? :lol:

 

Vel... jeg er veldig for originale biler, og har heldigvis fått oppdratt en god alliert. Jeg sjekker også hva det er jeg bataler for når jeg skal ha bildeler. Tror ikke heving av bilen vil øke andelen husarbeid her i huset. Siden jeg allerede trenger kasse for å få min mor inn i bilen, og har problemer med å komme ut selv uten å møkke til buksebena ( "stigbrett" - totalt ubrukelige til formålet), tror jeg ikke på det med tantene heller. Men det var faktisk ikke det tråden handlet om, nei.

Men det er vel lov å spore av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...