Gå til innhold

Hestehenger


Sindre

Anbefalte innlegg

Vår Gipsy Cob (Tinker) hoppe begynner å bli stor, hun føller i april.

Det betyr at vi trenger større hestehenger etterhvert.

Dette forumet fikser jo det meste, fikser det en god hestehenger til 2 hester også?

ca 1200 kg nyttelast er et must, samt at den er beregnet på 2 stk av disse 4bente gresslukende sorte hull.

hver på rundt 500 kg.

 

Men nå har jeg en 1 1/2 henger hvor bremsetromler må hones for å få montert det.

Dusjkabinettet står fordi jeg ikke har fått ordnet med motorgodkjennelse enda.

Hr Larsen står bare og ser mer og mer lei seg ut (Noen som vil gi ham et nytt hjem?)

3,9 EFI har fortsatt skadet støtfanger både foran og bak etter rundtur (IKKE RULLEKAKE !!)

3,9 EFI tak sagger noe forferdelig

3,9 EFI har fortsatt ikke fått nye skiver og overhalt Caliperne bak. Delene har jeg.

 

Hvorfor disse deprimerende betroelser? Jo; Den nye hengeren må være i god stand!

 

Jeg HAR IKKE TID TIL Å MEKKE PÅ ENDA ET PROSJEKT!!!! ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen Busterhengere til akseptabel pris på Finn. Men det er egentlig ikke så lett å finne billig henger som ikke må mekkes. Da en av mine stallkamerater skulle ha henger i fjor, endte de opp med å kjøpe ny Gaupen på kampanjetilbud. Det var billigere enn å kjøpe pent brukt Gaupen!

Lykke til med følling! Min hoppe viste seg dessverre å være tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja den står høyt på ønskelista.

 

og prisen er høy den også. men ikke avskrekkende.

Det morsomme er at uansett hvilken henger det snakkes om så er det noen som har veldig dårlige erfaringer og noen som har veldig gode erfaringer, blir litt forvirret.

 

Foreløpig er vel prioriteringen:

Dobbel boggie.

Fjærer med støtdempning.

Front utlasting

1500 kg til 1900 kg nyttelast, skal passe til 2 stk på rundt 600 kg med utstyr uten å være helt nedlesset.

Aluminium dørken?

 

Hva er kostnadene med å importere en brukt henger?

Hva er kostnadene med å importere en ny henger?

 

I tilleg til moms regner jeg med at det er en form for straffeskatt, samt registreringsavgift.

finner ikke system i tollvesenets sider.

Endret av Sindre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sparer vel ca 15-20 lakser på en henger som koster 70 i Norge hvis du drar ned selv og henter den i Danmark. Dobbel boggie :blink::blink:

Men det gjelder cheval liberty. På den kan blant annet lemmen bak åpnes ned og sideveis.

 

Hadde ikke giddet å kjøpe frontutlast hvis det ikke var at hesten var svært vanskelig å ha med å gjøre når den skulle ut. Ofte på stevner parkerer bilene side om side slik at det ikke er mer enn et menneske som kan gå imellom. Blir litt trangt for en hest da.

 

Ting som jeg synes er viktig er helstøpt gummibelegg i bunn samt helstøpt glassfiberhytte. Høyden på gulvet i forhold til bakken er også viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...