Gå til innhold

Hevesett.


nansen

Anbefalte innlegg

Jeg skal skifte fjærer og dempere på min 98 mod Defender. Tenkte å heve 1" i samme slengen. Jeg lurte på om noen kunne anbefale meg noen sett???

Har sett på Paddock, men jeg finner bare 2" sett.

Håper på hjelp.

Nansen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Bruker du HD-fjærer i standard høyde "hever" du bilen nesten en tomme i forhold til normale signe fjærer.

Flere LR-sjapper i England har (sjekk bl.a. www.britpart.com sine sider og søk på Google på varenummer) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpion Racing og Equipe4x4 har dette. Kjør på med 2" med det samme. Du vil ikke angre :-)

Har tenkt på 2 " men det fører med seg både radiusarmer+++ synes jeg bør ha litt feitere dekk hvis jeg hever 2" også...

Hvor store dekk får jeg på de orginale alufelgene 16"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 90 eller 110? Du kan kjøpe LR fjærer ut fra deres sortiment som

hever bilen ca.1" men det er lettere for en 90 siden 110 har større diameter

på bakfjærene.

Radius armer og annet kjøper du etterpå ved behov, og opptill 2" er det mest

sannsynlig ikke nødvendig på en Defender.

Men ønsker du å gjøre det skikkelig så kjøper du dette

Endret av qcnr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 90 eller 110? Du kan kjøpe LR fjærer ut fra deres sortiment som

hever bilen ca.1" men det er lettere for en 90 siden 110 har større diameter

på bakfjærene.

Radius armer og annet kjøper du etterpå ved behov, og opptill 2" er det mest

sannsynlig ikke nødvendig på en Defender.

Men ønsker du å gjøre det skikkelig så kjøper du dette

 

Ved 2" heving vil du forandre vinkelen sånn at det blir mye press på foringene og du mister selvoppretting. Vibrasjon vil mest sannsynlig komme, men det avhenger litt av årsmodell.

 

Og ikke kjøpe sånne foringer. Kjøp nye armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry. Gikk litt fort her

 

Takk for svar.

Er det noen som har en link til et sett med fjærer og dempere som hever 1"???

Hvis jeg går for 2" så tenkte jeg på dette:

http://www.mm-4x4.com/britparts-complete-2...n-kit-863-p.asp

Men jeg skal i utgangspunktet ha dette som familiebil, det er kjedelig å måtte løfte hele fammen inn og ut hele tiden... :P så blir det jo sikkert en annen pris med 1". Jeg har helt nye BFG dekk på bilen....235-85-16..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har nye dekk, så kan jeg tenke at du ikke skal kjøpe ett sett

till med større dekk?

Hvorfor ikke bruke originale fjærer og bedre dempere og sette på Rubberized Spring Isolator (ANR2938)

og Rubberized Shock Tower Securing Ring (RBC100111).

 

1 ANR2938 under hver fjær og over de bakre, og RBC100111 øverst på fram fjærene.

 

Så får du litt løft, slipper masse tull med drivverk, slipper og bruke unødvendig mye penger,

bilen har LR deler montert= ingen godkjennings/ EU kontroll tull, etc, etc.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har nye dekk, så kan jeg tenke at du ikke skal kjøpe ett sett

till med større dekk?

Hvorfor ikke bruke originale fjærer og bedre dempere og sette på Rubberized Spring Isolator (ANR2938)

og Rubberized Shock Tower Securing Ring (RBC100111).

 

1 ANR2938 under hver fjær og over de bakre, og RBC100111 øverst på fram fjærene.

 

Så får du litt løft, slipper masse tull med drivverk, slipper og bruke unødvendig mye penger,

bilen har LR deler montert= ingen godkjennings/ EU kontroll tull, etc, etc.

 

Høres ut som en bra plan!

Du har vel ikke en link til disse delene??? Paddock??

Nansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved 2" heving vil du forandre vinkelen sånn at det blir mye press på foringene og du mister selvoppretting. Vibrasjon vil mest sannsynlig komme, men det avhenger litt av årsmodell.

 

Hvilken årsmodell er det snakk om her?? og vil en 90 få fortere vibrasjon enn en 110 feks??

Min feks? en 2001 Td5 90 er det en bil som vill få vibrasjon ved 2"tommers heving"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra plan!

Du har vel ikke en link til disse delene??? Paddock??

Nansen

 

Tror jeg bestillte fra Paddock til bruk på en RRC.

Men husk hvis du har 110 vill det ikke passe bak siden

fjærene er større diameter.

Eller ring til Famous Four.

 

LR fjærer er også billig og holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Kim, din bil få vibrasjoner.

 

 

Fantastisk :wacko: Mere penger på bil ja,ja skal bestille radiusarmer,traillingarms,gule pollybush og nå må jeg legge til ny aksel :rolleyes:

bare ikke si noe til kona så går det greit

 

Foresten er de noen som har prøvd og bygge om en aksel :unsure: det finnes noen firmar i oslo som er spesialister på mellomaksler

det er jo bare og bytte til et annet kryss?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LR fjærer er også billig og holder.

 

Ja, det er derfor de fleste bytter ut sine orginal fjærer med noe bedre.... :o

 

Fantastisk :wacko: Mere penger på bil ja,ja skal bestille radiusarmer,traillingarms,gule pollybush og nå må jeg legge til ny aksel :rolleyes:

bare ikke si noe til kona så går det greit

 

Foresten er de noen som har prøvd og bygge om en aksel :unsure: det finnes noen firmar i oslo som er spesialister på mellomaksler

det er jo bare og bytte til et annet kryss?

 

Det koster å heve. Om du tar sjansen på frakta fra Devon så bestill akslingen derfra. Evt så hør om det er andre som vil være med på bestillingen da Devon har valgt det dyreste og dårligste fraktalternativet til Norge.

 

Jeg burde forøvrig ha byttet min :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir vell til det tenker jeg :)

men skal sjekke ut power train i oslo dem er spesialister på mellomaksler og jeg har brukt dem før på varebil

kansje jeg kan spare noen kr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir vell til det tenker jeg :)

men skal sjekke ut power train i oslo dem er spesialister på mellomaksler og jeg har brukt dem før på varebil

kansje jeg kan spare noen kr ;)

 

Du kan jo også høre med Unikardang, litt usikker på stavemåten. Det ligger i Sandakerveien i Oslo.

Men jeg spør i gjend er det noen som kan hjelpe meg med disse delene som ble nevnt? Link??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ikke bytte til lengre slanger før jeg byttet trailing arms og tok av stab stag.

Ok, hadde bare inntrykket av at når man skifter til størrre fjærer å demperer var det en del som måtte skiftets ut. :huh:

Der ser man at men kan lære noe vær dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...