Gå til innhold

Daisy - En 1956 Land Rover 86"


ian928

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 4 måneder senere...
En utrolig flott vogn! Er det 205/16-dekk?

:)

 

Ja, var det ikke 205/75 16 det sto på dem? Jeg tror det. Ganske mye mindre diameter enn sommerdekkene i 7.00-16 men helt greit for vinterdekk. Fungerte meget bra på prøvetur, fremkommeligheten er nå mye bedre enn på Range Roveren (vi må ha nye vinterdekk der også skjønner jeg) og en ny dimensjon i eierskapet åpner seg.

 

Det spørs om det må bli en tur til Surnadalen litt utpå våren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forresten en Biltema-løsning for å fjerne lakk fra galvaniserte deler som er naglet på bilen, rundt bakkassa f.eks, uten å skrape opp galven og skade lakken på karosseriet:

 

Varmet opp lakken lokalt med denne (tok av loddespissen):

19-739_l.jpg

 

Og skrapte med disse:

19-1270_l.jpg

 

Nå er vi nok heldige for det er lakket rett på galven uten grunning så det slipper temmelig greit, men det er masse arbeid likevel. Og selv om skrapene er harde må de slipes innimellom, spesielt går det hardt på dem på nagler. Men det lar seg gjøre ihvertfall! Vi hadde tenkt å maskere og bruke malingsfjerner, men jeg tror vi satser på denne metoden i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utrolig flott vogn! Er det 205/16-dekk?

:)

 

215/75r16

 

6 mm lavere enn 205/80r16

 

 

Tar seg bra ut, Ian!

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

 

Og selv om man skal være varsom med å diskutere smak, våger jeg å nevne at jeg synes de blå båt-toalett-slangene muligens skiller seg litt ut i det ellers perfekte interiøret.

 

Sorte eller mørkt gråbrune slanger hadde pyntet opp.

 

Mvh Terje K.

 

Har gleden av å melde om at Daisy har fått litt oppgradering! Båt-toalettslangene er byttet ut med mer passende slanger i sort, hun har fått seg nytt innerspeil, og til sist har hun fått seg ny bensinpumpe, elektronisk sådan (men originalt utseende). Vi har også kjøpt inn nytt komplett eksosanlegg, dette er ikke montert ennå. Nå må det da snart bli vår! Ser forresten at vår improviserte pakning mellom toppen av ruterammen og hardtoppen ble med på bildet, dette er isolasjon til vannrør :blink: Fungerer bra, men nå har jeg funnet ut at denne pakningen nå har blitt tilgjengelig fra Serie 1 klubben i england, så denne og dørpakningene står også for tur.

 

5534154875_a1beb6f191_b.jpg

 

5534734088_3802a114e5_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også nevne at innerspeilet er et modifisert speil til Morgan. Det fantes i to størrelser hvor vi kjøpte det største, det var ikke nødvendig fordi sikten bakover uansett blir begrenset av den lille bakruta. Kjøpte dette også fra Holden. De har masse fine speil!

 

http://www.holden.co.uk/displayproducts.asp?sg=2&pgCode=092&sgName=Hardware&pgName=Mirrors&agCode=0250&agName=Interior+Mirrors

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei, det er lenge siden jeg har oppdatert ja, Daisy har det etter forholdene bra men står nok mest stille for tiden. Grunnen til dette er to små barn og (for?) mange biler. Hun er for tiden kun forhjulsdrevet :wacko: pga totalhavari på bakdiffen! (ny diff ligger i garasjen og venter på prioritet).

 

Daisy er en herlig bil, anbefaler alle en Serie 1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Herre, ingen oppdatering om Daisy på denne tråden siden 2014!

 

Daisy har det fortsatt bra, har aldri hatt en bil som ALLTID starter. Kan stå i et halvt år uten tilsyn, men starter på første forsøk. Batteriet blir ikke tappet heller! Vi har jo en 2006 Range Rover Supercharged som vi er veldig fornøyd med, men det er en funksjonalitet i Daisy som jeg ikke finner i nye biler. Jeg mistenker at når Range Roveren har blitt spiker så triller Daisy fortsatt rundt på veien... Fantastisk konstruksjon!

 

 

Daisy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skulle kjøre 12-åringen til en kompis i dag, og det ble Daisy som måtte trå til. Vi humpet oss av gårde over brøytekantene og da kom det fra guttungen: «Du pappa, æ skjønne at bilan har utvikla så mykkji sia Daisy blei laga». Han har selvsagt rett i det. Og folk stirret på oss når vi skulle fylle bensin. Passasjer ut, demontere sete og åpne luke før man finner tanklokket… FOR en patent!

 

 

IMG_1015.JPG

IMG_1016.JPG

Endret av ian928
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...