Gå til innhold

Hvor høy er en VW Transporter


Børre Michelsen

Anbefalte innlegg

Min 1991 Caravelle er 1.94 iht fabrikkens data, står seff ikke noe om dette i vognkortet som det vel strengt tatt skal :rolleyes:

 

Men siden fjæring og understell er slitne og velbrukt, så regner jeg med at den er lavere.

 

Andre T4'ere kan avvike noe fra dette høydemålet.

 

mvh,

Yngve S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1991 Caravelle er 1.94 iht fabrikkens data, står seff ikke noe om dette i vognkortet som det vel strengt tatt skal :rolleyes:

 

Men siden fjæring og understell er slitne og velbrukt, så regner jeg med at den er lavere.

 

Andre T4'ere kan avvike noe fra dette høydemålet.

 

mvh,

Yngve S

 

foran har T4 justerbar torsjonsfjæring, derfor er det veldig stor forskjell på høyden foran.

Bak er det spiralfjærer som jeg mistenker det finnes flere høyder av. Noen er iallefall mye høyere enn andre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvor høy er en VW Transporter" ligner litt på "hvor lang er en strikk" :rolleyes::lol:

Flere garasjeanlegg er forbløffende lavere enn det som står på skiltinga (spesielt ramper etc, som pga vinkelen og stor akselavstand gjør at takhøyden blir lav).

I forrige uke tok jeg nesten et sprinkleranlegg i en garasje med exmilen (uten tak, men med bøyla), der det var 2,1m høyde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg sier du kommer inn i 2 meters "høl".

 

Tyskerbrakka har også smussavviseren hengende bakpå som gjør den noe høyere og den har aldri tatt borti - mens radioantenna har gjort det opptil flere ganger :P

 

Så jeg regner antenna som "greinavviser" a lá dem som er monterte på BV'ene...

 

Uansett kjører du inntil, hopper ut og myser (stigtrinnet i døra funker fint her) før du begynner forseringa av 2 m begrensning og tar kontroller underveis. Da treffer du ikke noe du ikke skulle ha truffet, farmann ;)

 

mvh,

Yngve S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg ringte Bergen Parkeringsselskap og spurte dem hva høyden var i Klostergarasjen. Fikk 3 forskjellige svar (fra 190 - 210 cm). Jeg spurte om det ikke lenger var mulig å parkere på gateplan i området rundt Bergen Kino (skulle på kino med mine barn). Fikk til svar: "Nei desverre, frustrasjonen lenge leve.."

 

Enden på visa ble å kjøre en lånt Toyota Avensis 2000 mod. Min kone sa faktisk flere ganger "Når jeg sitter i denne bilen forstår jeg hvor bra det er at vi kjører Land Rover" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...