Gå til innhold

Kaffektrakter og Espressomaskin


Anbefalte innlegg

Nå må vi passe oss, ødelegge stakkars Haakons salgstråd på denne måten :o

Han kommer jo aldri til å få solgt en vanlig kaffetrakter sånn som dere holder på?

Nå kan dere ligge våken om nettene å tenke på stakkaren som ikke får stillt sitt sjokoladebehov!

Dette er jo å stjele sukkertøy fra unger!!

 

Fy skam oss :rolleyes:

 

Skal jeg anta at du kjøper den da? For å lappe på dårlig samvittighet? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ingen vil ha kaffetrakteren, vi er mondene urbane mennesker og nedverdiger oss ikke til slike drikker som tilhører de mer rurale områder B)

 

Men vi kan utforske alternative bruksområder for den på rena :rolleyes:

Endret av hugin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgt til Dag. Forumtransport?

 

Nå kan dere andre moroklumper bare ødelegge tråden :D

 

:D Den fikset jeg greit, først avledningsmanøver for så å gå inn med fullt trykk. Den gamle sersjanten min ville vært stolt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumekspresse en brukt kaffetrakter til Bergen!

 

Fantastisk!

 

Jeg kan ta den med VIA UK dersom den er her hos meg innen 13. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint den bialettin Kvammen, men den lager ikke esspresso.... Til det trenger man ca 96grader varmt vann og ei pumpe som orker 9bars trykk ;)

 

Tenkte det kunne være greit å by på litt "espresso" når jeg får LR-biler på PKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som tenkte vi kunne bygge den om til noe som virket på efi systemet til Ronny B)

 

Litt tysk elektronikk burde den ha godt av :rolleyes:

Endret av hugin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumekspresse en brukt kaffetrakter til Bergen!

 

Fantastisk!

 

Jeg kan ta den med VIA UK dersom den er her hos meg innen 13. mars.

 

Det hadde jo vært helt topp å få en espressomaskin som har vært en tur i "gamlelandet" først. får se om det kan ordnes slik at du kan ta den med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tingen på benken til tdithomas veier og koster det samme som en gjennomsnittlig seriebil :-o. men lager den god kaffe ?. nja... det er flere år siden jeg slutta og drikke det skvipet som presses ut av den. men han har i alle år hvert god til å koke vanlig kaffe til meg ved siden av. så joda tdithomas har god kaffe :-). akkurat nå drikker vi bålkaffe, DET er godt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært helt topp å få en espressomaskin som har vært en tur i "gamlelandet" først. får se om det kan ordnes slik at du kan ta den med.

 

Tror du har blingset litt, du er blitt eier av en vanlig kaffetrakter, for en pris av to store freia melkesjokolader.

 

Hvis den tar seg en tur til UK må du få montert noen deler fra Lucas, da lager den ihvertfall ikke kaffe etterpå :rolleyes: Hvis en i det heletatt starter da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppsann, det var jo ikke kaffetrakteren jeg trengte. Espressomaskinen var det jeg tente på. Kaffetraktere har jeg jo i bøtter og spann... avbestilles herved... kan jeg få kjøpe espressomaskinen derimot så er jeg med. Blir det tort og svieerstatning så får jeg heller bla opp en melkesjokolade. blush

 

Tror jeg må slutte med dette tullet, har ikke godt av det. Ser jo at espressomaskinen er solgt...

Endret av Kvammen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til lyset i av/på-bryteren, og kan nesten garantere at det ikke lenger lyser når vi er tilbake....med unntak av når man smeller igjen lokket på toppen; da blinker av/på-bryterem et øyeblikk.

 

...og nå SKAL kvammen ha kaffetrakter.

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi no få lov til å bygge kaffetrakteren om til en forvarmer til coilen på Ronny sin bil??

 

Så lenge noen dekker sukkerbehovet mitt så kan dere bygge den om popcornmaskin for min del :D

 

Hoppsann, det var jo ikke kaffetrakteren jeg trengte. Espressomaskinen var det jeg tente på. Kaffetraktere har jeg jo i bøtter og spann... avbestilles herved... kan jeg få kjøpe espressomaskinen derimot så er jeg med. Blir det tort og svieerstatning så får jeg heller bla opp en melkesjokolade.

 

Tror jeg må slutte med dette tullet, har ikke godt av det. Ser jo at espressomaskinen er solgt...

 

Hadde Sjersanten blitt fornøyd nå? :rolleyes:

 

Du blir ikke holdt ansvarlig for din del av kontrakten B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge noen dekker sukkerbehovet mitt så kan dere bygge den om popcornmaskin for min del :D

 

 

 

Hadde Sjersanten blitt fornøyd nå? :rolleyes:

 

Du blir ikke holdt ansvarlig for din del av kontrakten B)

 

Han hadde vel sikkert sagt at det bare bekrefter at han tok en riktig beslutning da han ikke foreslo meg til befalsskolen. Får vel heller satse på å kjøpe meg en slik enkel kanne, PKK-espresso må jeg jo ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til lyset i av/på-bryteren, og kan nesten garantere at det ikke lenger lyser når vi er tilbake....med unntak av når man smeller igjen lokket på toppen; da blinker av/på-bryterem et øyeblikk.

 

...og nå SKAL kvammen ha kaffetrakter.

Og for at det hel ikke skal fungere, må man ha riktig kaffe... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint den bialettin Kvammen, men den lager ikke esspresso.... Til det trenger man ca 96grader varmt vann og ei pumpe som orker 9bars trykk ;)

Nei, den lager ikke perfekt crema, men det gjør ikke denne heller:

 

gallery_299_9_220370.jpg

 

 

 

 

Men hva med denne:

 

cva4085.jpg

 

Er det noe å bruke penger på? Noen som har erfaring med en slik?

 

Her er reklamen.

 

Hilsen Eivind

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med denne:

 

cva4085.jpg

 

Er det noe å bruke penger på? Noen som har erfaring med en slik?

 

Her er reklamen.

 

Hilsen Eivind

 

Jepp. Har snekret litt for en kompis som har en slik Miele. Kan lagre forskjellige profiler bl.a. så han husker hvem som liker jordmorkaffe o.l. :D

Ulempene er vel at man flyr og trykker på knappen hele tiden, med påfølgende koffein-forgiftning. Enkel i bruk, men slike bønner er ganske dyre, og billige bønner smaker bare skit! :rolleyes:

Mvh,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den lager ikke perfekt crema, men det gjør ikke denne heller:

 

Men hva med denne:

 

img: miele

 

Er det noe å bruke penger på? Noen som har erfaring med en slik?

 

Det er ikke bare mangelen på crema som er forskjellen på en bialetti og en skikkelig espressomaskin. Det er hele prinsippet, man kan like gjerne kalle trakter eller kokekaffe for espresso ;)

 

Når det gjelder Miele maskinen lager den helt OK espresso, langt fra "perfekt" med heller ikke helt ræva hvis man er nøye med vedlikeholdet. Det den derimot ikke gjør er å lage skikkelig steamet melk, til det har den alt for liten koker dessverre.

 

Av "billig" maskinene er det stort sett Rancilio Silvia og en Rocky kvern som gir "mest value for money"

eller man kan gå opp et hakk

 

Finnes med jevne mellomrom fine nesten nye maskiner på finn.no eller bruktmarkedet på temperato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...