Dappe Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Takker for det Anders. Den oljen er det jammen ikke lett å få tak i.. (du kan sende meg en melding på ni femten femtitre to åttifire når du drar oppover) Ellers så har jeg gått på en smell i dag. Tok av svinghjul for å bytte simring i bakkant av motoren, men som vanlig hadde jo den fo%%&/nna merkeleverandøren skaffet feil del, så nå blir det stopp i prosjektet frem til mandag. De har jo fanken i meg ingen ting på lager her i landet.. Er det noen i grei kjøreavstand fra Kongsberg som har simring og pakning som dette liggendes? (kanskje jeg kunne låne) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 'eg ser du e sint men eg kan ikkje skaffa pakning te deg' du må skaffa den sjøl men e' kan banna med deg kan banna med deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) 'eg ser du e sint Måtte bare få det ut.. men e' kan banna med deg kan banna med deg. Fint Dagfinn, vi må jo stå sammen.. Dess høyere vi roper osv, osv... (jo større blir frustrasjonen) Her ligger forøvrig herligheten og bare verker etter å bli satt inn i bilen.. Endret 22. februar 2008 av Dappe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 A masterpiece Jeg er med Dappe !!!!!!! F..............illern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Da har jeg fått tak i olje takket være Anders (usp) som kjørte til Kongsberg med olje til meg og atpåtil ville ha en veldig hyggelig pris. (fikk faktisk dårlig samvittighet etterpå) En takk også til Vassbø som rigte meg på fredag kveld og ville bidra med deler fra lageret sitt. Synd du også hadde den samme simring jeg fikk feilsendt.. Utrolig med dette miljøet vi har rundt bilene våres.. Da har jeg noen flere spørsmål: 1. Det ser ut som det er brukt Locktite på boltene til svinghjulet. Noen som kan si meg hva som skal brukes? 2. Jeg trenger anbefaling på olje til transferkassen. Jeg vil ha en olje av skikkelig kvalitet. Det er vel samme som brukes på akslinger og differ? 3. På dekslet (simringen) på veiva var det brukt noe tetteguffe. Er dette nødvendig når en bytter til ny pakning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Noen som har et godt råd på hva en skal bruke i mellom platene i gulvet? Er det en standard tettelist eller brukes det noe guffe for å få dette bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugin Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Mel og vann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Tetting mellom plater:Jeg ville nok heller brukt Tec7 (får hos lokale fargehandlere, Byggmakkere o.l.). Limer mot ting som er ureint, sitter godt, holder tett osv. Gratulerer med å ha kommet så langt da!!!! Ad pakninger: Neste gang du er hos EWS, Bøhler, Paddocks eller andre: Kjøp topp- og bunnpakningssettene + 1 stk toppakning, så har du på lager for påkommende tilfeller alt som er å oppdrive av pakninger, simmerringer osv. Er du oversystematisk klarer du også å rebestille det du bruker etterhvert, sånn at du alltid har komplett sett. Er du sånn som meg, så ender du etterhvert opp med et par incomplete sett... Ad gårsdagens: #1: Jeg ville brukt vanlig loctite (alt som rister og skrangler trenger loctite) #2: ? + Samme til differ som til x-fer, ja. #3: ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Tetting mellom plater:Jeg ville nok heller brukt Tec7 (får hos lokale fargehandlere, Byggmakkere o.l.). Limer mot ting som er ureint, sitter godt, holder tett osv. Gratulerer med å ha kommet så langt da!!!! Ad pakninger: Neste gang du er hos EWS, Bøhler, Paddocks eller andre: Kjøp topp- og bunnpakningssettene + 1 stk toppakning, så har du på lager for påkommende tilfeller alt som er å oppdrive av pakninger, simmerringer osv. Er du oversystematisk klarer du også å rebestille det du bruker etterhvert, sånn at du alltid har komplett sett. Er du sånn som meg, så ender du etterhvert opp med et par incomplete sett... Ad gårsdagens: #1: Jeg ville brukt vanlig loctite (alt som rister og skrangler trenger loctite) #2: ? + Samme til differ som til x-fer, ja. #3: ? Vanlig fett hadde jeg fyllt simringen med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Bruk det samme som var der opprinnelig: 4x10 mm. flat cellepakning på rull m/lim på ene siden. Endret 25. februar 2008 av terratracker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 'eg ser du e sint men eg kan ikkje skaffa pakning te deg' du må skaffa den sjøl men e' kan banna med deg kan banna med deg. Godt å se noen Eidsvåg tilnærminger her også. Ble mye rock på noen andre tråder her... Grattis med kasse Dappe! Har begynt å lytte etter lyder i min kasse også. Lurer på hva som er normalt støynivå i disse! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Da var girkasser og travers på plass. Var veldig nøye med sentrering av clutchen, og kassa smatt rett på plass uten noe problemer. Da er det bare å montere resten, noe jeg regner med går greit uten de store utfordringene. Takk for all hjelp så langt. En skal ikke se bort fra at det kommer flere spørsmål underveis.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 ...og så får du kjøpe ei ny kanne med MTF94 - du skal bytte olje raskt på nye/overhalte kasser. Tror jeg bytta etter 100mil, men om det var etter anbefaling fra kompetente eller fra meg sjøl husker jeg ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 ...og så får du kjøpe ei ny kanne med MTF94 - du skal bytte olje raskt på nye/overhalte kasser. Tror jeg bytta etter 100mil, men om det var etter anbefaling fra kompetente eller fra meg sjøl husker jeg ikke... Det gjelder både transfer og hovedkasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Alt som er av nye drev og ting som snurrer mot hverandre, vil slites til hverandre i starten...derfor blir det litt småspon i starten. Dette drenerer du ut ved et raskt oljeskift...på begge overhalte kassene, ja. Sjekk med LEGS/Ashcroft hva de anbefaler! På motor bytta jeg tre ganger eller noe sånn på 5000km. Etter det var olja fin-brun i 8.000km, mens den vanligvis blei svart etter et par tusen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Driver med montering av trommel til håndbrekket, men så kommer en liten utfordring. Jeg har 3 fjærer, to store og en liten. De store skal holde bremseskoene sammen oppe og nede, men den siste lille fjæren husker jeg ikke hvor satt. Noen som kan fortelle hvordan den skal monteres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Her er fjæren det er snakk om... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vassbø Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Har du funnet noe mer ut av fjæra ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Ja jeg tror det må være en fjær som er satt inn ekstra for å hjelpe til med retur når en tar av brekket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Hvilken av disse oljene vil dere anbefale på transferkassen? Endret 6. mars 2008 av Dappe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars L Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 TAF-X. Den andra har fel viskositet enligt rekommendationerna som är 80W-90. Här är 90 viktigast eftersom den anger viskositeten när lådan är varm. 75W är bättre än 80W när det är kallt och mer eller mindre standard när det gäller syntetiska oljor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.