Gå til innhold

Hjeeelp..


Dappe

Anbefalte innlegg

  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

:) Har du peiling om når delene kommer? Det er komplett kasse/transfer du har fått tak i da :unsure:

 

Bestiller komplett sett med kasse/transfer. Har ikke fått noe info om hvor lang tid det tar enda.

 

Er det noen som har tips om hva som bør bestilles/byttes samtidig som dette er ute. Komplett clutch sett er jo en selvfølge, men det er sikkert flere ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Output gear B)

 

Med kløtsjen skifter du selvfølgelig thrust lager og utløser armen, den er utsatt for gnag på 300 tdi.

Endret av hugin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ut med setekassen for å ta ut girkassa?

 

 

Setekassen?

 

Tja; det ville sikkert vært morsomt å tatt ut girkassen den veien....

 

Du kan trøste deg med at LR har lært siden seriebilenes dager....

 

 

Eivind

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setekassen?

 

Tja; det ville sikkert vært morsomt å tatt ut girkassen den veien....

 

Du kan trøste deg med at LR har lært siden seriebilenes dager....

 

 

Eivind

 

Tenkte vel egentlig mer for å enklere komme til ovenfra både for skruingens del og for å lettere entre kassen inn igjen.. Hadde vel strengt tatt ikke tenkt å ta den ut oppover.. :lol:

 

Først må du ta av taket, deretter venstre bakskjerm, så ut med motor, av med foraksling og bakaksel B)

 

Fanken.. jeg som trodde jeg måtte løfte karosseriet av rammen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut gearkassa i dag.

Åpnet opp under midtsetet, skrudde av gearstanga. jekket opp kassa i bakkant(på trommel transfer). Tok av begge festene på ramma, demonterte eksos, senket ned jekk, skrudde av clutch-hus og clutchpumpe, demonterte ledninger. Brukte to jekker og div 2x4". Når alt var løst var det bare å dra ut hele pakka. Måtte vri den litt på skrå for å få ut gearstanga til transfer. Hadde støttebukk under bakkant motor. Når alt lå nede på gulvet måtte ramma jekkes opp, og alt kan dras frem. Tror det var alt. Er usikker på om det lønner seg å sette sammen gear og tranfer før montering, men jeg hadde tenkt å gjøre det.

 

Det er ganske tungt, så vær forsiktig.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kassa ble overhalt, men reversen ble ikke helt bra. Må vist bytte en aksel til. Merka ikke dette før bilen var ferdig, så jeg var ikke spesielt motivert for dette nå..

Men er er bare å få det fiksa, håpløst uten revers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Endelig...

 

med_gallery_1495_9_328398.jpg

 

Suveren service fra Ashcroft. Fra pakken ble sendt fra de tok det to døgn før den var på plass i Oslo arms.gif

 

Så kom det som ikke var noe å skryte av.. Pakken tok det Norske transportselskapet 10 dager fra Oslo til Kongsberg. På toppen av det hele klarte de å levere feil i Kongsberg :angry: Jeg purret de flere ganger hver dag de siste dagene men med dårlig respons. Til slutt måtte jeg selv nøste i saken å få kassene levert hjem.. :angry:

 

 

Men nå er de her så nå er det bare en liten jobb med å sette de inn igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass å at dü får forsterka opp utløserarmen til clutchen!!!

 

Frekk sempel sånn:

med_gallery_2_9_151234.jpg

 

Slik at det ikke blir som dette:

med_gallery_2_9_32532.jpg

 

...og jeg ser heller ikke utløserlageret...bytt d oxo uanZ

 

...og kanskje skulle du attpåtil bytte bakre simmerring på utløpet av motoren bakover...husk at det nå blir himla mange år til neste gang du er på disse kanter (jeg angra ei stund på at jeg ikke bytta den, men nå har det gått over...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips.

 

Utløserlager og simering er kjøpt. Tenkte også det samme at det forhåpentligvis er endel år til dette skal opp igjen..

 

Sveis på utløserarmen får jeg også prøve å få gjort.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...