hugin Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Selvfølgelig skal du ha det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Har du peiling om når delene kommer? Det er komplett kasse/transfer du har fått tak i da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Selvfølgelig skal du ha det Hehe.. Noen har fattet poenget.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Har du peiling om når delene kommer? Det er komplett kasse/transfer du har fått tak i da Bestiller komplett sett med kasse/transfer. Har ikke fått noe info om hvor lang tid det tar enda. Er det noen som har tips om hva som bør bestilles/byttes samtidig som dette er ute. Komplett clutch sett er jo en selvfølge, men det er sikkert flere ting.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugin Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Output gear Med kløtsjen skifter du selvfølgelig thrust lager og utløser armen, den er utsatt for gnag på 300 tdi. Endret 27. januar 2008 av hugin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Noen som kan si meg hva later suffix 'L' R 380 er? Kan få den for et tillegg på £100. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugin Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Ja, det er en sterkere kasse enn den du hadde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Ok, da er det bare å gå for den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Må man ut med setekassen for å ta ut girkassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EHS Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Må man ut med setekassen for å ta ut girkassa? Setekassen? Tja; det ville sikkert vært morsomt å tatt ut girkassen den veien.... Du kan trøste deg med at LR har lært siden seriebilenes dager.... Eivind Endret 31. januar 2008 av EHS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugin Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Først må du ta av taket, deretter venstre bakskjerm, så ut med motor, av med foraksling og bakaksel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Setekassen? Tja; det ville sikkert vært morsomt å tatt ut girkassen den veien.... Du kan trøste deg med at LR har lært siden seriebilenes dager.... Eivind Tenkte vel egentlig mer for å enklere komme til ovenfra både for skruingens del og for å lettere entre kassen inn igjen.. Hadde vel strengt tatt ikke tenkt å ta den ut oppover.. Først må du ta av taket, deretter venstre bakskjerm, så ut med motor, av med foraksling og bakaksel Fanken.. jeg som trodde jeg måtte løfte karosseriet av rammen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stsv Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg tok ut gearkassa i dag. Åpnet opp under midtsetet, skrudde av gearstanga. jekket opp kassa i bakkant(på trommel transfer). Tok av begge festene på ramma, demonterte eksos, senket ned jekk, skrudde av clutch-hus og clutchpumpe, demonterte ledninger. Brukte to jekker og div 2x4". Når alt var løst var det bare å dra ut hele pakka. Måtte vri den litt på skrå for å få ut gearstanga til transfer. Hadde støttebukk under bakkant motor. Når alt lå nede på gulvet måtte ramma jekkes opp, og alt kan dras frem. Tror det var alt. Er usikker på om det lønner seg å sette sammen gear og tranfer før montering, men jeg hadde tenkt å gjøre det. Det er ganske tungt, så vær forsiktig. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Trøbbel med girkasse du også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stsv Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Ja kassa ble overhalt, men reversen ble ikke helt bra. Må vist bytte en aksel til. Merka ikke dette før bilen var ferdig, så jeg var ikke spesielt motivert for dette nå.. Men er er bare å få det fiksa, håpløst uten revers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Endelig... Suveren service fra Ashcroft. Fra pakken ble sendt fra de tok det to døgn før den var på plass i Oslo Så kom det som ikke var noe å skryte av.. Pakken tok det Norske transportselskapet 10 dager fra Oslo til Kongsberg. På toppen av det hele klarte de å levere feil i Kongsberg Jeg purret de flere ganger hver dag de siste dagene men med dårlig respons. Til slutt måtte jeg selv nøste i saken å få kassene levert hjem.. Men nå er de her så nå er det bare en liten jobb med å sette de inn igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børre Michelsen Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Ser du har fått den nye typen som ikke skal ha olje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Pass å at dü får forsterka opp utløserarmen til clutchen!!! Frekk sempel sånn: Slik at det ikke blir som dette: ...og jeg ser heller ikke utløserlageret...bytt d oxo uanZ ...og kanskje skulle du attpåtil bytte bakre simmerring på utløpet av motoren bakover...husk at det nå blir himla mange år til neste gang du er på disse kanter (jeg angra ei stund på at jeg ikke bytta den, men nå har det gått over...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 Takker for tips. Utløserlager og simering er kjøpt. Tenkte også det samme at det forhåpentligvis er endel år til dette skal opp igjen.. Sveis på utløserarmen får jeg også prøve å få gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Prøv om du klarer å unngå "for stor" oppvarming av godset, det deformeres raskt i koppen der pivotarmen trykker! You got snail mail today I hope! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 You got snail mail today I hope! Ligger i Drammen etter sporingen å dømme.. Men snart.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugin Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Fått kassene inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Kom hjem fra jobbtur i det store utland i går kveld. Blir nok litt skruing på kveldene utover uken nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dappe Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Hvor får jeg kjøpt MTF94 olje? Må jeg til merkeverksted eller finnes det andre muligheter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hugin Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Bøhler f.eks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.