tiopet Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Har skjønt at en del av grunnen til at automatgirkasse på P38A ryker, kan være fordi ettermonterte tåkelys sitter montert der hvor lufta skal inn til radiatoren. Er det noen som har funnet en snedig løsning og fått ledet luft inn forbi lykta? Bilder av en sånn montering og hva de har brukt hjelper veldig godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Ingen som har dette problemet? Husker det ble skrevet noe om for en tid tilbake ,men finner det ikke igjen. Var noen i det innlegget som skrev om en sånn modifisering. Har ikke lyst til å fjerne tåkelysa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2.5DSE Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Vet at noen flytter radiatoren, men har også sett på noen DSE'er hvor det er laget noen åpninger ved siden av tåkelyset. Detaljer og sånt har jeg desverre ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Mener JE Engineering hadde et kit for dette en gang. En eller annen form for trakt. Finner det ikke nå, men du kan jo ta kontakt med dem. Ellers kan du kanskje montere ei passende vifte på kjøleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Er trangt nedi der så å flytte radiatoren kan være vanskelig. Skulle vært artig å sett bilder av noen som har lagd ekstra hull. Hadde tenkt å lage en trakt selv også, men det var det med å finne rette materialet å lage den av. Tenkte først på å skjære ut av en solid plastkanne og forme den på en måte. Sender en mail til JE engineering og spør etter den trakta, kansje de har bilde av den så jeg kan lage en selv. Kunne jo vært kjekt med trakt forran og en vifte på baksiden, da er den garantert kjøling, også ved kø-kjøring og mye tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Fikk svar fra JE Engineering. De hadde en trakt men de selger den kun som et kit med tåkelys, fester, ledninger og bryter. Har spurt dem igjen om ikke de har en tegning på monterings anvisning som jeg kunne få og kansje noen bilder av trakten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 JE Engineering har svart idag og lagt tegninger og instruksjoner i posten til meg. Da blir det spennende og se hva jeg kan få lagd til. De sa også at det var riktig at girkassa ryker pga. tåkelys som sitter i veien for lufta til kjøleren. Da er det bare to muligheter: 1) fjern tåkelysa. eller 2) bygg en trakt eller noe og få luft til kjøler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Da har jeg fått tegninger fra JE engineering. Har lastet inn bilder i forum galleriet, men får dem ikke inn her. Når jeg skal legge dem inn her får jeg beskjed om å sette inn url adresse??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Da har jeg begynt med å skjære hull i støtfanger, veldig lett med en elektrisk rotterumpe og bormaskin. Lagde også ett hull til på yttersiden av lykta for å være sikker på at kjøler får nok luft. Er bare å se på størrelsen på hullet som lykta sitter i og sammenligne med de to jeg har lagd. På tegninga skal det bare være ett, men det blir for lite luftstrøm gjennom i lave hastigheter. derfor lagde jeg ett til. På kjøleren min sitter det en vifte på framsida av kjøleren, den vil jeg flytte til baksida og snu retningen på vifta. Da skulle vel girkassa få nok kjøling til å takle tunge lass på bilen i varmt sommervær. Neste blir å finne egnet materiale å lage plastkanal av og file ferdig hullene så de blir pene samt sette inn en netting på baksiden av hullene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 En svart 10 liters firkantet oljekanne fra innkjøpslaget skal bli trakt. Må bare få skåret den til så blir det bilder. Når dette er gjort så er trinn 1 i effektøkning på bilen utført. Trinn 2: Bytte luftinntak og luftkjøler på motor, samt skifte til silikonslanger. Trinn 3: Bytte til sports eksos. (Mere inn = Mere ut). Trinn 4: Sette inn trim chip. Ingen vits i å utføre trinn 4 før trinn 1 til 3 er utført. Bilen må jo tåle de ekstra påkjenningene trim chip'en gir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bmilo Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Da har jeg begynt med å skjære hull i støtfanger, veldig lett med en elektrisk rotterumpe og bormaskin. Lagde også ett hull til på yttersiden av lykta for å være sikker på at kjøler får nok luft. Er bare å se på størrelsen på hullet som lykta sitter i og sammenligne med de to jeg har lagd. På tegninga skal det bare være ett, men det blir for lite luftstrøm gjennom i lave hastigheter. derfor lagde jeg ett til. På kjøleren min sitter det en vifte på framsida av kjøleren, den vil jeg flytte til baksida og snu retningen på vifta. Da skulle vel girkassa få nok kjøling til å takle tunge lass på bilen i varmt sommervær. Neste blir å finne egnet materiale å lage plastkanal av og file ferdig hullene så de blir pene samt sette inn en netting på baksiden av hullene. Nå er jeg igang med samme jobben. Ble så hekta når jeg så hvor enkelt det kunne gjøres. Følger spent med for å kopiere dine ideer. Selv vil jeg bruke en 25 l plastkanne som jeg skjærer opp. Så nå venter jeg på å se resultatet av den jobben du gjør.. Takk for flotte bilder og beskrivelser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bmilo Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Nå er jobben gjort. Brukte en plast del til å lede luft bort til kjøler, og en alu plate som jeg tilpasset så all luft ble ledet til kjøler. Har bilder av det, men fant ikke ut hvordan jeg skulle legge de inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg har ikke hatt tid til å lage trakt på min enda pga. Oslo tur med båtmesse sightseeing over flere dager. Man må jo studere båtene nøye før man lar sin far kjøpe seg en ny båt. Han må jo ta hensyn til hva jeg vil ha og, siden jeg får bruke den så mye jeg vil Skulle vært artig å sett bildene dine. Legg dem inn i galleriet og så kopier linken inn i postene her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Har bilder av det, men fant ikke ut hvordan jeg skulle legge de inn. Oppskrift på opplasting av bilder finner du i artikkelen "How to..." på hovedsiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Her er det noen bilder av en 10 liters plastkanne fra Innkjøpslaget. Og hvordan jeg har skåret den til. Flere bilder kommer når jeg har kjøpt inn rister som skal sitte på innsiden av åpningene i fronten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Oops, her er resten av forrige serie. Gikk ikke inn pga for mange bilder på en gang. Siste bilde viser hvilken vei jeg brettet og førte inn trakten for å få den inn rett vei. Endret 2. april 2008 av tiopet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 har bilen olje temp måler ? J30S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Skal være en temp føler på girolja et sted. På Bilia Hamar sa de at jeg kunne ta ut et temp signal der og inn på et instrument montert på dashen. Kunne tenkt meg å satt inn 3 instrumenter på A-stolpen med giroljetemp, motoroljetrykk, og turbotrykk. Da ville i hvertfall jeg følt meg tryggere når jeg kjører på langtur i sommervarmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Da er jeg endelig ferdig med luftinntaket. Enkleste veien inn og ut er faktisk å løsne to bolter i front på støtfanger og klipsene på siden. Dra støtfanger rett ut, og alt er lett tilgjengelig. Det er sånn jeg vil skifte lyspærer i tåkelys i fremtiden. Eneste man nå skulle gjort var å målt temperaturen på oljen i girkassa. Før og etter, for å se om det hjalp noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atlgje Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 10 år seinere er det vel kanskje noken som veit om dette fungerte? Eller har bedre løsninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velocette Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Jeg har gjort som du ser på bildet over ditt innlegg. I tillegg har jeg bøyd innerskjermen noen cm fra oljekjøleren. Oljekjøleren ligger tett inn til innerskjermen - med dårlig gjennonstrømning som resultat. (Bare dette vil nok gi bedre kjøling.) Min 2000 modell P38 har vifte til oljekjøleren. Jeg har aldri sett den gå - selv etter lange bakker med campingvogn bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.