Gå til innhold

Ikkje LR, men KU


Anbefalte innlegg

Dersom det dreier seg om Belgisk Blå, er den faktisk ikke bola....men krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset og krysset..... Litt slik som kornet som blir til hvetemelet som blir til brødet vi spiser hver dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alltid gøy å rope ut om ting som man egentlig ikke har greie på, men min oppfatning av BB (belgisk blå) var at den var et resultat av en mutasjon snarere enn planlagt kryssing og at den egentlig ikke er mer kunstig enn at mutasjonen ikke er levedyktig (blant annet) fordi den ikke kan bli født naturlig.

 

Tror jeg da... men jeg foretrekker vestlandsk raukolle :)

 

Har du fått solgt den forresten?

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kua er her enno.

Skal avertere ho andre stader no, men sidan eg har mistanke om at ho ikkje er drektig reknar eg med at ho går til slakt... :(

Synd, men slik er realitetane.

 

Belgisk blå er so vidt eg veit resultatet av ein mutasjon som gir dobbel lårmusklatur. Eg synest dei ser doble ut elles på kroppen og! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte akkurat en mail til en bekjent her som holder på med gamle kuraser...

 

Lykke til!

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrearter som har vært i menneskers varetekt en stund har frembrakt mange pussige mutasjoner. Og vi som trodde at telemarksfe var godt utstyrt med horn.

 

Cattle_Ankole.jpg

 

r_3359.jpgCrownsClassicShadow507.jpg

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
Setetrekk? :lol:

Da kan det hende at jeg fikk rett da ;) . Den utelanske bilindustrien liker veldig godt norske skinn p.g.a. lite bruk av piggtråd i det norske landbruket. Kanskje du møter henne igjen neste gang du kjøper deg en ny bil med skinnseter? B)

I alle fall er det trist at dere måtte kvitte dere med kua, men det er vel ikke så lønnsomt å ha kosekuer på bås? :huh: Bedre lykke neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite piggtråd her. Og bra er det, for det er jo ikkje berre dyr som skadar seg.

Eg har høyrt at det går mykje kuskinn med til forsvarets marsjstøvel og andre arbeidssko.

Og lønnsomt? Jøss, kor lett eg kunne ha klint i gong med eit langt føredrag, men det skal eg heldigvis la vere. :D:P

 

Her er ingen med horn, vel, eg har ei med eit halvt som har vakse ut etter ho vart vaksen. :wacko:

Nokre er kolla, men eg har mykje Jersey-blod i dameklubben min, og dei har horn.

Der må Dr. Dyregod fram med sprøyte, barbermaskin og hårfønar type kjempevarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...