kulien Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Stadig like imponerende Jan. Er det grunningen fra Kjartan du bruker? Jeg har lyst til å ta hele bilen under med den. Hva bruker du som toppstrøk? Er Owa/Arca mulig å bruke oppå den grunningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan L Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Ja jeg har gått over til å bruke ARP grunningen for jeg har mistet troen på at Owatrol holder rusten under kontroll. Bruker først ARP med et par strøk, deretter Owatrol siden jeg har et par liter stående og arcanol samt bengalakk på deler under bilen. Er spent på å se om det holder saltsørpa på vinteren. Owatrolen holder ikke stand mot salt, ruster friskt videre etter en vinter. Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
axelot Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Stadig like imponerende Jan. Er det grunningen fra Kjartan du bruker? Jeg har lyst til å ta hele bilen under med den. Hva bruker du som toppstrøk? Er Owa/Arca mulig å bruke oppå den grunningen? ja og ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan L Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Litt mer rustpusssing før snøen kom: Innerskjerm fra delebilen var prøvekanin: Banket av alle løse rustflak og slipt med stålbørste på vinkelsliperen. Påført to strøk med ARP middel og det kommer videre 2 strøk owatrol/arcanol. Er spent på å se om dette blir bra: Annet småplukk har også fått litt behandling: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan L Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Og bremseeffekten har ikke helt vært som den skal være: Ikke så rart det har skrubbet dårlig, caliperoverhaling er i grunnen ganske OK, her ser det litt bedre ut : Montert på bilen: Kobberør på det meste og nye bremsslanger, men må ha opp igjen et par koblinger da det ikke er tett: Er for kaldt til å drive garasjearbeid for tiden så det blir korte økter, skal forsøke å få bilen operativ i løpet av et par dager. Da er alle calipere overhalt og bremseslanger skiftet, og bremserør byttet. Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Kjemebra arbeid! Har lest igjennom hele tråden flere ganger. Spesielt nå i det siste ettersom jeg skal igjennom det samme etterhvert.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan L Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Alltid noe som kan forbedres på en Land Rover. Glemte å kommentere at bremsecaliperne også er pusset rene for rust og grunnet med ARP samt owa/arcanol. Er spent på om det holder i saltsørpa. Jeg bruker fettpresse og pumper forsiktig ut de stemplene som sitter godt fast, fungerer helt pertekt. Deler caliperne og tørker ren den lille O-ringen mellom dem og legger den i bremseveske til caliperen er ferdig overhalt. Bruker roterende stålbørste på drillen til på fjerne rust nede i caliperen der stemplet har satt og godgjort seg. Synes det blir bra. Blåser ut fett fra kanaler og vasker med tynner før alt blir smørt med bremseveske/bremsefett. Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
som Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Hva er dette ARP? Endret 20. desember 2010 av som Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan L Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 ARP er rustnøytraliserende middel som selges av Kjartan Røvik, Axelot på forumet. Kjartan kan kontaktes hvis du vil ha linker til mer opplysninger. Han bruker denne grunningen på sin LSE RR med navn Ivy, se hans tråd om denne bilen på mitt prosjekt. Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan L Skrevet 24. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2011 Og da har Brom fått litt omsorg, var plaget med wobling som bare økte i omfang og styrke, strammet dødgang på styresnekka, tok bort shims på begge siden i forstillingen og endelig fant jeg feilen: Totalt utslitt foring i panhardstaget(?), ned med staget og inn med to nye foringer, endelig kom 20 tonnspressa til nytte, gikk som en lek. Da er nye foringer på plass og styringen er fast og fin igjen: Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan L Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 I går ble skiltene til Brom levert BT - den har blitt brukt nesten daglig siden 2008 og har aldri sviktet, den skal få en del oppgraderinger etter at Discovery bilen kommer på veien, flere saltvintere har satt sine spor, noe jeg kommer tilbake til. Bilen er avfettet, høytrykkspylt under og over og byttelånt vinterhjula sine med hjula til Rustne Rød. Brom skal få mye omsorg det neste halve året, bytte flere karosserideler, tenker litt på endring av farge, skal få byttet gearkasse/transfer, mulig jeg bytter akslinger, ny hovedbremsesylinder, bytte dashbord, ta ned innertak og forsøke å finne ut hvorfor det lekker som fy - tror det er dreneringen fra soltaket, skal få bakrutevisker og diverse, diverse diverse.... Denne bilen skal få lov til å bli gammel hos meg - starter alltid og svikter meg aldri, VM 2,5 er en grom motor, sterk og nøysom... Slik ser Brom ut før han går på stallen: Kommer mer oppdateringer fremover... Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan L Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2015 Og da var 4 år gått og det har ikke blitt gjort noe med Brom. Han er fornærmet over manglende omsorg og motoren er treg å starte og stopper etter få minutters drift. Mistenker hull i drivstoffrør ved tanken da de var dårlige for mange år siden. Motoren starter etter litt hvil og går litt igjen før den dør bort. Har kommet til at alder og helse gjør at en gammel LR er nok. Siden Rustne Rød aldri svikter og nå får litt lenger levetid etter pkk med litt påkostning så er jeg innstilt på at Brom bør finne en ny eier eller hugges i deler. Det kan følge med et rikelig delelager hvis interesse, har samlet som ett ekorn i årevis og har mye deler til RR. Se bilder i tråden som viser jobben som er utført. Bilen bør hentes på henger grunnet omtalte motorproblemer. Pris avhenger av hva som skal følge med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Denne hadde jo vært flott for meg bare timingen som er litt dårlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Fin bil! Håper at noen tar seg av denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonfire Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Du verden! Denne bilen står i Kristiansand...? -B- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan L Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Ja den står i Kristiansand. Tråden sier hva som er utført på bilen. Det følger med en mengde deler hvis interesse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan L Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Løfter denne igjen, ligger også under biler selges, bud over kr. 6000 vurderes med en god del deler. Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan L Skrevet 20. september 2017 Forfatter Del Skrevet 20. september 2017 Tråd avsluttes her, Brom går på sin siste reis til spiker osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Trist ingen ville overta Brom, du har stelt godt med den og skrive ein bra tråd til inspirasjon :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.