Gå til innhold

En god venn har gått bort ('85 RRC)


Lilleby

Anbefalte innlegg

Efter en del års tro tjeneste har min tapre ganger gått bort. Den ble brått revet bort fra meg og det jordiske liv kl 15:00 på E3 ved Kvikne.

 

009.jpg

Jeg vil først minnes den første stunden vi hadde sammen, hvor jeg brakte deg til liv efter flere års lidelse av rust og oljelekkasjer.

85.jpg

For så å minnes våre glansdager i fjellet på jakt og fiske. (bildet jukset noe.. :rolleyes: )

039.jpg

Før møtte ditt endelikt i en front mot front....

 

Takk for alt.

 

----------

 

Etter at forsikringsselskapet har gjort sitt og jeg har fått utbetalingen min kjøper jeg sikkert tilbake bilen, om det er noen som mangler noen små deler så skal jeg prøve å være behjelpelig. motoren har muligens berget (3,5 v8 carb), girkassa er sprekt, stort sett alt av karosseri er skadet, ramma er skeiv, noe av interiøret skal jeg ha med over i neste bil. Kom med forslag. Kan ta noe tid med forsikringsselskapet. <_<

----------

 

Kollisjonssikkerheten i disse bilene må jeg si meg meget fornøyd med, i alle fall til at de er så enkle. Dette var en front mot front hvor jeg ble møtt av en bil med sleng som jeg ikke kunne komme unna. Hastighet på begge bilene ca 60-70 km/t. Ingen personskader.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gikk veldig bra med alle innvolvert. Det som nesten var artigst var at Tynset Brannvesen møtte opp med en erverdig Land Rover brannbil. Ble nesten mest opptatt av den jeg. I det han begynte å undskylde seg med at bilen var godt brukt fikk jeg fortalt han at jeg ikke ville hatt det på noe annet vis. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer! Jeg kjenner følelsen så altfor godt selv, desverre..

 

Det viktigste er at, foruten din helse, er at du kommer deg i salen igjen..

 

Nå vet jeg ikke hvor i Kongeriket du holder hus, men ta en titt her..

 

Den er jo mer moderne enn din gamle følgesvenn, men kan jo være verdt en titt? Og får du kjøpt tilbake bilen, har du evt noen deler å bruke fra den. Da blir jo den gamle fortsatt med deg, på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nei du... Jeg har nok en anna RRC på lur og. Det er skrevet litt om den i tråden om RRC og MB 300 her på forumet. Regner med å ha denne på veien til april. Var sånn sett flaks at jeg hadde 2 prosjekter gående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva møtte du?

 

Det måtte først en Toyota Avensis til for å rote det til litt. Tok faktisk fyr i motorrommet og, men lykka var at den Subaruen som lå etter meg heiv seg med i ballet og torpederte meg rett inn i førerdøra. Det slukknet vist motorbrannen, så jeg kravla nå ut og takka åpenhjertig for hjelpen jeg. :lol:

 

Nei når ting går så godt er det bare å skjemte med det, alternativet er å telle arbeidstimer til en begynner å grine. Vil forøverig anbefalle alle med klassisk rust i fotenden til å gjøre noe med dette. Ikke stålplast og anna tull. Jeg hadde helsveist "foot well'en" på begge sider og det er jeg glad for. Alle sveisene holdt og berga antagelig vis meg fra å vurdere biler med håndgass og automat. Fotrommet på førersia var langt over halvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KONDOLERER :( :( :(

 

Tør ikke spørre om hvordan den andre bilen så ut, eller var det en bråstopp?

 

Det er glatt for tiden.

Etter en 1,5 x 360 graders piruett i går morges, som endte i grøfta er min heldigvis ikke mye skadet.

Alle plastdelene til støtfangerene er knust, noen stygge merker etter et forhenværensde sauegjær, e på vinylen bak, noen riper i lakken og en liten bulk i panseret, var det hele. PUH...

Litt sand på isen av en hjelpsom eier av sauegjæret og sjåføren rygget bilen opp på vegen igjen.

Han måtte klippe bilen fri, og da jeg kom til hjelp med dusjkabinettet så var det hele over

 

Men føreren er fortsatt skjelven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke spørre om hvordan den andre bilen så ut, eller var det en bråstopp?

 

Var ikke bråstopp. Flærra litt av hver bil og paserte videre. Jeg mener å huske at frøkna i den andre bilen gikk ut uten å åpne døra, venstre framhjulet var i alle fall borte.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Huff, enda en. Nå får det være nok for denne vinteren.

 

Men som jeg prøver overbevise meg selv om, det viktigste er jo at det gikk bra med de som var i bilen. (Selv om det ikke hjelper så mye når man mister en god følgesvenn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

så langt så bra...

 

Fikk tilbakemelding fra forsikringsselskapet mitt i dag om at de i alle fall ikke har tenkt å stikke kjepper i hjulene for en forsikringsutbetaling. Den andre parten hadde et annet forsikringsselskap, da finnes det om ikke annet håp...

 

Stoler ikke helt på forsikringsselskaper. De tjener tross alt ikke på å være løs med pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

og så lenge varte det..... :angry:

 

Nå har frøkna (ho som kjørte på meg) sitt forsikringsselskap funnet ut at det er skylddeling av rent semantiske grunner. Har vist nok ikke vært så entydig som jeg burde vært i et politi avhør pr telefon på en mandags morgen (før kaffen), dvs jeg anklagde ikke dama direkte for drapsforsøk. Har ikke lest gjennom det selv enda. Bedt om å få utlevert alt av politisakspapir for å lete etter grunnen.

 

Pass inderlig på å ikke bli kjørt på av noen med forsikring gjennom Vital, berger du smellen så kommer du til å bli forsøkt hekkmontert etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du før neppe ut sakspapirene men kan påklage avkjørelsen hvis politiet henlegger saken, da blir det automatisk skylddeling og hver part må ta sine utgifter. Hvis du da ikke har kasko så får du ingenting. (gjett hvorfor jeg er klar over det.) Av makelighetshensyn blir slike saker ofte henlagt hvis begge parter nekter skyld og hvis ikke saken er soleklar. Hvis det skjer så bør du påklage henleggelsen og se om selskapet ditt følger dette opp.

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som innvolvert innsynsrett i sakspapirene. Får bare se gjennom de på lensmannskontoret. Skjønner ikke hvordan dette endte opp som skylddeling så jeg vil se gjennom papirene.

 

Er ikke villig til å lene meg framover og ta i mot denne. Beklagelig å se at andre har vært i samme situasjon.

 

Var ved godt mot i starten iom at jeg kom fra det uten skader og ikke hadde noe skyld, men ser nå mer og mer på det som et drapsforsøk jeg måtte betale 30-40 000 kr og 200 arbeidstimer for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Da er endelig dom inne. Jeg er renvasket og uten skyld (skulle bare mangle.. :angry: ) Takstmann har vært innom og taksert.

 

I og med at bilen nå skal vrakes er restene av min tapre ridder nå å finne på -selges- siden under organdonasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...