Gå til innhold

"Lierbussen" 1956 107" SW


Olav Haavardsholm

Anbefalte innlegg

  • Svar 201
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Og med Kr. Karlsens Bilruter på døren er slektskapet ganske innlysende. Jeg må nok ta kontakt når det blir aktuelt å friske opp drakten så vi får riktige farger på Lierbussen, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Da er endelig Lierbussen kommet hjem. Tusenvis av takk til Gaute for uvurderlig hjelp og veiledning. Uten ham hadde jeg sannsynligvis gitt opp for lenge siden. Nå må jeg få en avtale med Biltilsynet slik at vi finner ut hva som gjenstår før de er fornøyd, og da kan det vel fort bli autorisert verksted som må inn i bildet. Vi er fortsatt et stykke fra målet, men man må vel kunne si at en milepæl er passert.

 

DSC_6720.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke fort hos Biltilsynet. Har fått kontrolltime 12.oktober...  :huh:    Da rekker jeg vel å pusse litt på rusten i "vannrenna" under frontvinduet og litt annet småtteri først, men det finnes i hvert fall et "neste steg" på veien videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Godkjent hos Biltilsynet!    :DB):wub:

 

Engangsavgift er betalt, og nå gjenstår bare å få forsikringen i orden. De hadde litt problemer med å bestemme hva slags Land Rover det er siden Serie I eller 107" SW ikke akkurat figurerer i deres tabeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet veldig godt hvem jeg kan takke for at jobben ble bra...   Og så var jeg kanskje litt heldig med kontrollør. Han hadde absolutt forståelse for at Lierbussen burde få komme tilbake på veien og vise fram "vår kulturarv" som de uttrykte det de to som satt bak skranken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 3 uker senere...

I kveld ville ikke Lierbussen hjem fra sin faste onsdagstur på korpsøvelse. Ingen reaksjon da jeg vred på tenningsnøkkelen, men starteren surret fint rundt - uten strøm på tennpluggene.:(

 

Så på koblingene for å se om det skulle være noen løse ledninger som var enkelt å fikse, men uten å finne noe, så da var det ikke annet å gjøre enn å slepe pasienten hjem i første omgang. (Greit med "redningsbil" i garasjen et par kilometer unna.) Hva vet folket om sviktende tenningslåser på Serie I? Noe som kan gjøres eller må jeg bare få tak i ny (eller "ny")? Og fra hvor?

 

For de som vil ha flere symptomer:

Ikke lys i ladelampa da tenningen ble skrudd på. Hovedlys virket ikke. Blinklys virket ikke. Og tydeligvis ikke strøm på coilen. Men starteren virket altså som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en serie 1, men er ikke ekspert, men noen tanker :

 

Starter har egen knapp og egen krets. 

Siden ingenting virker på nøkkel ville jeg sjekket om tenningslås fikk strøm. Eventuelt jording. Syntes det er rart hvis tenningslås plutselig sa takk for seg, blir det bedre hvis du vagger og tukler litt med nøkkel? Da kan det vel kanskje være dårlig kontakt i tenningslås... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...