Gå til innhold

Hundehus


terratracker

Anbefalte innlegg

Snart ferdig med prosjekt hundegård, og i den forbindelse:

Ønsker å kjøpe hundehus m/lett skrånende tak, ikke møne. Nytt eller pent brukt. Sentralt østland/Vestfold. Må være romslig og kunne huse ei bikkje i retriverstørrelse. Isolert, rent og vanntett. Ikke gamle maurboliger, de har jeg sett meg lei på nå i min jakt etter hundehus... :(

Kanskje noen her lager hundehus. I såfall, send meg en PM.

"Hvorfor ikke lage deg et selv"? Jo, hadde jeg hatt tid til det så.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis det skal stå for gledesenergi av retriever-intensitet, bør det kanskje bygges av 2x4? biggrin.gif

 

 

Om det er slik at en retrievers intensitet blir såpass at det må bygges med 2x4 undres jeg hva som blir tilfelle med min nyanskaffelse her i huset...., en Saint Bernard som er 9 1/2. Den blir jo stor og jeg vet godt hva jeg går til og hvilke krefter disse har da jeg har vært så heldig å ha naboer som har hatt slike hunder.

 

Er selv på jakt etter noen gode tegninger etter hundehus, men har dessverre ikke funnet noen som duger i både høyde og alt annet. Vil også gjerne ha noe med tak uten møne som heller en vei da det skal stå inntil husveggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det finnes selvfølgelig offentlige retningslinjer for dette også:

http://www.mattilsynet.no/regelverk/veiled..._utend_rs_17439

 

Noen kravspesifikasjoner, samt skisse:

http://tidewaterkc.org/projects/insulated_dog_house.htm

 

Jeg ville tro at Tello burde ha "soverom" på ca 0,75x1m, mens en St. Bernhard burde ha 1x1,25, kanskje?

 

Mvh Terje K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker :) Terje.K!

Dette var flotte greier selv om huset virket noe likt jeg har lastet ned, men den hadde ikke noe egen hall for hunden. Så det var slik at hunden kunne gå inn for å snu seg og titte ut ved behov, noe jeg tror er viktig for dem da vakt instinktet kan være temmelig høyt.

 

Nok en gang takk for linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferdig med prosjekt hundegård, og i den forbindelse:

Ønsker å kjøpe hundehus m/lett skrånende tak, ikke møne. Nytt eller pent brukt. Sentralt østland/Vestfold. Må være romslig og kunne huse ei bikkje i retriverstørrelse. Isolert, rent og vanntett.

Bortsett fra geografisk plassering, og isolasjonskrav, har jeg stående et som sikkert kunne vært brukbart.

Taket på det huset kan løftes av, så etterisolering burde ikke være så vanskelig å få ordnet. Transport østover er kanskje et større problem...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... hadde jeg hatt tid til det så.... <_<

 

Det kan hende at snekkerlinja på Sandefjord Storskole eller snekkerlinja på Re kan smelle sammen et for deg. Da er det sikkert greit å komme med tegninger selv. De pleier bare ta betalt for matrealene de bruker.

 

Men selv om tanken er god, er det ikke garantert at Tello har lyst til å bo i huset :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke rare jobben!

 

Liten dugnad?

 

Hvis det skal stå for gledesenergi av retriever-intensitet, bør det kanskje bygges av 2x4? :D

 

Skal Tello overnatte der om vinteren, bør du kanskje tenke på en liten varmeovn også?

 

Mvh Terje K.

Eller kan hende noe sånt? :D I din ånd dette vel, Terje... :lol:

Ser ut som det muligens ordner seg med krypinn til bikkja i løpet av dagen. I motsatt fall så skal jeg vurdere tilbudet ditt, Terje. :)

Nei, Tello skal ikke bo ute i vinter (selv om han nok sikkert kunne tenke seg det...) Det blir mer som en 'avlastningsbolig..' :rolleyes:

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde gjøre jobben sjøl, slik en nabo gjorde det:

Inntredningsautomatikk (åpning/lukking av dør ved å trø på matte)

Automatisk lystenning/slukking ved inntreden i kåken

Samme utløste også termostatregulert elektrisk varme i gølvet

Kniplingsgardiner, floss og anna fjoll

Blei dekka i et fraværende kolørt ukeblad av tantetypen, og var alt da kåret som norges fineste - før varmeplata blei installert.

"I am easily satisfied with the best" (Winston Churchill)

 

Laga til dachs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...