Gå til innhold

Spotted...


Bjørn H

Anbefalte innlegg

Var ikke i tvil et øyeblikk der den sto og lyste :) Tror det også var noen i den første gangen jeg så den ca 20:30, men igjen, jeg hadde ikke ånden over meg til å tute :)

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

LR påvirker... Nå har en svoren Toyota-kollega sendt meg bilder fra en jobbtur til Ilulissat på Grønland :)

 

Eller...det er vel ikke akkurat :) ...

 

med_gallery_10_6_142455.jpg

 

med_gallery_10_6_236466.jpg

 

med_gallery_10_6_154720.jpg

 

med_gallery_10_6_262376.jpg

 

med_gallery_10_6_70244.jpg

 

med_gallery_10_6_133924.jpg

 

Hurtigruteskipet "Fram" er stadig innom...er det ikke bare å ta seg en tur med henger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn på de turene at du kan ta med deg bil gratis? i så fall er jeg interessert i en tur. LC'ene var interessant også!

 

Mener du med Hurtigruta? Jeg vet ikke, men jeg tviler vel på det. Fram er "ekspedisjonsfartøyet" til H. Det seiler vel stort sett kun i Arktis og Antarktis. Biler er nok ikke veldig prioritert. Hvis man er veldig interessert så går det sikkert endel fraktbåter til dette stedet. De må jo få INN ting, og da reiser de sikkert nokså tomme tilbake. Jeg vil tro trafikken går til Danmark.

 

Jeg fikk selvfølgelig noen Toyota-bilder også :)

 

med_gallery_10_9_270759.jpg

 

med_gallery_10_9_294838.jpg

 

Og en Jeep:

 

med_gallery_10_9_147645.jpg

 

Bildene ar tatt med mobil, derfor ikke helt bra bilder i motlys. Alle bildene finnes i større versjoner i galleriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotta noen idag.

Først en med et noe sært påbygg.

Selv om det ikke ser slik ut bakfra er det en Defender:

 

gallery_24_9_12832.jpg

 

Og slik tar man en sving med en slik vogn: B)

 

gallery_24_9_30372.jpg

 

En "abandoned" 109. Kanskje jeg henter den en dag: :rolleyes:

 

gallery_24_9_95813.jpg

 

Og til sist en nær slektning, Rover 75:

 

gallery_24_9_50276.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos den tidligere Defenderen i tråden her...antatt 1984 modellen...

 

Jeg holdt på å kjøpe en Range Rover fra en forhandler i England i vår...i alle fall var innom sidene hans forleden, og han har en svært tidlig "Defender" til slags....Stage 1..

 

gallery_4288_9_499346.jpg

 

Regner med at det ewr noen her som vet om disse kom som "90" og??? Jeg mener med de gamle Serie dørene/vinduene etc?

 

Har lyst på en slik....;-)

 

Best's

Robert

 

Den over er en 1981 modell (Stage 1)

 

se forøvrig link:

 

http://www.mrmlandrover.co.uk/MRMsales.asp?type=4x4

 

Rob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bygget noen 88 "stage one", men de ble så vidt jeg vet aldri lansert på markedet og de få som finnes er vel prototyper og testbiler som har blitt solgt unna etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde følge med en nydelig 5-dørs RRC, mørk grønn med takgrind med hi-lift og et dekk på, samt en militærhenger med "sykkellysbjelke" på gjennom Festningstunellen østover ved 3-tiden i dag... noen her?

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Land Rover Madness :

 

The Stage 1 was produced almost exclusively with the 109" wheelbase, but some 88" models were made to order.

It is believed that as many as 29 88" Stage 1's were built, including one prototype, with 24 of these being shipped to Trinidad in 1982.

Just two are thought to be in the UK.

 

Såvidt jeg har fått med meg var det politiet på Trinidad som bestilte de 24 bilene.

Endret av Rune Kleven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul-oransje seriebil på Maxbo Horten for noen dager siden? Så ut som en fin "byggebil". :-)

 

Og så er det også en LR-fanatiker på Skoppum, Vestfold. Kjører forbi der hver dag. Ser ut som han skrur LR hver eneste dag. Alltid liv i garasjen, og en haug med LR-produkter utenfor. Er han her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul-oransje seriebil på Maxbo Horten for noen dager siden? Så ut som en fin "byggebil". :-)

 

Og så er det også en LR-fanatiker på Skoppum, Vestfold. Kjører forbi der hver dag. Ser ut som han skrur LR hver eneste dag. Alltid liv i garasjen, og en haug med LR-produkter utenfor. Er han her inne?

 

Har også sett den gule et par steder i byen, hvis det er den samme så er den i ganske bra stand også? Er en del LR i området her hos oss også (Apenes), passerer i hvertfall 4-5 stk når jeg kjører på jobb.

 

Så ikke noen LR i nærheten av gjestebrygga i går forresten ..

Endret av LRD2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svesol bor vel på skoppum også

Tror du traff blink der ja. Den bilrekka han har i signaturen ser kjent ut. :)

 

Har også sett den gule et par steder i byen, hvis det er den samme så er den i ganske bra stand også?

Ja, den så meget pen ut det jeg rakk å se i det jeg løp inn for å rekke å få med meg litt plank før stengetid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig syn i dag. Orange G4 Trek Disco 3 (godt utstyrt). Ikke langt fra at jeg testet terrengegenskapene til min Op... Om..a. Kikket både vel og lenge etter denne flotte bilen, glemte reint at jeg selv var fører av et kjøretøy. Mener den var registrert østpå, men rakk ikke å få frem telefonen eller kameraet for fotografering. :o:D:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske tett med kule LR-produkter på Mosseveien for tiden. Så en meget seriøst rigga RRC i går, rød med helt karosseri i stedet for bakrute, svær takgrind, mye lys, hi lifter, store dekk, kanner og store klistremerker. Får håpe han finner noen grusveier, det der var voldsomme greier for asfaltkjøring t/rt Nordkapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske tett med kule LR-produkter på Mosseveien for tiden.

Definitivt! Har møtt en kullsvart ex-mil på vei sørover på morgenen på mandag og tirsdag, i dag var jeg nok for sent ute.... :rolleyes:

 

M.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo i blant noen klager på at det er lite LR å treffe på utover landet. Vel - her er forklaringen: Alle er på Frogner. Hadde en sykkeltur på - tja - et par kilometer og kom over denne buketten:

DSC00060.JPG

Elegant valg av nesten-samparkering også - en Jensen gitt!

DSC00061.JPG

 

DSC00072.JPG

Lurer på om dette faktisk er tre generasjoner Freelander i klynge:

DSC00073.JPG

DSC00074.JPG

DSC00063.JPG

DSC00064.JPG

DSC00065.JPG

DSC00066.JPG

DSC00067.JPG

 

Fortsettelse i neste post

Endret av Lars Kolberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også denne da - som jeg synes at på sitt bizarre vis nesten er sjelelig beslektet med en seriebil

DSC00062.JPG

Den Citröengen har sjarm og sjel så det oser lang vei! B)

 

Lurer på om dette faktisk er tre generasjoner Freelander i klynge:

Tre? :huh: Det finns vel bare to generasjoner Freelander...

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...