Gå til innhold

RRC 81 mod med 3,5 V8 EFI


Anbefalte innlegg

rena_028.jpg

 

 

Jeg selger nå min RRC 81 mod med 3,5 V8 EFI

Prosjekt tråd: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=6052

Noen bilder fra service runda i 2006 http://eiriknett.com/RepRR/index.html

Bilen trenger en god del jobb nå med tanke på rust.

 

Jeg har ikke tid til det nå så jeg må da selge den eller sette den bort til senere prosjekt

 

 

Det er byttet en masse på denne.

 

2004 - ble dette byttet:

Eksosanlegg (midt og bakre del)

Difguard og styreguard

CB radio

Bremser bak (Hos Gaute)

Drivaksel front

 

2005/06 ble dette byttet:

Bensinpume

Bensintank

Bensinfilter

ULTIMATE Handling Kit “Plus 1 inch” 469.00 GBP

ultkit_def.jpg

- 2 Heavy Duty Front Springs

- 2 Heavy Duty Rear Springs

- 2 Heavy Duty Front Shock Absorbers (including bushes)

- 2 Heavy Duty Rear Shock Absorbers (including bushes)

- Heavy Duty Steering Damper (including bushes)

- Full Chassis Bush Kit

- Rear A-Frame Bush Kit

Front door glass regulator 15.00 GBP

Speedometer cable 6.00 GBP

Complete track rod assembly inc. 2 x balljoints 65.00 GBP

Pitch & Roll Inclinometer 20.00 GBP

Windscreen Washer motor Front 21.80 GBP EFi type

Tailgate glass Washer motor 6.60 GBP EFi type

Radiator

 

2007

Drivaksel bak

 

Med bilen følger det med en ny Snorkel jeg ikke har fått montert på samt

4 stk BFgoodrich All-Terrain 255/75-16 dek som er ubetydelig brukt.

4 stk militær kjettinger for 255 dekk.

 

Dersom det ikke blir noe salg så "lagres" bilen i Sverige den 26 Nov.

Endret av Eirik_Nielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVAR på div PMer, svarer her da sikkert flere lurer på det samme:

 

Skal ta et full runde med bilder av bilen i dag og legge de ut.

Bilen virker den ja (ref til PM) Bruker den daglig selv og den går som ei klokke.

Bilen har skilter ja men jeg har ikke hatt tid til å gjøre den klar for noen EU-Kontroll så skiltene skal leveres inn i slutten av denne mnd. (Derfor kjører jeg den evt til Sverige for lagring om den ikke selges)

Hadde som nevnt planer om å bygge/renovere den.

Meget pen grått skytrekk m/plater osv for å bytte trekk i dører m.m. har jeg også.

Skulle bytte alle trekk da førerdøra var "morken" men så langt har jeg ikke kommet.

 

Har ikke hatt tull med motoren siden jeg byttet termostaten den går meget bra og har ikke gitt meg startvansker selv på vinteren.

Det skal nevnes 1 ting, et par av slangelkemmene til bensinslangene inn til dysene må byttes.

De har en lei tendens til å "åpne" seg. Ikke noen dyr jobb men må taes.

(ellers, se bilder senere i dag)

 

Bremsene foran trenger nok en runde. Kalliperene bør nok for en overhaling.

 

Rust: se bilder senere i dag (men det er det vanlige "bakluka" hjulbuer, innerskjerm osv...)

 

Vedr hvor langt bilen har gått er uvist. I 86/87 ble motor/girkasse byttet ut til EFI m.m.

Så hva speedometeret viser stemmer ikke, speedometeret virket heller ikke da jeg kjøpte bilen.

 

Bilen står/brukes i Oslo denne uka. (Tror ikke jeg skal hjem til Tofte... )

Mye av delene er hjemme på Tofte eks BFG dekkene, kjetting, snorkel, skytrekk m.m....

(Har også service/rep bok til den)

 

Annet: takluka lekker enda litt. samt den er forsøkt tettet med silicon så den lar seg ikke åpne. Taktrekket har da løsnet og ser ikke bra ut. Hadde planer om å bytte det helt ut ved neste runde med dørtrekk osv.

 

Vel dette var en del info, håper jeg ikke skremte noen men ærlighet varer lengts sier de som vet.. ;)

 

Mvh

Eirik Nielsen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Historie er gøy det.

Fikk denne fra en på forumet. (Håper det var OK at jeg legger det ut)

 

Gammelbilen min jo!!

 

Morsomt å se at den fortsatt holder koken. Det er en 1989 motor som ble satt inn i 1996. Den var da "nullstilt" med nye lager i veiv og kam, ventilløftere, stempelringer og oljepumpe. Syliderene ble honet og toppene overhalt. Den gikk da UTROLIG godt, kanskje bedre enn 3.9'eren jeg har i dag.

 

Gearkassene ble satt inn året etter underverkstedopphold hos Mercia 4x4 nær Birmingham. De byttet bensitank i samme slengen, og den ser jeg at du har byttet igjen. LT77'en var da overhalt, og funket veldig bra. Et lite bakgårdsverksed, tviler på at de eksistere i dag, da eieren, Ken Whitehouse må være pensjonist nå.

 

Bilen ble solgt ny i Tyskland, og ble importert til Norge i 1985. Ombygget fra varebil i 1995, 10 år etter importdato. Det var bare å demonter bakvegg og sette baksetet rett på festene.

 

Jeg eide bilen i perioden 1995 - 2003. Solgt fra meg for 50.000. Jeg gleder meg til å se bildene du skal legge ut.

 

I tillegg nevnes ny lakk i 1998, unntatt bakluka. Da fikset jeg en forisikringsskade ved å bytte venstre framskjerm og støtfanger. Byttet også høyre innerskjerm foran grunnet rust. Vindusspyler-anlegget er fra en nyere RR (ca 1989), montert av meg.

 

Ved tomkjøring av bensintanken må du lufte på returledningen helt nede ved tanken, under bilen. Ellers blir du aldri kvitt luftlommen i fuel rail. Dette erfarte jeg i -25 nær Kiruna i Nord Sverige.

 

Lakk-koden står på min hjemelagde aluminiums merkeplate på innsiden av motorrommet. Det er en grønnfarge fra Nissan.

 

Takluka lakk alltid, men hos meg bodde bilen i garasje. ECU har problemer med sprukne loddinger, noe som fremstår som tenningsfusk. Du kan se det ved at plombering på boksen er fjernet. Den kan åpnes med fire skruer. Hvis problem, tar du den med til et elektronikkverksed og ber de om å friske opp alle loddinger. Eller bytt hele greia, det er jo ikke rare kostnaden fra England.

 

Skyter inn:

Tom på bensin, ta av øverste bensinslangen på forkammeret.

Ta av luftfilter. Sett tenningen på. forsiktig åpne opp spjellet i lufttrykk måleren.

Bensinpumpen starter da. Ganske rast vil du få bensin ut av slangen.

Sett på slangen og luftfilter og start så bilen. :) Kongsvinger 2005 -10 ;)

 

 

:)

Endret av Eirik_Nielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik;

 

Helt ok at dette publiseres. I tillegg kan det nevnes at denne bilen kjøre kolonne med de tre første Freelanderene som kom til Norge. Prototyper, som nå står på musem. De var i Norge i forbindelse med 50/50 challenge, som hadde som mål å nå 50 land på 50 dager.

 

Stein-Inge Sørensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av bilen som den står her nå. :)

 

IMG_7268.jpg

 

IMG_7270.jpg

 

IMG_7272.jpg

 

IMG_7273.jpg

 

IMG_7274.jpg

Her bør en nok på med litt stålplast! ;)

 

IMG_7277.jpg

 

IMG_7279.jpg

 

IMG_7281.jpg

 

IMG_7282.jpg

Alle deler til døren følger med, også nytt trekk m.m.

 

http://www.eiriknett.com/salgRR/IMG_7285.jpg

 

Bilde: http://www.eiriknett.com/salgRR/IMG_7286.jpg

 

Bilde: http://www.eiriknett.com/salgRR/IMG_7293.jpg

BFG dekkene

 

Bilde: http://www.eiriknett.com/salgRR/IMG_7294.jpg

Kjettingen...

 

Bilde: http://www.eiriknett.com/salgRR/IMG_7295.jpg

Nytt interiør trekk til bilen. (plater til dører osv følgger med..

 

Ønskes andre bilder så si i fra.

:)

 

 

 

Endret av Eirik_Nielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig interresert i å bytte de LSE vouge felgene mot vanlige 3 eiker vouge felger. Har 7 eller 8 stk som det kan byttes mot.

 

 

Selger det samlet eller så blir det satt bort i påvente på mer fritid til å fikse på den.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med rust på ramma?

 

Kan du ta noen bilder av innerskjermer foran og bak(der det er rust)

 

 

Ramma er vel ikke så ille, det er verre med kanaler osv.

Skal se om jeg kan få ut noen bilder senere i dag/kveld.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blir et siste forsøk på salg i morgen hos Gaute, se:

http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=25481

Er vel der fra ca 18 til 19 eller så....

 

 

Blir den ikke sogt da så blir den kappet opp og bygget om til skogsbil. ;)

Noe gøy må en jo ha med den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da var bilen SOLGT

Det hjelper alltid å true......

 

 

....men å true med å kappe opp; den var under beltestedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...