Gå til innhold

FC 110 -70


Ranger

Anbefalte innlegg

Slik ser det ut inne i hytta.

med_gallery_196_22_168688.jpg

 

Det står en hjelpebrakett forran på motoren.

med_gallery_196_22_354505.jpg

 

..og videre bak til girkassen på en kort "girspake". Øyet var utslitt hos meg så inni her står en "juster" mutter som passer bolten som går igjennom.

med_gallery_196_22_169065.jpg??t=68756922

Endret av Ranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Med sommertempraturen kommer også varm motor. Det så jeg i fjor også så nå var ny radiator på plass i garasjen. Mistenker at den gamle er originalen med dårlig gjennomstrøming både innvendig og utvendig.

 

I dag var tempraturen i "garasjen" behagelig så jeg skred til verket. Regnet med å bruke et maks et par timer, eller ???

Niks. Det blir en liten innføring i FC`s særegenheter dette her.

 

Grillen er av:

med_gallery_196_632_117513.jpg

 

 

Du kan se hvor trangt det er mellom fotbrønnen og siden på radiatoren. Måtte ta av meg klokken for å få komme til.

med_gallery_196_632_137408.jpg

 

 

 

Her ser en tydelig at det er gjort justeringen for å komme til styreledd uten å fjerne radiator. Den nye går fint forbi, men jeg lurer på om jeg skal lage samme modifikasjon.

med_gallery_196_632_181085.jpg

 

 

 

Noen åpenbare forskjeller på gammel og ny radiator ser en jo, men den derre stanga. Hva i f#$% var det for noe?

Jo det er gass overføring mellom pedal og motor!

med_gallery_196_632_126481.jpg

 

 

med_gallery_196_632_94164.jpg

 

 

Festet på denne måten... Borret ut sveisepunktene. Regner med å få flyttet braketten over til ny radiator så jeg ikke må bygge om gassføringen.

med_gallery_196_632_213348.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle sveise fast brakettene.. Dro bort i den andre garasjen og hente mig`en. Pusset bort maling og det jeg trodde først var galvanisering....

Vel .Ikke mulig å sveise på dette. :P

 

Så ble det plan B:

med_gallery_196_632_183342.jpg

 

Planlegger å ta med Lastebilen til landstreffet i sommer. Noen andre FC som kommer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd. Da kan det ikke være mange FC på skilter i Norge. EHS sin røde lastebil og muligens en FC IIa brannbil ?

 

Jeg har funnet originale radiator slanger fra UK. Har bestilt to av hver. Trodde jo aldri det var mulig å skaffe. Det var et par leverandører som hadde de i listen, men som ikke kunne levere. Noen som er interessert i et par?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...