Gå til innhold

FC 110 -70


Ranger

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Det nærmer seg stort jubileum! Til helgen er det 50 år siden fattern kjørte bilen nordover fra Drammen.  Registrert første gang i Norge 11.03.1970

 

Turen nordover gikk på safarihjul  med lastebilpigg. Husker de med kun langsgående mønster!  En kasse manualer/deler var surret fast bakpå ramma.  Da de kom til Saltfjellet var det stengt for personbiler, men historien sier at vakta kikket på bilen og sa: Kjør!

 

Hvilke tradisjoner på markering / feiring er vanlig ? Olje skift eller polering? 

Tenker i hverfall det blir en luftetur til klubb-kaffen om det er tørt vær på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GL4 skal bli  :P

 

Hente bilen i november 2007.. Registrert på meg offisielt 28.01.2008 :)

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vognkort del1.jpg

Vognkort del2.jpg

Endret av Ranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holkestad har hatt den også. Han hadde en stor samling av engelske biler. Mange Landrovere også. Han flyttet til Bjugn (Fosen) og klubben var på besøk for omtrent 10 år siden. Han hadde eget verksted som tok vare på bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om han lever fortsatt? Kan det være denne karen her?

https://www.1881.no/skole/skole-troendelag/skole-vallersund/holkestad-arne_100189343S1/?query=arne+Holkestad%2c+fosen+

 

Jeg har snakket med datteren som fortsatt bor i Bardu mht bilder fra den tiden.  Det eneste jeg har selv er minner fra 1. gangs tjeneste på Setermoen og løpeturene var ofte opp til brua der det stod en rød lastebil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2020 den 18.44, Ranger skrev:

Det nærmer seg stort jubileum! Til helgen er det 50 år siden fattern kjørte bilen nordover fra Drammen.  Registrert første gang i Norge 11.03.1970

 

Turen nordover gikk på safarihjul  med lastebilpigg. Husker de med kun langsgående mønster!  En kasse manualer/deler var surret fast bakpå ramma.  Da de kom til Saltfjellet var det stengt for personbiler, men historien sier at vakta kikket på bilen og sa: Kjør!

 

Hvilke tradisjoner på markering / feiring er vanlig ? Olje skift eller polering? 

Tenker i hverfall det blir en luftetur til klubb-kaffen om det er tørt vær på torsdag.

Tradisjoner... 

Når min bil feiret 60 år siden første registrering i Norge så ble det en liten fest. Dette sammenfalt med Landstreff 2017s første dag 18 juli. 

IMG_2904.JPG

IMG_2908.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Et lite transport oppdrag i dag. Turbilen skal få treffhjul.

Det var et lite opphold i snøbygene så det ble en fin tur og bilde på vei inn i garasjen :)

 

 

2020-04-01 10.26.30.jpg

Endret av Ranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lafterolf skrev:

Hadde jeg eid den bilen skulle jeg handlet på butikken hver eneste dag, og handleposen ville jeg satt fra meg på parkeringen før jeg kjørte bort til den og heist den oppi platten med krana.:lol:

 

supermann.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Alltid hyggelig å kjøre seg en tur med Lastebilen.

Folks smiler, vinker og snur seg etter bilen. Og det blir alltid en hyggelig prat med forbipasserende. Idag gubben bak disken på Dekksentralen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille dager og plussgrader. Har prøvd å lese meg opp på demontering og sammensetting av girkasser.

Fattern kjørte sund girkassen flere ganger i perioden 1970-76.:o Så mitt uhell er helt riktig i denne familie sammenheng :P Jeg var for liten til å huske hva som røk, men jeg husker godt hvor lei han etterhvert ble.

 

Rengjøring:

 

2020-04-07 12.54.55.jpg

 

Synderen:

 

2020-04-07 15.43.15.jpg

2020-04-07 15.43.27.jpg

Endret av Ranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ranger skrev:

Stille dager og plussgrader.

 

Bare det ikke gjør så snøen smelter vekk til påske, da :o  

 

:P

 

Sitat

2020-04-07 15.43.27.jpg

 

Skikkelig ras det der. Seriekassene må være i kleineste laget for en slik bil - kanskje i kleineste laget uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...