Gå til innhold

FC 110 -70


Ranger

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, gautes skrev:

Den hvite plasten , luftinntaket til membranen, bør beskyttes mot alt annet enn luft.

Ja er klar over det. Kikket på om jeg skulle lage en sprutplate mot hjulet i hvertfall. Det fulgte også med en adapter så en kunne sette en slange i mellom filter og vakumklokken. Da kan den stå høyere opp; feks under panseret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en gang en stor lastebil og ditto henger fra krigens dager hvor filteret frøs under kjøring.

Ikke spesielt moro når man har vent seg til en viss retardasjon ved et gitt pedaltrykk.

Heldigvis var det solid ratt og ledig i venstre fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det gikk godt da.:o :)

Jeg har  i alle år kjørt uten bremseforsterker og dratt hardt i rattet som du sier ved flere anledninger. Særlig med litt last må jeg være ekstra oppmerksom og holde god avstand.  Nyere biler stopper alt for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, orginal bremsekraftforsterker på den ene, ligger i hjulspruten.

På den andre er det montert fra standard 109". Men jeg vil ikke ha en stor vorte på panseret...:(.

 

Jeg er spent på hvor kraftig den blir, om denne klarer fint å stoppe 900" hjulene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ny hovedsylinder og vkumklokke er nå med i "loopen".

large.5aae6209e0734_2018-03-1716_29_16.j

 

large.5aae62083943f_2018-03-1716_30_12.j

 

large.5aae62093e000_2018-03-1716_29_36.j

 

Tok av et par deksel for å komme til tversover røret til venstre foran. Og godt var det for her er det litt overflaterust å ta seg av også.

large.5aae620765877_2018-03-1717_11_36.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er jeg kommet så langt at jeg har fått begynt å lufte bremsene. To trykk for å få pedal så jeg er nok ikke ferdig. Så langt ser det også tett ut.

 

Leveranse fra øya kom i går. New old stock:)

large.5aba5e5722e35_Styresnekke2018-03-2

 

large.5aba5e50293b5_Styresnekke2018-03-2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet hos meg er å få av drop armen. Må ha en spesiell avdrager. Det er nesten ikke plass mellom armen og eksosmanifold. Ta av skjermen er en mulighet, men det er masse som må demonteres. :( Servostyringen ser litt snasen ut. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, jon71 skrev:

problemet hos meg er å få av drop armen. Må ha en spesiell avdrager. Det er nesten ikke plass mellom armen og eksosmanifold. Ta av skjermen er en mulighet, men det er masse som må demonteres. :( Servostyringen ser litt snasen ut. :P

 

Ta med hele braketten og bare dra av endeleddet på drop armen er en mulighet. 

Syntes ikke det er så altfor mye som må av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bremse føljetongen fortsetter....

Prøvekjøring i dag. Låser bakhjulene :o før det tar noe særlig fremme ^_^   Kjører riktignok uten kasse. Kan det være mangelen på vekt bak som er problemet? Finner ingen reduksjonsventil for bakhjulene.

 

Det kan vel også være mere luft i systemet. I min leting etter reduksjonsventil ser jeg at delekatalogen viser røret mellom de to stemplene ligger horisontalt. Det gjør det ikke på min bil. Hvordan ser det ut på en vanlig ex-mil??

Kan jeg bare rotere bakplaten?

Skjermbilde 2018-05-19 21.04.38.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om røret står eller ligger burde ikke ha noe å si så lenge luftenippel står på stemplenes høyeste punkt.

 

Det skal være en dings, vet ikke navn, som fordeler bremserør mellom fram og bak. På vanlig seriebil er den plassert foran torpedoveggen på høyre rammevange. På din vet jeg ikke plassering.

Den kan ha en blokkering. Vanligvis står bremselysbryteren plassert på denne saken.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på kassa og brems igjen.

Gamle lastebiler hadde mye brems bak pga lastekapasitet.

Reduksjonsventil og annen lastavhengig bremsejustering var fortsatt et stykke inn i fremtiden den gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...