jon71 Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Nice Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 14. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2018 Trenger verktøy for å presse inn nye lagerskåler og bruker de gamle til det. Fra venstre har vi IIb indre lagerskål, i midten RRC med spor og IIb yttre lagerskål. Litt artig å se at Timken lager er produsert både i England og Frankrike. Hvor gamle kan de da være? Kom over et kryss fra Biltema på delelageret..... så ved kombinere den gamle indre aksel fra min bil med 24 spline ytre fra IIa akselen, ble det en "renovert" IIb drivaksel for høyre side som nå ligger på lager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 (endret) Tok du hull i gummihetta på koppene før du monterte krysset? Om ikke må du prøve å skjære noen hull så oljen renner inn i nålelageret. Endret 14. januar 2018 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Ikke pingle her nå. Nå er det frem med storøksa,Lafterolf. Røsk dem helt vekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 14. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2018 Tja, nei det gjorde jeg ikke. How could I know? Det var jo fett på nålene... Krysset er levert med smøre nippel. Den tok jeg bort så her er hull så litt EP90 kan finne veien inn til nållagrene. Nå håper jeg da også at jeg skal slippe å montere denne stikkakselen for det betyr at jeg har havarert den nye jeg monterte i går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Bit i det sure eplet og rett opp i det. Resultatet av denne feilen vil fort koste deg mye i arbeid,deler og kroner . Slakk der er ofte oversett inntil leddet ryker av. Der krysset har røket har jeg ofte måttet bytte både indre og ytre aksel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Det er en grunn til at Bråstopp heter nettopp det... Krysset røk, hjulet låste seg og vipps så stod jeg 180 grader av hva jeg hadde tenkt... Men tolker jeg deg rett når jeg tror det er reserven du ikke har gjort det på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 14. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2018 (endret) Ja, det er på reserve akslingen så det er ikke for seint å fjerne gummien. Takker de voksne for gode innspill Det er dette som gjør LRF til VBF Endret 14. januar 2018 av Ranger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Ikke fjern gummien. Da mister ringen spennet mot nålene. Ta hull i den et par steder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Det er helt riktig at nålene vil gli noen mm ut og inn som Rolf sier. Det er faktisk bare et pluss for smøring og sliteflater. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. januar 2018 Del Skrevet 14. januar 2018 Det kan tenkes du har rett igjen Gaute. Siden det er oljebad burde det ikke gjøre noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 14. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2018 Så lenge nålene ikke kommer ut så høres det ut som et sjakktrekk å fjerne gummien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 15. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2018 Da er høyre side komplett, minus justering av bremseband. For de som lurer på hva dette er for noe så er dette produktet: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 28. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2018 Et aldri så lite jubileum i dag i følge Vegvesenet. Registrert første gang i Norge: 11.03.1970 Registrert første gang på eier: 28.01.2008 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Grattis, Ranger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 17. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2018 (endret) Forrige helg ble venstresiden ferdig med ny stubbaksel, hjullager og frihjulsnavn. Neste prosjekt er nye bremserør og rammerust. For å få det til på enkleste måte måtte kassen av. Talje i taket. Sideveis av ramme og opp på veggen! ... og en liten bensin lekkasje. Forhåpentlig bare slangen som er morken. Endret 17. februar 2018 av Ranger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Å mye rust eller bare litt. Eg kan tenke meg noen mål av denna ramma oppå ramma for på min er den halveis vekksaga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 18. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2018 Vil du ha måla på den øvre ramma? høyde bredde profiler etc etc? Det er litt overflaterust der ramma og kasseramma har ligget tett. Så har jeg en utrigger eller to å som trenger friskt stål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 18. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2018 (endret) 316 - utvendig støtfanger til utrigger bak hytta 148 - utvendig støtfanger til tverrbjelke 11 - bredde på tverrbjelke 5 - høyde på tverrbjelke 91 - åpning for stepphjulet 71 - utvendig bredde på ramma8 - bredde på utrigger 6,4 - ca bredde på rammebjelke 10 - høyde på rammebjelke OK? Endret 18. februar 2018 av Ranger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Flott. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 18. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2018 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2018 Jeg er i gang med bremsejobben jeg har planlagt en stund. Vakumforsterkeren ble montert i fjor, men er ikke koblet til. Det blir den nå. Flenseverktøyet er hentet frem og jeg har gjort noen prøver så jeg forhåpentlig slipper å "ødelegge" rørbitene jeg tilpasser. For å bytte hovedsylinder må pedalen ut. Ellers kommer en ikke til bolten på undersiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Ta gjerne noen biler av hele opplegget montert i bilen. Regner med at du ikke skal lage en "Kifaru 2" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 Nei, det blir ingen Kifaru Det blir nært opp til originalt med desentral bremsekraft forsterker. Du ser den på en av sidene forran. Skal se om jeg finner bildet i delekatalogen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Sitter master og servo nede på ramma? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.