Gå til innhold

FC 110 -70


Ranger

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Noen har vel etterlyst bilde av kranens brakett. Her er den

gallery_196_632_1281544.jpg

 

 

Den nye støtfangeren montert:

gallery_196_632_1590595.jpg

 

Slepe/løyfte festen kommer ikke oppå støtfangeren, men nede på siden av ramma der forsterkingen til plogen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitetstid med bilen i "garasjen". Antydning til sol og deilig temperatur i kjeldressen :)

 

Tak av karmene og skrudde av teaklistene. De trengte litt puss og olje:

med_gallery_196_632_628505.jpg

 

gallery_196_632_139748.jpg

 

 

Og det stoppa ikke med det:

gallery_196_632_167446.jpg

 

Slipte kassen med børste på boremaskinene, rustmelk og Bengalack. Den samme som var på bilen allerede. Dvs på Coopen hadde de 4 varianter av Blad grønn. Siden det jeg har fått på sprayboks har vært litt lys plukket jeg ut den mørkeste av de fire. Her er koden:

gallery_196_632_1543600.jpg


En liten stemningsrapport. Det ble 8 timer totalt :P

gallery_196_632_45431.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpehendelen til kranen har låst seg. Det er har også manglet på virkning på vinteren. Typisk gamle slitte og harde pakninger.

Hva med å bytte pumpe og stemplet. Hadde ikke Biltema byttedeler til sin elefantjekk? Eller har dere forslag til andre alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpe håndtaket i seg selv er løs. Det er stangen ned i oljereservoaret som står fast. Har ikke jobbet mye med dette. Bare konstatert at det er slik. Skjønner ikke hvorfor det skjer nå og ikke tidligere år om dette kan være rust. Tror det er noe annet tull. Skal kikke nærmere en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare benytte anledningen med sol og ikke minst tid til å få unna. Før og etter bilder:

 

gallery_196_632_1841424.jpg

 

Jeg har blitt spurt om hvorfor jeg ikke endrer farge? Jeg har ikke valgt denne, men velger å beholde den. De som har prøvd å bytte vet de hvor mye arbeid det er for at det skal bli gjennomført. Det må derfor vente til jeg blir pensjonist.

 

Jeg har et pr flekker forran på hytta om er røde. Ja bilen var knallrød på 80-tallet. Skulle jeg byttet ville jeg valgt originalfargen. Forward Control ble kun levert i lys grå. Alle andre varianter er malt/lakkert senere.

 

 

Endret av Ranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

To sifrede varmegrader er fantastiks deilig. Torpedoveggen trenger litt mer TLC, men resten av bilen har nå fått et løft.

 

Det er lenge siden frontplata har vært på bilen. Så den fikk en runde med rondellen og maling.

 

med_gallery_196_632_491651.jpg

 

Hytta så nå litt blass ut når kassen var blitt blank å fin. Derfor ble det en runde med Turtel.

med_gallery_196_632_2860763.jpgmed_gallery_196_632_16174.jpg

 

 

Ikke så verst det her for en bil fra 1970 :)

gallery_196_632_84684.jpg


Men vi kan ikke bare skinne. Må jobbe litt også... Klar for fyllinga i morgen.

gallery_196_632_1081413.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har vel et snev av PR-kåthet når jeg inviterer meg selv til å bidra i det nye bladet Veteran Lastebilen. B)

Det ga da resultater. 6 sider med tekst og bilder i utgave 3 for 2016, er i salg nå. :)

 

gallery_196_632_10653.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, takk :P

 

Det ble nytt batteri også i dag. Da jeg skulle kjøre hjem søkklastet var det ikke liv i starteren. Jeg har stadig brukt laderen og siste uken har batteriet vært frakoblet, så det var ikke lenger tvil om synderen. Tok litt i da. Det ble et Sønnak SA955

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da var det klart for ny Veteranbilens dag. Hentet en rekvisitt hos byggern først. 900kg betong støttemur.

gallery_196_632_110227.jpg

 

Her står vi i Storgata. Det ble fint være og mye folk etterhvert.

Litt reklame for NLRK og Landstreffet lå i front vinduet.

gallery_196_632_42735.jpg

 

 

Et par andre artige og fine biler var det også.

 

gallery_196_632_1716356.jpg

 

gallery_196_632_182981.jpg

Endret av Ranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...