Gå til innhold

FC 110 -70


Ranger

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Nytt oppdrag for å få unna noe skrot.

Arild sin delebil skulle opp på henger. Den manglet motor, gir og begge akslinger.

Hva er da enklere enn å løfte den opp for så å kjøre hengeren under?

 

Alle burde hatt sin egen lille lastebil med krane!

volvo_i_kranen.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nei - du må nok lese nøyere på seddelen :P

Kan vel si så mye at delene er skjeldne og vanskelig å få tak i til denne bilen eller mer bestemt girkassene .......

 

edit: skriveleif

Endret av Ranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Litt løs styring for et par uker siden gjorde at jeg kikke under bilen sist jeg skulle ut å kjøre - det var lurt. :o

 

3 løse bolter og en manglet på styrearmen under swivelhouse :(

Hvordan kan dette skje? Det er jo låseblekk på boltene. Skjønner de får mye juling på denne bilen siden den er tung på styringen med vel 1500kg på forakselen. Servostyringen gjør nok ikke problemet bedre. Den lille slakken mellom "hylse" og bolt gjør at dette beveger seg når kreftene blir store. Plukket to "nye" bolter fra Delebilen. Der var gjengene i orden, men stusset på at bolthodet var litt mindre.

 

Hvorfor har ingen laget en kile eller andre spor som låser av styresstaget og tar opp kreftene? <_<

 

Tok ned alt og gjorde reint med bremserens. Så locktigt + låseblekk. Holder det? Vet ikke, men kommer til å følge med nøye fremover.

 

Garasje:

gallery_196_22_92736.jpg

 

Sprekken:

gallery_196_22_17987.jpg

 

Boltene:

gallery_196_22_15187.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Jeg har startet vårens vedlikehold på bilen. For å komme til rammen (rustbehandling) og lettere ta ut motoren fjerner jeg først kassen så ramma blir bar. Kranen ble løftet ut først. Kassen er nå løs og kranen tilbake på plass

20100327195014923_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om at jeg har en jobb å gjøre i hekken på min...... Takk for et tupp i ræva. Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider skal jeg få på plass kraftuttaket som jeg kjøpte fra New Zealand. Har ikke en gang sjekket om jeg har fått rett :blink: men det ser bra ut så langt. Ferdigstiller dette i morgen.

med_gallery_196_22_51912.jpg

 

Gaffel:

med_gallery_196_22_36234.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det rett :)

med_gallery_196_22_26411.jpg

 

Får se på hvordan jeg skal gjøre sjaltingen. Noen som vet hvordan det er originalt på Forward Control`er?

Under stepphjulbraketten var det utsparring i ramma for mellomaksling videre bakover. Min mellomaksling blir omtrent 50cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lager du selv, Christian. Det er ikke mange delene som skal til; en gammel girstang, en gaffel og et fastpunkt (feste i f.eks. girkassen). Har laget en skisse på hvordan det kan gjøres B).

Bruker du bildet ovenfor som mal vil det jo se helt originalt ut :rolleyes:

 

Overfring.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mekaniske er ikke noe problem å lage. Men det hadde vært artig å hatt originale LR biter og aller helst fra en Forward Control. Bildet er jo fra en 88" eller 109". Setekassen er nok en god meter lenger frem på FC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...