Gå til innhold

FC 110 -70


Ranger

Anbefalte innlegg

Skrot ? Neida. Her skal det bare være parkering og lagring av bil relaterte saker. Feks sommer/vinter dekk.

Men tenkte jeg kunne henge noen taljer i dragerne så jeg kan løfte av kassen på Lastebilen.

Skrot samling og mekking skjer i den gamle garasjen. Den fruen kaller boden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Snart tid for å gi bilen den TLC som den fortjener.

Jeg ble enig med meg selv om å beholde fastsatt høyde på porten til 240cm. Det er 10cm for lite mht kranen så jeg skal heller se på muligheten for å senke denne litt på ramma. Derfor ble den løftet av.

 

med_gallery_196_632_1311447.jpg

 

 

Porten stablet ferdig. Den til venstre kjører nå via fjernkontroll. Den til høyre er snart også der.

med_gallery_196_632_1065440.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg husker rett så er det ingen forsterkning i ramma, men det er en kraftig vinkelbrakett med et stort kraftig rør inni vinkelen. Vinkelen er skrudd i både nedre og øvre ramme i tillegg til hyttas utrigger. I røret er kranen satt fast med fire store settskruer. Støttebenet er faktisk en del av kassen og ikke ramma. Hadde jeg laget dette ville jeg nok hatt støtte beinet på kran braketten. Mulig jeg endrer det når jeg tar av kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det har vært spørsmål om størrelsen på grillen på bilen min, så jeg har tatt noen mål.

Det er ca 1 tomme senter-senter strengene som utgjør gitteret i grillen.

Bilder av tomstokken finner du i bildegalleriet.

med_gallery_196_632_482025.jpg


Så et lite prosjekt som har ligget å modnet litt i garasjen. Ny original støtfanger. Fant den hos Craddocks på et av tilbudene de hadde.

 

Gammel og ny:

med_gallery_196_632_14893.jpg

 

Vestfold skips kjørte tilbud på disse løfte/slepe øyene. Mener IIb skal ha to slike forran. Men hullene passer ikke.

Noen som vet hvordan det skal være?

med_gallery_196_632_1076017.jpg

 

med_gallery_196_632_869331.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det jeg ønsker å montere de øyene.

Hullene fremme passer, men de bakre er det ikke fest til.

 

Ser at på en av de originale brosjyrene så er det ikke noen slepeøyer. Kanskje dette bare er noe folk har montert selv?

Skjermbilde 2016-04-03 22.02.30.png

Skjermbilde 2016-04-03 22.07.05.png

Skjermbilde 2016-04-03 22.10.15.png

Endret av Ranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mål av grillen, har en slik fanger liggende selv, var din åsså dårlig i galven?

klagde på den første å fikk tilsendt en ny en å den var faktisk like dårlig så klaga på den også men da fikk eg bare eit surt svar der di mente eg prøvde å lure di til å få delene gratis selv omm eg la ved bilde av begge fangerne side om side, men eg kan no alltids få den galvansiert igjen å det blir jo mere ting som må galvest på mitt prosjekt, mener på att den gulebilen min har noen slike slepeøyer frammpå,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige seriebil spacere passer vell?

 

Det er forskjell på bolt dimensjonen mellom vanlig Rover aksling og Salisbury. Det er spacer til den siste jeg trenger.

Om noen kan linke til rett produkt på en nettside så slipper jeg kjøpe feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er forskjell på bolt dimensjonen mellom vanlig Rover aksling og Salisbury. Det er spacer til den siste jeg trenger.

Om noen kan linke til rett produkt på en nettside så slipper jeg kjøpe feil...

Nei, men serie 2 hadde mindre boltdiameter. Serie 3 og rrc/def har samme størrelse på hjulboltene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...