Gå til innhold

FC 110 -70


Ranger

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man kan kjøpe sånn plastlist en trer over kanten på karosseriet i feks døråpninger for å skule skarpe kanter? 

Jeg må bytte noe metall i fotbrønnen uansett for der er det litt ymse reparasjoner som er utført av tidligere eiere. Da kunne jeg laget en plate med hull jeg trer over rattstammen som har en slik litt trang plastkant list i hullet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Ranger for servostyring !

Alt var jo i skjønneste orden. Mere enn det også. Skikkelig nøye pakking og alt komplett.

Det skal bli spennende dette her. Regner med at turen for montering blir til våren. Håper alt går flott med prosjektet ditt.

Takk og takk til Ranger i Nord.

 Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ny styresnekke, gulv, ratt, blinklysbryter og fløyte på plass. Gleder meg til å prøve bilen.

 

 

Skulle også kople opp litt bling-bling på arbeidslyset, men sikringen røk om og om igjen.

Hvem kunne gjette at rød skal være svart og svart skal være rød :blink:

 

 

 

Det virket til slutt :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener den eies av en forumist. Var svart og hvit før den ble bladgrønn, hvis jeg ikke husker feil.

Importert fra Danmark til Norge av KIM Camp og Nordic Safari ved Knut Ivar Mork.

Måtte få lastavhengig ventil bak og bremseservo for å godkjennes her den gang.

Tror det var den jeg , i hui og hast ,laget gasswireoverføring på.

Frøs visst om vinteren.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker delvis om min bil Gaute. Kifaru. 

 

Den er hvit med detaljer av original grå og rød grunning (flass). Med bremseservo, lastventil og gasswire. 

 

Men tror ikke rattet er på knærne? Har ikke kjørt den noe særlig, men har ikke følt at rattet står rart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg forveksler med dobbeltkabineren han også hadde.

Den var jeg sulten på. Men dens skjebne er ukjent for meg.

Dere får utveksle mål fra gulv og opp til rattet og sammenlikne ved anledning.

Da får jeg visshet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varer ankommet fra Tyskland. Det lønner seg av og til å være medlem også i Facebook grupper :P

Original radiator vifte, oppheng og mellomaksel. Litt TLC var nok nødvendig.

 

 

2018-11-24 15.20.54.jpg

2018-11-24 16.39.40.jpg

Har også startet demonteringen i front av motoren. Den fremre gearspaken feste måtte av. Litt rengjøring og maling. 

Det har vært litt rakkel her. Ledig hull for smørenippel var det også. Montert og smurt :)

 

2018-11-24 17.33.45.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støy, vibrasjon og dårligere akselerasjon er jeg forberedt på. Men vil likevel prøve og  ha det originale oppsettet tilgjengelig.

Vifterem spising skjønner jeg ikke siden det er samme viften - bare ca 75cm lenger frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk tyngden på mellomakselen.

Å plutselig få den massen til å hoppe fra 750 rpm til 2000 gir stresset rem.

For ikke å snakke om vannpumpeopplagring  hvis det er bittelitt kast i akselen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Man skal jo høre på de voksne. Jeg er forberedt på at dette oppsettet kun er for originalitetens skyld.

Kikket på mellomakslingen i går og kunne ikke finne noen lodd eller merker etter slike. Ubalanse her kan helt klart påvirke levetiden på vannpumpens lager..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme da jeg så dette første gang i felten og skulle bytte vifterem var tanken at dette var bælsolid.

Og det er det jo,endel av det.

Om jeg skulle konstruert noe tilsvarende hadde det blitt med en mye lettere og spedere mellomaksel.

Skulle nesten tro de har tatt en mellomaksel fra en 80".

Ihvertfall er alle proporsjoner svært like en mellomaksel hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 14.05, gautes skrev:

Mulig jeg forveksler med dobbeltkabineren han også hadde.

Den var jeg sulten på. Men dens skjebne er ukjent for meg.

Dere får utveksle mål fra gulv og opp til rattet og sammenlikne ved anledning.

Da får jeg visshet.

 

Jeg har en dobbeltkabiner, men denne har også orginal snekke...?

Gamlebilen til Olav Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...