Gå til innhold

FC 110 -70


Ranger

Anbefalte innlegg

OK Gaute. Da ordner det seg med låste hjul når jeg får tilbake litt vekt bak. Lurer på å flyttet kranen også bakover slik fattern hadde det i sin tid.

 

Luftenippelen står på laveste punkt nå Rolf. Derfor problemene med å få luftet tenker jeg. Dreier jeg bakplata kan jeg få luften opp til luftenippelen...

Bremselysbryteren henger på bremsepedalen inne i kupeen. Fordeleren mellom bremsene bak og fremme er bare en enkelt X tilkobling. Står på rammen høyre side under torpedoveggen. Det er denne med nye rør til begge forhjulene og ned fra bremsekraftforsterkeren:

large.5aae62093e000_2018-03-1716_29_36.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kranen er på flyttefot.  Hylsen er flyttet bak.

Hylsen er når festet i hjelperammen  med flatjern og 4 bolter, øvre bakre fjærfeste og slepefestet som er skrudd i hovedrammen med fire gjennomgående bolter.

large.5b0312bba1d22_2018-05-2117_31_10.j

 

 

Brukte plater fra festet som stod fremme. Det ble litt jern til overs.:o

large.5b0312c7ce743_2018-05-2117_30_43.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Litt sent kanskje, men i dag kom kranen på igjen. Nå i nye fester bak i kassen.

Bedre vektfordeling i bilen.Så får vi se hvordan plassen fungerer i praksis. Skal hente 7 paller forskalingsblokker ila uken...

PS: Hva har skjedd med galleriet. Hvordan får jeg tak i bildeadressen uten alt dette rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dagens problem: motoren trenger pause for å starte etter å ha kjørt 6-7-8 km.

 

coilen er ikke spesielt varm, men det synes jeg forgasseren er. Bensin slangen ligger over topp dekselet og det er vel vanlig?

Hva kan det skyldes? 

 

 

 Venter på at motoren skal bli kald.

 

AC3E3B45-5C30-4786-A6A2-931338FF56EC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen hjalp det ikke å vente....:o

 

Fikk bilen hjem vha D3`? en. Fruen kjørte veldig pent og jevnt i lavsereie opp bakene hjem. Sik.kert opp mot 3500 kg på kroken...

 

En av disse var synderen:

large.1919064862_2018-08-0119_13_02.jpg.

 

Begynte å feilsøke. 

Strøm til coil - OK.

Gnist på bakerste pluggen - Nei

Ny coil handlet inn. Denne gang en Bosh fra BilXtra.

Gnist - Nei

Rotet i delekassen. Jammen lå det ikke en halv fordeler der... Byttet kondensator.

Da startet motoren på de første 3 sylindre :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tenkt tanke på det, men hjullager og aksling skal også tåle belastningen. Og så skal en jo kunne stoppe på rødt lys. :o 

Så det kan være greit å kunne måle hvor mye en fyller i kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...