Ranger Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 Bytter ut røret fra hovedsylinder ned til vakum forsterkeren og inn til X fordeleren, samt rørene ut til begge forhjulene som er noe rustne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 Bytter ut røret fra hovedsylinder ned til vakum forsterkeren og inn til X fordeleren, samt rørene ut til begge forhjulene som er noe rustne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Den hvite plasten , luftinntaket til membranen, bør beskyttes mot alt annet enn luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellis1987 Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Gratulerer - det var en fantastisk bil du! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 (endret) dobbelpost Endret 1. mars 2018 av Ranger dobbelpost Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 9 minutter siden, gautes skrev: Den hvite plasten , luftinntaket til membranen, bør beskyttes mot alt annet enn luft. Ja er klar over det. Kikket på om jeg skulle lage en sprutplate mot hjulet i hvertfall. Det fulgte også med en adapter så en kunne sette en slange i mellom filter og vakumklokken. Da kan den stå høyere opp; feks under panseret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 (endret) Det er dette kittet jeg monterer. Håper bare stempel/oljevolum som skal presses videre er stort nok for min bil. https://rimmerbros.com/Item--i-RH5272 Endret 1. mars 2018 av Ranger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Kjørte en gang en stor lastebil og ditto henger fra krigens dager hvor filteret frøs under kjøring. Ikke spesielt moro når man har vent seg til en viss retardasjon ved et gitt pedaltrykk. Heldigvis var det solid ratt og ledig i venstre fil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 Godt det gikk godt da. Jeg har i alle år kjørt uten bremseforsterker og dratt hardt i rattet som du sier ved flere anledninger. Særlig med litt last må jeg være ekstra oppmerksom og holde god avstand. Nyere biler stopper alt for fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christopher Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Følger med i spenning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 6. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2018 15 minutter siden, Christopher skrev: Følger med i spenning Er det bremsekraft forsterker på deres bil?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christopher Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 Ja, orginal bremsekraftforsterker på den ene, ligger i hjulspruten. På den andre er det montert fra standard 109". Men jeg vil ikke ha en stor vorte på panseret.... Jeg er spent på hvor kraftig den blir, om denne klarer fint å stoppe 900" hjulene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 På min er det bremsekraftforsterker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 18. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2018 Ny hovedsylinder og vkumklokke er nå med i "loopen". Tok av et par deksel for å komme til tversover røret til venstre foran. Og godt var det for her er det litt overflaterust å ta seg av også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Merkbar forskjell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 18. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2018 Ingen forskjell Bilen står helt i ro til jeg har byttet noen flere bremserør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 27. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2018 Da er jeg kommet så langt at jeg har fått begynt å lufte bremsene. To trykk for å få pedal så jeg er nok ikke ferdig. Så langt ser det også tett ut. Leveranse fra øya kom i går. New old stock Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 En sånn må jeg også bytte. Men den er noe ordentlig knot å få ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 2. april 2018 Forfatter Del Skrevet 2. april 2018 Ja så for meg det. Må muligens ha av skjermen for å komme til. Da får jeg rett utveksling og lengde på rattstammen og kan fjerne hydraulikken. Kommer muligens en hydraulisk seriebil løsning til salgs etterhvert. http://www.heystee-automotive.com/parts/pas/pas.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 problemet hos meg er å få av drop armen. Må ha en spesiell avdrager. Det er nesten ikke plass mellom armen og eksosmanifold. Ta av skjermen er en mulighet, men det er masse som må demonteres. Servostyringen ser litt snasen ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 35 minutter siden, jon71 skrev: problemet hos meg er å få av drop armen. Må ha en spesiell avdrager. Det er nesten ikke plass mellom armen og eksosmanifold. Ta av skjermen er en mulighet, men det er masse som må demonteres. Servostyringen ser litt snasen ut. Ta med hele braketten og bare dra av endeleddet på drop armen er en mulighet. Syntes ikke det er så altfor mye som må av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Det er også en mulighet jeg har tenkt på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 19. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2018 Bremse føljetongen fortsetter.... Prøvekjøring i dag. Låser bakhjulene før det tar noe særlig fremme Kjører riktignok uten kasse. Kan det være mangelen på vekt bak som er problemet? Finner ingen reduksjonsventil for bakhjulene. Det kan vel også være mere luft i systemet. I min leting etter reduksjonsventil ser jeg at delekatalogen viser røret mellom de to stemplene ligger horisontalt. Det gjør det ikke på min bil. Hvordan ser det ut på en vanlig ex-mil?? Kan jeg bare rotere bakplaten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 (endret) Om røret står eller ligger burde ikke ha noe å si så lenge luftenippel står på stemplenes høyeste punkt. Det skal være en dings, vet ikke navn, som fordeler bremserør mellom fram og bak. På vanlig seriebil er den plassert foran torpedoveggen på høyre rammevange. På din vet jeg ikke plassering. Den kan ha en blokkering. Vanligvis står bremselysbryteren plassert på denne saken. Endret 19. mai 2018 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Sett på kassa og brems igjen. Gamle lastebiler hadde mye brems bak pga lastekapasitet. Reduksjonsventil og annen lastavhengig bremsejustering var fortsatt et stykke inn i fremtiden den gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.