Gå til innhold

FC 110 -70


Ranger

Anbefalte innlegg

Skulle montere nye stikkakslinger fremme i helgen, men når jeg sammenlignet gammel og ny så jeg jo at jeg manglet søtteringen for støttelageret inne i banjoen. Det får ble en gang senere i høst.

 

Jeg leter etter vibrasjoner og ubalanse i bilen fortsatt. Synes ikke stikk- og mellom-akslinger er så ille at det kan være der problemet ligger. Så jeg gikk til det skrittet og bestilte meg nye dekk, igjen. Denne gang 285/75x16.  


Silverstone MT117 i 285/85x16 er til salgs for kr 8.000,- kjøper betaler frakt.

 

Håper ingen på PKK kommer til å klage på størrelsen. Synes bilen ser grei ut. Støy og vibrasjoner er praktisk talt borte..

large.5988383580d11_2017-08-0710_53_02.jlarge.5988383128f38_2017-08-0710_53_19.j

 

 

 

Endret av Ranger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Flott bil, uansett hjul!

 

Det kvalifiserer nok ikke til daglig bruk, men min ble rullet litt frem, og så tilbake igjen i helga... :) Jeg skal bygge større garasje snart, så da....etterhvert...

 

Her er den beskyttet av de andre bilene mine.

IMG_20170902_202930.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, @le skrev:

Flott bil, uansett hjul!

 

Det kvalifiserer nok ikke til daglig bruk, men min ble rullet litt frem, og så tilbake igjen i helga... :) Jeg skal bygge større garasje snart, så da....etterhvert...

 

Her er den beskyttet av de andre bilene mine.

IMG_20170902_202930.jpg

 

 

Hvis du opplever at noen har siklet fysisk på bilen din Atle så KAN det være undertegnede :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større garasje? Det ser da ut som du har fin høyde under taket.:)  Nei, garasjer blir aldri store nok.:o

 

En annen ting. Ser i delekatalogen at det finnes en vakumklokke for bremsene som jeg tror skal stå under "fremskjermen". Har du noe slikt på din bil?

Jeg har det ikke, men fant noe hos Rimmers jeg tror jeg kan bruke. Fikk 2`er på PKK for lav pedal så det blir en bremsejobb på meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så det er derfor den uoriginale malingen flasser så! 

 

Dette er ikke garasjen min, bare et lager en time kjøring unna :)

 

Min FC heter Kifaru. Neshorn på swahili. Det er fordi den har fått ettermontert to-krets bremsesystem ved ankomst Norge. For mange år siden. Skal se om jeg finner bilde imorra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne du mener? Hos meg er det som sagt satt inn en nyere to-krets. 

IMG_20170905_202738.jpg

Har du forresten det originale gasspedalkostebinderiet? Som på bilde? Hos meg er det en wire. Gaute er vel hjernen bak den forenklingen :)

IMG_20170905_203045.jpg

 

Edit:

Har du forresten forsøkt å finne dette? 

IMG_20170905_203614.jpg

 

Til slutt (beklager, dette hjelper deg jo ikke) 

gallery_10_349_142933.jpg

Endret av @le
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakumforsterkeren er montert opp under høyre forskjerm bak hovedlykta. Festet i rammehornet og avstiver opp  i fotbrønnen.
large.59b240caa1643_2017-09-0618_34_53.j

 

Den nye hovedsylinderen jeg fikk i posten hadde skru tilkoblinger for bremserørene som ikke stemmer med det som står i bilen så det prosjektet stoppet litt opp. :mellow:

Fant derimot slakk i pedal overføringen mot hovedsylinderen. Det ligger jo skult under et lokk og ingen fastnøkler passer skikkelig. Hvorfor er det gjort slik? Dermed var det litt ekstra pedal vandring som ikke skulle være der. Justert opp og vist bilen i dag. Etterkontroll ga derfor 0 hull. :)

 

Det var uvanlig mye LR produkter hos NOR-Diesel i dag.

Pickup`en hadde vist "knust" bakdiff...:o

2017-09-08 07.29.13.jpg

2017-09-08 07.34.25.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal være litt slark inn mot hovedsylinder fra pedal. Sånn er det i hvert fall med clutch, og prinsippene er vel like? Sjekk manualen! (Jeg tar alle mulige forbehold, men jeg måtte justere slark på clutchen på Sprocket. Den var så tight at clutchen slurte litt når temperaturen i systemet økte.)

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vanvittig fin 1. oktober i Nord. I valget mellom tråsykkel og en solskinnstur med bilen - ja så ble det akkurat det :P

large.59d105a7b9675_2017-10-0114_39_56.j

 

Jeg har også notert at de fleste bildene er fra venstre siden av bilen.. så her er et fra høyre :rolleyes:

large.59d105a488702_2017-10-0115_02_58.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Første mekke dag i garasjen i år.

Nye hjullager og stubbakslinger med tilhørende pakninger og nye frihjulsnavn skal på plass.

Da måtte jeg også få på plass den nye stikk akslingen.

 

Til venstre ny "old stock" aksling. I midten den som blir byttet ut. 10 splines ytter og ødelagt  kryss. Ytterst til høyre er stikkakslingen til en FC IIa. Dvs 2" for kort. 

large.5a5a38e2ec0f8_2018-01-1315_59_18.j

 

Fikk presset av lagerbanene fra IIa akslingen og på den nye ved hjelp av litt varme.

large.5a5a38decb0b1_2018-01-1316_15_21.j

 

Prøvemontert uten bremse skjold...

large.5a5a38d2ddc8a_2018-01-1317_26_55.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...