Ranger Skrevet 7. august 2017 Forfatter Del Skrevet 7. august 2017 (endret) Skulle montere nye stikkakslinger fremme i helgen, men når jeg sammenlignet gammel og ny så jeg jo at jeg manglet søtteringen for støttelageret inne i banjoen. Det får ble en gang senere i høst. Jeg leter etter vibrasjoner og ubalanse i bilen fortsatt. Synes ikke stikk- og mellom-akslinger er så ille at det kan være der problemet ligger. Så jeg gikk til det skrittet og bestilte meg nye dekk, igjen. Denne gang 285/75x16. Silverstone MT117 i 285/85x16 er til salgs for kr 8.000,- kjøper betaler frakt. Håper ingen på PKK kommer til å klage på størrelsen. Synes bilen ser grei ut. Støy og vibrasjoner er praktisk talt borte.. Endret 7. august 2017 av Ranger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Det ser jo litt stusseli ut men av og til må en velge funksjon framfor utsene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Syntes det ble helt toppers. Uansett ei veldig flott vogn. Moro at den blir brukt. Er vel eneste FC som her på forumet som flagges som bruksbil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 7. august 2017 Forfatter Del Skrevet 7. august 2017 Takk. Når det gjelder vibrasjoner og støy ble det som natt og dag Vet ikke av noen annen FC som er i jevnlig bruk her i Norge. I hvert fall ingen bilder her inne på VBF. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Flott bil, uansett hjul! Det kvalifiserer nok ikke til daglig bruk, men min ble rullet litt frem, og så tilbake igjen i helga... Jeg skal bygge større garasje snart, så da....etterhvert... Her er den beskyttet av de andre bilene mine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 13 minutter siden, @le skrev: Flott bil, uansett hjul! Det kvalifiserer nok ikke til daglig bruk, men min ble rullet litt frem, og så tilbake igjen i helga... Jeg skal bygge større garasje snart, så da....etterhvert... Her er den beskyttet av de andre bilene mine. Hvis du opplever at noen har siklet fysisk på bilen din Atle så KAN det være undertegnede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 5. september 2017 Forfatter Del Skrevet 5. september 2017 Større garasje? Det ser da ut som du har fin høyde under taket. Nei, garasjer blir aldri store nok. En annen ting. Ser i delekatalogen at det finnes en vakumklokke for bremsene som jeg tror skal stå under "fremskjermen". Har du noe slikt på din bil? Jeg har det ikke, men fant noe hos Rimmers jeg tror jeg kan bruke. Fikk 2`er på PKK for lav pedal så det blir en bremsejobb på meg nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Aha, så det er derfor den uoriginale malingen flasser så! Dette er ikke garasjen min, bare et lager en time kjøring unna Min FC heter Kifaru. Neshorn på swahili. Det er fordi den har fått ettermontert to-krets bremsesystem ved ankomst Norge. For mange år siden. Skal se om jeg finner bilde imorra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 (endret) Er det denne du mener? Hos meg er det som sagt satt inn en nyere to-krets. Har du forresten det originale gasspedalkostebinderiet? Som på bilde? Hos meg er det en wire. Gaute er vel hjernen bak den forenklingen Edit: Har du forresten forsøkt å finne dette? Til slutt (beklager, dette hjelper deg jo ikke) Endret 5. september 2017 av @le Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 5. september 2017 Forfatter Del Skrevet 5. september 2017 Jo jeg har jo sett bilder av Kifaru og forklaringen på hornet. Det er tilsvarende original vakumforsterker jeg har fått tak i. Dette kittet. Gasspedalkostebinderiet er holdt originalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Får håpe det fungerer når det dukker opp. Jeg har ikke kjennskap til eldre seriebiler enn mine egne (1970), det er ikke samme bremseservo i eldre biler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 6. september 2017 Forfatter Del Skrevet 6. september 2017 Vet ikke om Serie IIa 109" hadde servo, men IIa 88" hadde det ikke. Mulig bremsekraftforsterker direkte på pedalen først kom med Serie III. Vi blir sikkert korrigert av noen voksne nokså snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 8. september 2017 Forfatter Del Skrevet 8. september 2017 Vakumforsterkeren er montert opp under høyre forskjerm bak hovedlykta. Festet i rammehornet og avstiver opp i fotbrønnen. Den nye hovedsylinderen jeg fikk i posten hadde skru tilkoblinger for bremserørene som ikke stemmer med det som står i bilen så det prosjektet stoppet litt opp. Fant derimot slakk i pedal overføringen mot hovedsylinderen. Det ligger jo skult under et lokk og ingen fastnøkler passer skikkelig. Hvorfor er det gjort slik? Dermed var det litt ekstra pedal vandring som ikke skulle være der. Justert opp og vist bilen i dag. Etterkontroll ga derfor 0 hull. Det var uvanlig mye LR produkter hos NOR-Diesel i dag. Pickup`en hadde vist "knust" bakdiff... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Gratulerer med null hull Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 (endret) Tror det skal være litt slark inn mot hovedsylinder fra pedal. Sånn er det i hvert fall med clutch, og prinsippene er vel like? Sjekk manualen! (Jeg tar alle mulige forbehold, men jeg måtte justere slark på clutchen på Sprocket. Den var så tight at clutchen slurte litt når temperaturen i systemet økte.) Endret 8. september 2017 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 13. september 2017 Forfatter Del Skrevet 13. september 2017 Ja litt slakk er jo greit så en er sikker på at stemplet går helt ut, men ikke flere millimeter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 15. september 2017 Forfatter Del Skrevet 15. september 2017 Måtte bare kjøre bil til jobben i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2017 Vanvittig fin 1. oktober i Nord. I valget mellom tråsykkel og en solskinnstur med bilen - ja så ble det akkurat det Jeg har også notert at de fleste bildene er fra venstre siden av bilen.. så her er et fra høyre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klusenhusen Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Nice. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 18. november 2017 Forfatter Del Skrevet 18. november 2017 Snart .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 5. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2017 Fant meg et stål gjerde over parkeringen på jobb. Der passet en sjakkel og taljen helt perfekt. Krane opp og ned i kassen. Så hjem for å måke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 5. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2017 Hadde klargjort to øyer i taket. Talje og laste stropp gjør at det henger fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Ser supert ut Christian Må komme på inspeksjon en dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 5. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2017 Gjerne det. Du får plinge på for å sjekke om jeg er hjemme eller ute å flyr. Skal rydde litt mer i gangsonen så blir det litt bedre plass mellom bilene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 13. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2018 Første mekke dag i garasjen i år. Nye hjullager og stubbakslinger med tilhørende pakninger og nye frihjulsnavn skal på plass. Da måtte jeg også få på plass den nye stikk akslingen. Til venstre ny "old stock" aksling. I midten den som blir byttet ut. 10 splines ytter og ødelagt kryss. Ytterst til høyre er stikkakslingen til en FC IIa. Dvs 2" for kort. Fikk presset av lagerbanene fra IIa akslingen og på den nye ved hjelp av litt varme. Prøvemontert uten bremse skjold... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.