Ranger Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Da har jeg kjøpt tilbake fattern sin gamle Land Rover. Den har vært på andre hender siden 1976 Jeg er på jakt etter bøker til bilen. Delekatalog, bruker og workshop manual. Alt relevant av interesse. Jeg finner Serie II/IIa hos de forskjellige delepusherne på nettet, men ingenting spesifikk for FC110. Betyr det at alt er likt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard Bratland Erikstad Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Den som kan mest om denne typen biler på forumet er vel Ketil Gratulerer med "ny" bil Endret 15. november 2007 av Vegard Bratland Erikstad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anthen Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Gratulerer med en kjempekul bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Takk takk, Da får jeg håpe han ser denne topicen Holder på å bygge opp historikken og historien om bilen. Det vil bli mer etterhvert på http://www.cmoes.com/fc110/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard Bratland Erikstad Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Men bilen blir aldri registrert ! Hvorfor har du skrevet det på hjemesia? Endret 15. november 2007 av Vegard Bratland Erikstad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Hvorfor har du skrevet det på hjemesia? Trykkfeil - er rett nå. Klart det skal skilt på bilen og gjerne det originale X-nummeret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard Bratland Erikstad Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Trykkfeil - er rett nå. Klart det skal skilt på bilen og gjerne det originale X-nummeret. puh det var gått og høre ble jo nesten skremt et øyeblik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pederover Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Gratulerer! Utrolig flott at du tar vare på dette klenodiet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Gratulerer Den var flott! Lykke til med FC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Gratulerer med fin bil! Gøy at du tar vare på gamle klenodier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Jeg er på jakt etter bøker til bilen. Delekatalog, bruker og workshop manual. Alt relevant av interesse. Da fant jeg en Parts Catalog i pdf på nettet De andre gjennstår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hvis bilen har vært ute av familiens eie i 31 år, har den vært i gode hender Ser fin ut på bildene. Hadde makan for 40 år siden. Dinky Toys lekebil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hei Var det denne som sto på nedsiden av E6 inne i Kåfjord? Ha en fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EHS Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Flott bil...også med kran! Gratulerer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Gratulerer Jeg finner Serie II/IIa hos de forskjellige delepusherne på nettet, men ingenting spesifikk for FC110. Betyr det at alt er likt? Så langt i fra. LR brukte "likeheten" i markedsføringen, men i realiteten er det store forskjeller på FC og BC, og forkjellene ble jo ikke mindre ved "oppgraderingen" av FC til S2B. Hva er forskjellig : Ramme (ja, også den "nedre" rammen på FC er ulik standardrammen) Aksler (dog ikke på de første S2A FC) Girkasse Mange "småbiter" i og omkring motoren Store deler av førerhytten Lasteplan (selfølgelig) ... og mange, mange andre detaljer Til S2A FC finnes der et "workshop manual supplement" som kan brukes i tillegg til den vanlige verkstedsmanualen, men dette er altså kun for S2A FC, ikke for S2B. Hvis du har funnet den delekatalogen som dekker både S2A og S2B FC, innholder den en del informasjon om erstatningsdeler uten at det er angitt at det er erstatningsdeler - så som den må ikke ukritisk brukes som kilde til informasjon om hva som er originaldeler/-utførelse (men din bil er såpass ny at dette neppe blir noe stort problem for deg). Jeg kunne sikkert sagt mye mer om FCer men det er kanskje like greit at du spør om det du evt lurer på, så kan jeg forsøke å svare. (Du har selfølgelig lest artiklene om FC på www.lrforum.com ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Ser du skriver på hjemmesidene dine at 2.6l motoren kun var tilgjengelig i UK. Det stemmer ikke helt. S2A FC ble i UK kun levert med 2.25l motor. 2.6l utgaven var forbeholdt eksportmodellene (derfor ble der levert en del eksportmodeller i UK også, bl.a. for ombigging til brannbiler) S2B ble levert med 2.6l motor både i UK og for eksport - og for hjemmemarkedet ble motorutvalget nå stikk motsatt av hva det hadde vært. 2.25l motoren som var den eneste UK-modellenen av S2A FC ble levert med, ble ikke levert i UK-modell av S2B. Ut fra serienr, suffix og leveringsår, antar jeg at bilen din har 2.25l bensinmotor. I så fall er det den siste av denne utgaven som rullet av samlebåndet i 1969 - av en totalproduksjon på 8, ja kun åtte, S2B FC 2.25l export LHD som ble bygget i 1969. At den skule "ha blitt tatt ut av en serie" virker dermed ikke så sannsynlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olav Haavardsholm Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Gratulerer - med en nesten uforskammet flott bil. Den ser ut til å ha levd et godt liv etter det inntrykket bildene gir. Og med Ketils siste opplysninger er den jo litt av et klenodium også. Den ene av 8 slike biler bygget det året - ikke verst! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Hei Var det denne som sto på nedsiden av E6 inne i Kåfjord? Stemmer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Ser du skriver på hjemmesidene dine at 2.6l motoren kun var tilgjengelig i UK. Det stemmer ikke helt. . . Ut fra serienr, suffix og leveringsår, antar jeg at bilen din har 2.25l bensinmotor. I så fall er det den siste av denne utgaven som rullet av samlebåndet i 1969 - av en totalproduksjon på 8, ja kun åtte, S2B FC 2.25l export LHD som ble bygget i 1969. At den skule "ha blitt tatt ut av en serie" virker dermed ikke så sannsynlig Får korrigere hjenmmesiden. Her gjelder det å være etterettelig og nøyaktig Stemmer at det er liten bensiner i denne. Fant en nettside i går som sa at det er laget 76 LHD for export. Men om 8 er korrekt er jo det bare enda stiiiligere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Gratulerer . . Jeg kunne sikkert sagt mye mer om FCer men det er kanskje like greit at du spør om det du evt lurer på, så kan jeg forsøke å svare. (Du har selfølgelig lest artiklene om FC på www.lrforum.com ) Takk for tilbudet Selvsagt har jeg lest alt du har skrevet om FC modellene. Flotte artikkler! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Stemmer at det er liten bensiner i denne. Fant en nettside i går som sa at det er laget 76 LHD for export. Men om 8 er korrekt er jo det bare enda stiiiligere 74 for eksport, men kun 8 av dem ble bygget i 1969 (serienr 31-38) Men hvor mange som ble levert som CKD kits og bygget/montert i utlandet , vites ikke. LRs arkiver har ingen informasjon om dette, men der ble montert et stort antall S2B FC i Sør-Afrika... Du finner info om produksjonstallene i den ene artikkelen på hovedsiden. Det som ikke står der er fordelingen pr år. For 2.25l LHD export utgaven er tallene slik : 1967 : 19 stk 1968 : 11 stk 1969 : 8 stk 1970 : 19 stk 1971 : 17 stk Totalt : 74 stk ... og så kommer altså eventuelle CKD-biler i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Serienummeret ender med 38D og ved et VIN oppslag står det at D = versjon/variant 4 eller hvordan skal en tolke det? Er det da versjon 4 av IIB eller II? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ketil Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Serienummeret ender med 38D og ved et VIN oppslag står det at D = versjon/variant 4 eller hvordan skal en tolke det? Er det da versjon 4 av IIB eller II? 4. "versjon" av S2B. Slår du opp her vil du også se at S2B med suffix D ble produsert fra april 1969 to april 1971. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard Bratland Erikstad Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Det står at bilen ble resturert og lagret ute i over 10 år. Hva er det som feiler den i dag da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Flott bil...også med kran! Gratulerer! Kan fortelle at kranen opprinnelig stod bak ved venstre bakhjul (pekte fremover). Jeg klarer ikke å huske om den stod forran eller bak hjulet, men håper noen gamle bilder skal dokumentere dette nøyaktig. Kassen var en seskjson lengre på den tiden så det er trolig at den stod mellom rear crossmember og bak akslingen. I hode på kranarmen er det slisser for låsing av kjetting, men kjettingslingsen med krok er borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.