Gå til innhold

Disco 200TDi i 110 2,5 NAD


kulien

Anbefalte innlegg

I dag ble bilen godkjent også, så nå venter jeg på nytt vognkort med motorbyttet påskrevet!

 

Det var en 3 timer lang, men hyggelig opplevelse på ny trafikkstasjon i Krisitiansand i dag. Kom litt skjevt ut da jeg manglet dokumentasjon til hastighetsmerking av dekk, men det ordnet seg til slutt. Gutta i hallen engasjerte seg skikkelig i saken og søkte i registrene sine etter referanser fra tilsvarende biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Godkänning? Det har jag inte brytt mig med... Jag litar fullt och helt på att personalen på SBP inte vet hur det ska se ut under huven på en 86:a. ;) Enda kommentaren jag fått vid besiktning var att motorn var ren och fin. B)

Endret av Lars L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel din løsning de fleste kanskje velger, men det er nå stas med å få det i vognkortet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:D:D

 

...men det er sant som du sier! Sist EU kontroll lurte kontrolløren på lokalt verksted hvorfor jeg skulle godkjenne motorbyttet... :o Det var det da ingen som brø seg med mente han.

 

EDIT: korrigering.

Endret av kulien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Fikk noen bilder av gamlebilen fra Niels og jeg legger de inn her i motorbytte-tråden!

 

Utrolig gøy at Niels satser på gamlebilen og gir den et verdig liv videre

 

Div%20bilder%20iphone%20038.JPG

 

Nesten%20ferdig.JPG

 

Motorstoppweb.JPG

 

EDIT: Linkefeil

Endret av kulien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fullstendig overbevist om at den får et godt liv ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Total Makeover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks! Torpedoveggen er den samme. 1984 modell og så godt som rustfri! Dette er virkelig noe av styrken på disse gamle 110'erne. De hadde en særdeles god stålkvalitet sammnelignet med senere biler.

 

Med en liten klype salt lagt til kan jeg nok si at det var mindre rust på stålet på 84 modellen enn det er på 2001 modellen jeg har nå!

 

Ellers så er nok Niels mest kvalifisert til å svare på hva som er nytt og hva som er gammelt. Men det røde på bildet indikerer nok greit hva som var der før reparasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Bare å gi lyd om du lurer på noe! Begynner riktignok å bli en stund siden dette nå da men det er vel noe som huskes fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...