Gå til innhold

Serie 1


Tom R

Anbefalte innlegg

Da har jeg vel insett at dette ble et prosjekt jeg ikke kom i mål med. Kunskapen strekker ikke til og da blir motivasjonen borte. Jeg hadde sett for meg en fin sommerkveld med vind i håret og koselyder fra en serie 1 som tusla avgårde men sånn blir det ikke. I allefall ikke i denne omgangen. Kanskje muligheten kommer senere med et prosjekt som er er bortimot ferdig resttaurert. Nødvendig informasjon tror jeg står i tråden 57131310. Dersom noen skulle lure på noe etter å ha lest tråden så kan jeg nås på 92468552. Pris glemte jeg, 12.000,- er vel ikke noen upris for et prosjekt av denne typen?

 

Tom litt trist i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortsatt en motor ekstra?

Selge løst?

I såfall; PM me. :)

 

Om det ikke haster :huh: så kan du kanskje overta diverse motor(deler) i løpet av våren. Skal "bare" få skrudd sammen en motor selv først. Med dine deler + noen pent (?) brukte får du kanskje det du trenger?

 

Og til Tom: Det er ikke noe moro å innse at det ikke går slik en håpet det skulle gå. Men når det nå går slik synes jeg du gjør rett i å selge, fremfor å "lagre" i lang tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei

Vel bilen står fortsatt i garasjen og det er kanskje ikke så rart.

 

"Jeg har tenkt litt og jeg synes bilen din er et sørgelig kapittel av et prosjekt. Ikke for å fornærme deg på noen måte. Synes faktisk synd på deg, du var sikkert ikke klar over den forfatning bilen var i da du kjøpte. Ramma på bilen er veldig stygg, arbeidet som var gjort er amatørmessig. Bilen trenger minimum en halv ny ramme. I tillegg er ikke bilen kjørbar på noen måte, slik at man får testet hva som er OK. Ikke noe godt utgangspunkt for en handel når man må kalkulere med at alt må overhales."

 

Hva med en auksjon? Vi kan vel begynne på 1.500;- er ikke det vrakpanten? Den som eventuelt skulle få tilslaget henter bilen før jul.

 

Har vel gått på større smeller før, men trist er det.

 

By i denne tråden, jeg tar med meg ski og reiser på hytta men konemor er hjemme om noen skulle ville se mere på "vidunderet"

 

Tom.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel gått på større smeller før, men trist er det.

 

Det er ingen skam å svømme over bekken etter grøt når munnen er for full og man skal snu.

 

Trist, javel; men du gir deg mens leken er god.....alle vi andre har prosjekter som står i årevis.....

 

Kanskje vi andre kan lære noe av deg. Lykke til. Jeg håper du får igjen litt av kontantene, og at du ikke er blitt skremt fra andre prosjekter.

 

Så til saken: Hvordan er demonterte deler kategorisert/sortert?

 

Hilsen Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd å måtte gi seg, men man kjenner sine begrensninger best selv.

Alikevel har du sikkert lært mye underveis.

Håper du får igjen for noe av innsatsen din.

 

Håper mitt eget prosjekt blir noe av. Og helst i mitt eie.... Og det må gjerne pågå i årevis....

Men kanskje ikke jeg engang får beholde huset og mekkeplassen jeg har rigget.

Noen nye veiplaner jevner kanskje boplassen min med jorden....

www.veiiplan.com

 

Tirsdag 20. skal jeg i info-møte med kommunen.

Da skal de fortelle meg om Tom & Jerry, og jeg, og alt jeg eier og har, må vekk.

Og når de spør om hvilke kriterier jeg har for å finne meg et nytt sted å bo,

så er skruplass for god-bilene, et svært sentralt tema for meg.

Heller en god garasje-plass, enn flatskjerm og fine soverom....

 

Og det er jo litt av kjernen i slike prosjekter over tid.

Man vet ikke hvordan framtide ser ut, og det dukkker altid opp momenter som påvirker en....

 

Jeg har den største respekt for avgjørelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermene er skrudd av (de er kategorisert i garasjen :D ). Det elektriske er mer eller mindre fjernet(det er kategorisert i søplekassa) er vel ikke veldig komplisert elektrisk anlegg på en serie 1. Motorene er aldri startet avmeg men de gikk rundt på starter. Hjulsylindre og andre nye deler er kategorisert i orginalesker. Tak står på tunet under presenning. Starter og andre deler som er skrudd av er malt. Bensintank er tett(ikke trykk testet) men rusten innvendig. Dekk og felger står i skjulet i hagen og hjulmuttere liggger i pose. En del av skruene er lagt i poser med påskrift. Forelsår at dere ser på bilder det ser ut sånn som det så ut da siste bilde ble tatt. Snart tid for "første gang" eller er det flere som har lyst til å by?. Har også en som vil bruke bilen som gårdsbil og som ikk er i miljøet om han vinner budrunden blir ikke bilen noen gang veldig orginal kjenner jeg han rett. Tror det er deler på bilen for ganske mye mere enn det dere har bydd til nå ( to stk 2 liters motorer blant annet. Minner dere på at dette er et kom å hent som det står objekt. Konemor har veldig lyst til å få inn menneskebilen i garasjen etter jul.

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har sett på bilen til Tom og utvekslet litt PM med han. Noe av dette har han kopiert inn i salgstråden også. Jeg har berømmet han for måten han tenker på og at han selger videre før tingene blir stående lenge og deler evt forsvinner. Ser at Eivind også har skrevet noe av de samme tanker.

 

Til rammen kan jeg fortelle at bilen har vært brukt til brøyting, eller noe lignende arbeid. Om det har vært skade, eller om det var for å forebygge skade, så har den iallefall blitt utbedret på en måte. Fremre del av rammen er forsterketog det finnes nok smekrere måter å gjøre en slik jobb på, kort fortalt. Støtfanger foran er laget, muligens etter mål fra den originale fangeren, og deretter sveiset sammen med rammen.

 

Skjermer, bakpart av karosseriet, bakluke, panser, frontruteramme, dører osv ser greit ut. Taket har jeg ikke sett og kan ikke uttale meg om dette. Men det følger med såpass med deler at prisen kan godt komme litt høyere, synes jeg. Det er jo papirer på bilen, og prosjektet er overkommelig selv om man ikke får testet og dermed funnet ut hva som MÅ repareres. Styresnekka må iallefall fikses, i tillegg til ting som allerede er nevnt. Så da vet kjøper at bremser og styring må fikses på, i tillegg til å få start på motoren og dermed få sjekket drivverket forøvrig.

 

Bortsett fra "stygg" framdel av rammen fant jeg ikke rust på den resterende rammen, det lille jeg banket på. Men vil ikke komme med noen garantier for at hele rammen er rustfri.

 

Det er en (stort sett) komplett bil, minus det elektriske som Tom har nevnt, og med en god garasje, en håndbok eller to og litt god tid vil dette være et bra prosjekt.

 

For å få budet litt opp byr jeg kr 4500,-.

 

Vil samtidig anbefale folk som er interessert i et LR-Serie-I-prosjekt å dra og se på denne bilen. For flere av dere kan akkurat dette være noe dere absolutt kan tenke dere. Det er ikke så mange Serie I til salgs så folk bør "kjenne sin besøkstid", som det muligens heter.

 

Ha en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av, men utan å vere direkte knytt til forsterka ramme:

Eg vil berre nemne at eit restaureringsobjekt ikkje alltid bør tilbakeførast til originalstand.

Av og til kan den tidstypiske modifikasjon eller reparasjon vere av større interesse enn blankt og pent ny-arbeid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...