Gå til innhold

Ahok's Discovery


Ahok

Anbefalte innlegg

Blir lei meg hver gang jeg ser Avatar'en din jeg, Henrik. Har du planer om forumtreffet, forresten? Hvordan ble det med bilen du snakket om?

 

Blei ikke Defender på meg gitt, fruen satt foten ned og sa NEI, hun mente det var ille at en bil fra 97 kunne väre lite moderne invendig....

 

Skal pröve komme meg på forumtreff ja, men med hvilken bil vet jeg ikke. Tenkte jeg skulle höre med de andre Finnene som er her på det Norske forumet om de ville henge seg på.

 

Back to topic:

 

QT ser bra ut!

Sånne vil jeg også ha på min neste Discovery!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da mottok jeg glødeplugger i dag. Bestilte fra Offroadbutikken.

Bestilte "set of 5" - mottok 4. Gjør et kjapt søk på nettet, TD5 har riktignok 5 sylindre, men bruker bare 4 glødeplugger. Greit nok, da fikk jeg riktig antall.

 

Men: Hadde jeg bestilt 4 løse plugger så ville de kostet meg 520,- totalt. Pakken som skulle inneholde 5, men som inneholdt det riktige antallet på 4 betalte jeg 550,- for. Nice. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Lyset i instrumentpanelet som skal lyse når tilhenger er koblet til lyser ikke. Lyser når jeg vrir om tenningen, og alle lysene på hengeren fungerer.

 

Forslag til løsning, eller skal jeg beholde denne feilen da det er på sin plass at en LR ihvertfall har EN feil? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er en trøst. ;)

 

Kommer ikke til å gjøre så veldig mye mer enn å rense kontakten, fungerer ikke det så får det heller være - trenger jo som regel ikke påminnelse om at jeg kjører med henger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Lyset i instrumentpanelet som skal lyse når tilhenger er koblet til lyser ikke. Lyser når jeg vrir om tenningen, og alle lysene på hengeren fungerer.

 

Forslag til løsning, eller skal jeg beholde denne feilen da det er på sin plass at en LR ihvertfall har EN feil?

 

Lyser bare sammen med blinklys, lyser ikke hvis en pære på hengeren er defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skiftet glødeplugger i dag... Burde jo vært relativt enkelt, hadde det ikke vært så !#?%$$% trangt. Måtte to turer til butikken for å handle verktøy (heldigvis har jeg mekkeplass meget sentralt) og likevel endte det opp med en provisorisk løsning... :angry:

Men, jobben ble iallefall gjort. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk er det flere av oss som venter på bilen din, Henrik!

 

:mellow::D

 

 

Kjipt at du skulle bli så plaga med glødeplugger, Arild, men da kan du ihvertfall hjelpe meg litt når den tid kommer. Du må vel snart kjøpe en plastkasse til du, nå som du har handlet så mye verktøy i det siste! :)

 

(Jeg har enda ikke fått skiftet AT-olje og filter, jeg får ta det når det blir tid.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg har enda ikke fått skiftet AT-olje og filter, jeg får ta det når det blir tid.)

 

Ja, det er dette med denne tiden... Når selv den enkleste ting fort tar lang tid, så er det ikke så lett. Heldigvis går ting fortere og fortere for hver gang man gjør det.

 

Jada, kommer bil, ingen fare. Ting tar bare mye lengre tid en hva jeg hadde planlagt. Funnet hvilken bil jeg skal ha også :D

 

Det er mange av oss som venter i spenning! Har du fått noen regelmessige doser LR, eller river abstinensene i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet glødeplugger i dag... Burde jo vært relativt enkelt, hadde det ikke vært så !#?%$$% trangt. Måtte to turer til butikken for å handle verktøy (heldigvis har jeg mekkeplass meget sentralt) og likevel endte det opp med en provisorisk løsning... :angry:

Men, jobben ble iallefall gjort. :D

 

Hei Arild;

 

Hva slags verktøy var du ute og handlet? Jeg får snart mine og skal skifte, så da hadde det vært fint å høre hva du slet med og hva som måtte til foruten masse god bannskap... :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lang 10mm pipehylse (samme som man bruker på tennplugger, men altså 10mm) og en FLEKSIBEL forlenger er det jeg mener du trenger for at det skal gå smertefritt (i tillegg til helt vanlig verktøy). Pipehylsa fantes hverken på Torshov eller Clas Ohlson, men jeg fant den i et sett på Jernia. Jeg kjøpte like gjerne settet da det var masse annet snadder i det. Fleksibel forlenger fant jeg i et annet sett, til godt over 1000,- - så det fant jeg ut at jeg måtte klare meg uten.

 

Lykke til!

 

EDIT: Jeg har et godt utstyrt skrallesett med forlenger som er leddet - men dette viste seg å være ubrukelig i dette tilfellet.

Endret av Ahok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lang 10mm pipehylse (samme som man bruker på tennplugger, men altså 10mm) og en FLEKSIBEL forlenger er det jeg mener du trenger for at det skal gå smertefritt (i tillegg til helt vanlig verktøy). Pipehylsa fantes hverken på Torshov eller Clas Ohlson, men jeg fant den i et sett på Jernia. Jeg kjøpte like gjerne settet da det var masse annet snadder i det. Fleksibel forlenger fant jeg i et annet sett, til godt over 1000,- - så det fant jeg ut at jeg måtte klare meg uten.

 

Lykke til!

 

EDIT: Jeg har et godt utstyrt skrallesett med forlenger som er leddet - men dette viste seg å være ubrukelig i dette tilfellet.

 

Gode greier. Da skal jeg sørge for å ha dette for hånden før jeg begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange av oss som venter i spenning! Har du fått noen regelmessige doser LR, eller river abstinensene i kroppen?

 

 

Ingen fare, får kjört LR, Serie 1 til Puma, Disco 1,2 og 3 :D 200TDI til tdv6. Og litt bensin biler, slike v8 greier. Så ingen fare sånn sett. Men EGEN bil mangler fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er vårpussen unnagjort - og jeg vil komme med noen produktanbefalinger.

 

Jeg er en av de som trodde avfetting var avfetting (selvsagt med visse produktvariasjoner av mer eller mindre betydning). Brukte laaang tid i går på å forsøke å fjerne vinterens veisalter med en billig produkt... Lakken var like ille etterpå og føles som sandpapir.

 

Kjøpte avfetting fra Foma i dag (betalte en hundrings), og hele jobben var gjort på 10 minutter - bilen ser ut som den har rullet ut av fabrikken i dag. Snill mot plast og gummi er den og...

 

Behandlet etterpå med Turtle "Wax it Wet" som påstås å fungere like godt som vanlig voksing og jeg kan ikke si annet enn at det ihvertfall virker sånn. Sprayes på bilen mens den er våt - tørkes av med pusseskinn. Nyydelig... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...