Gå til innhold

Ahok's Discovery


Ahok

Anbefalte innlegg

Woohooo! :D:D:D

 

Okey, alle sammen her inne vet hvordan det føles når følgende plutselig står på stuegulvet:

 

med_gallery_3333_9_1878874.jpg

 

Og ikke minst når innholdet stemmer med forventningene:

 

med_gallery_3333_9_652067.jpg

 

Det skal bli moro å skru litt fremover - og ikke minst øve meg på litt sveising for montering av QT diff guard. Bilder følger...

 

Hmm... Jeg har forresten ikke fått noe krav om moms eller toll? Hender det at det kommer i ettertid??

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle montere lamp guards i morgen. Virker veldig greit - MEN: det står at du trenger borr på 9,8mm til bakre blinklysbeskyttelse. Var på Clas Ohlson i dag, borr på 9,8mm fantes ikke der ihvertfall. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk et 9mm bor, beveg det litt rundt for større hull.

 

Qt diffbeskytter er selvforklarende å sette på, ta de med under bilen, så ser du fort hvordan de monteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips i forhold til sveisingen? Husk at jeg er totalt blank... :huh:

Skal prøve litt mer før jeg går i gang, men vil helst vite hvordan jeg unngår de alvorligste tabbene.

Er det MIG-sveising som gjelder her? Eller spiller det ikke noen rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nydelig!

Sånn det skal se ut der bak!

Foran må jeg nok skaffe meg noe av det samme, knuste den ene lexan beskyttelsen min for noen uker siden med en fugl.

 

Gleder meg til å se QT på plass, blir nok sånne på meg også, vraparound ser billig ut sammenlignet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, det er sånn det fungerer altså! :)

 

Er det forresten noen som har monteringsanvisning på QT diff guard? Det er vel det eneste jeg savner... Overraskende lite å finne på nett.

 

Her er min monteringserfaring:

PDF, bare så du er obs.

 

Kanskje ikke så dyptgående som du ønsker, men i alle fall litt mer enn QTs egen beskrivelse. Men som Jon sier, er det meste selvforklarende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, ThomasT. Ser veldig greit ut!

 

Gleder meg til å få de på plass, men noe sier meg at det ikke blir før i januar... Vil gjerne ha såpass med tid at jeg kan kose meg med jobben (jobber hver eneste dag, også i helgene...). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Bilen har gått ca. 6.000 km. etter at jeg kjøpte den, bruktbilgarantien er ute. Alt fungerer fortsatt meget tilfredsstillende.

 

Første service med blant annet oljeskift og montering av dreneringsplugg fra Difflock.com.

 

t_DSC00058.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

 

Fint at bilen går bra, min er også helt problemfri etter at vi skiftet trykkregulatoren - ser ingen lekkasjer ihvertfall. Fin Hood Blackout, forresten, har aldri sett sånn før på LR.

 

Er det 140'-service du tar om dagen? Noen hete tips, jeg skal også ta den snart? Hvor kjøpte du filtre, hvilke oljer brukte du, priser etc.?

 

På forhånd tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lei meg hver gang jeg ser Avatar'en din jeg, Henrik. Har du planer om forumtreffet, forresten? Hvordan ble det med bilen du snakket om?

 

Edit: Sorry, Arild! Skal holde meg unna prosjekttråden din med sånt heretter. :)

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

 

Fint at bilen går bra, min er også helt problemfri etter at vi skiftet trykkregulatoren - ser ingen lekkasjer ihvertfall. Fin Hood Blackout, forresten, har aldri sett sånn før på LR.

 

Er det 140'-service du tar om dagen? Noen hete tips, jeg skal også ta den snart? Hvor kjøpte du filtre, hvilke oljer brukte du, priser etc.?

 

På forhånd tusen takk! :)

 

Hood Blackout tror jeg du har sett før. Hint: Camel Trophy. ;)

Jeg tar vel hva som kan kalles en mellomservice. Hovedservice ble tatt av forhandler når jeg kjøpte bilen. Følger Haynes sitt opplegg for service, og da er det en del småtteri som jeg vil ta hver 6. måned, eller 6000 km. Alt av filter og lignende har jeg handlet hos Offroadbutikken. Olje handlet jeg på Biltema. 10 liter til 499,- Denne oljen burde duge, og vil uansett byttes 2 ganger i året.

 

Blir lei meg hver gang jeg ser Avatar'en din jeg, Henrik. Har du planer om forumtreffet, forresten? Hvordan ble det med bilen du snakket om?

 

Edit: Sorry, Arild! Skal holde meg unna prosjekttråden din med sånt heretter. :)

 

Prosjektråden min er åpen for litt prat utenom. Det er helt i orden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...