Frode Haaland Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Skal godt gjøres å forsvare en slik investering ifht å bære armer til et lokalt verksted og betale til kaffekassa. Er alternativet å sette det bort, er det hele innspart første gang du skifter rund baut på bilen. Du trenger i tillegg noe å presse på og noe å presse med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 4. september 2015 Forfatter Del Skrevet 4. september 2015 Noe av moroa med å skru selv er å kjøpe alt utstyr du trenger til jobben og fortsatt gå plenty i pluss fremfor å sette bort hele jobben. Problemet er plassen du trenger til utstyr du nesten aldri bruker… Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 4. september 2015 Del Skrevet 4. september 2015 Sic! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 14. september 2015 Forfatter Del Skrevet 14. september 2015 0 feil 5. gangen på rad. Makan til bil! Mekanikeren var riktig så imponert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Gratulerer! Du steller jo pent med den også. Flott at du tar slitedeler FØR det blir påpekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Bra avgasser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 14. september 2015 Forfatter Del Skrevet 14. september 2015 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Blir kake i kveld da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 (endret) Fikk disse i går. Først kun lys for diffsperre som blinker litt sporadisk, og så kom selvsagt følgevennene ABS og TC. Bilen fungerer helt fint, men det er naturligvis irriterende. 1. Renset jordingspunkt mellom luftfilter og lykt og skinna ved batteri - er det flere steder jeg burde sjekke? 2. Lest ut feilkoder - INGEN. Til info: Min transfer er UTEN diffsperre (både spak og innmat). Endret 8. november 2015 av Ahok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Er det ikke en jording ved kick-panelet, høyt oppe på førersiden også, mon tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 Det kan godt stemme, fant ingenting ved første øyekast. Startet bilen på nytt, nå var lampene borte - men lampa for diffsperre blinket raskt et par ganger i det jeg vred om nøkkelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Tror den sitter langt oppi der. Hør evt. med Frode, han har svart belte i jordingspunkter på D2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 Jepp, tenkte jeg skulle sjekke med Frode hvis han ikke svarer her Var ute å kjørte nå, lampe for diffsperre lyser nesten konstand, ABS og TC har slukket, men kommer vel gjerne tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Sikkert bare en vakkel et sted, ja. Uvanlig kombo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Slår ABS inn i lavere hastighet når de lyser? Hvis så ville jeg kanskje tippe nav, hvis ikke så ville jeg sjekket batteri og kabelmatte girkasse Det er mitt svar på alt for tiden . Hvis ikke det er jordingen da... Disco'n er sikkert bare sur for at du kjører merce til daglig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Diffsperre er en messingbryter på toppen av transferkassa. Har kun + og kretsen slutter når bryteren trykkes inn. Når denne kommer alene, er bryteren den mistenkte. Napp av ledningen og inspiser den. Kjør uten den påkobla (tape for den) og se om lampa skulle lyse likevel! Med mange andre feilmeldinger, ville jeg tenke jordfeil...et sted på bilen. Strømmen kryper rundt overalt, og feil ligger ofte i hengerkontakt og i jordingspunktet du allerede har vært borti. Altså; lrit jirdfeil først i hengerkontakt, deretter er det bare elendighetsjobben igjen... Alternativt kan du ha to urelaterte feil. Det er fryktelig irriterende. Ecuenes jording er koblingsplinter ved sparkepanelet på furiens side av bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Men er det ikke et jordingspunkt på førersiden også, Frode? Et stykke oppi der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 18. november 2015 Forfatter Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Løsning på varsellampa (difflock): Se illustrasjonsbilde lånt fra nettet (se bort ifra gul sirkel). Øverst mot midten av bildet er det to koblinger som sitter på oversiden av transfer, den hvite til venstre av disse to var synderen. Fiklet litt med den og lampa blinket febrilsk. En dæsj WD40 ble løsningen, så får vi se om det må mer til. Alt normalt nå ihvertfall. Endret 18. november 2015 av Ahok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Det var en ny en Blir aldri utlært på biler nå til dags! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2016 Prototype på plass: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Du ligger rett foran meg i løypa ser jeg . Skinnene mine ble innkjøpt forrige uke, til samme prosjekt. Hvor har du kjøpt dine skinner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Arild! Lag 2! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2016 Har tenkt på dette i flere år, men aldri fått somlet meg til det før nå. Skinnene ble kjøpt her: http://www.torp-fasteners.no Disse holder til rett ved jobben, men selger egentlig ikke til private - så det var flaks at det ordnet seg (fikk hjelp av en superhyggelig ansatt hos dem). Kan trekkes ut 70 cm. og tåler opptil 50 kg. Noen tanker bak prosjektet var at innredningen skal kunne løftes lett av én person inn og ut av bilen, den skal fungere sammen med bakre seter på plass og skal kunne dekkes av gardinen bak. Hyllen er skråskjært for å passe profilen til seteryggen og er skrudd og limt i sammenføyningene. Vanlig 12 mm. MDF og 15x15 mm. glattkant er brukt, her kunne jeg godt brukt 21x21 mm. glattkant. Husk å forborre alt for å unngå sprekkdannelser ved skruing. Det som gjenstår er å lage noen flere hull for å lette konstruksjonen ytterligere (selv om den absolutt er håndterbar alene nå), slipe/sparkle/male. Må også ha en enkel lås på skuffen for å holde den på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Pass på at boksen får lufting på kompressorsiden... bra patent! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2016 Ja, det er viktig. Ikke lett å se, men store luftehull er på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.