Gjest Pål-H Degnes Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 EDIT: Greit når man kan svare seg selv. Følgende bilde hjalp - og etter å ha følt meg frem med fingrene har jeg konkludert emd at jeg IKKE har "riktig" transferkasse. Det er riktignok fortsatt mulig å montere dette, men da må fremre huset på transferkasse erstattes. Det finnes ett sett der du kan sette inn hele leamikken i reduksjonsgirkassa. Men ser vel for meg at det fort blir omfattende greier. Finner ikke leverandøren akkurat nå, men skal se om jeg ikke klarer å lete den frem. mvh Pål-H Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Etter å ha prøvd bilen, ufrivillig, i myrhull har jeg også konkludert med at jeg trenger sentersperre. Clutc må byttes uansett. Må vel krype under for å sjekke muligheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Det finnes ett sett der du kan sette inn hele leamikken i reduksjonsgirkassa. Men ser vel for meg at det fort blir omfattende greier. Finner ikke leverandøren akkurat nå, men skal se om jeg ikke klarer å lete den frem. Jepp, her: Ashcroft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Etter å ha prøvd bilen, ufrivillig, i myrhull har jeg også konkludert med at jeg trenger sentersperre. Clutc må byttes uansett. Må vel krype under for å sjekke muligheten. Siden du har en 2000 modell, så er det bare å koble på. Visstnok noen timers relativt enkel jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Kinevesandred har gjort det, og forklarte det for meg at det var temlig rett frem jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Er det noen her som har erfaringer med "Land Rover Supermarket"? Er iferd med å handle litt utstyr, og vil prøve å handle mest mulig fra samme sted. Har sendt dem en mail for 5 dager siden, men de svarer ikke (hvilket i min bok er god nok grunn til å handle et annet sted). Det jeg egentlig lurer på er om diff guardene under må sveises, eller om det er "bolt on". Det står "easy fit", men det har jeg sett på diff guarder som må sveises også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Ringe ringe ringe Mange av disse stedene har kjempe service, men de kan bil, og ikke data. (Selv om jeg nå selv har blitt skuffa av Discoparts.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg vet jeg burde ringe... men jeg lider av litt telefonskrekk når jeg må prate engelsk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Shall I call for you sir? I am working in english all the time Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Det hadde jo vært utrolig hyggelig! Det jeg lurer på er altså hvordan BA125 som skal passe foran og bak på Discovery skal monteres. Heavy Duty Diff Guard A new style Diff Guard that offers improved protection. made from 5mm steel and finished in zink and yellow. fit front and rear of all discos up to 2005. Easy to fit Telephone:(0044) 0151 486 8636 Telephone:(0044) 0151 486 0066 Hjertelig takk!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Sorry sir, only right hand.... På Norsk, beklager, passer kun for feil side..... Men dette skjönner jeg ikke, diffguards? Har det noe å si hvilken side rattet sitter på da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børre Michelsen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Sorry sir, only right hand.... På Norsk, beklager, passer kun for feil side..... Men dette skjönner jeg ikke, diffguards? Har det noe å si hvilken side rattet sitter på da? Kanskje det er engelsken din som er problemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Nei, seriøst. Er det virkelig noen forskjell på eller rundt diffene på høre eller venstre ratt?? Endret 22. oktober 2007 av isbj0rn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børre Michelsen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg vet ikke men det høres HELT usansynlig ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det jeg tenkte også...... Tror jeg må ringe de igjen i morgen, håpe jeg får snakke med noen som KAN greiene sine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børre Michelsen Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Forskjellen rent mekanisk er vel plassering av stytesnekke, stag og pedalsett. Det berører jo ikke differnsial... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Ahok, får jeg tipse? Klikk klikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Jepp, QT er fristende - tenkte bare jeg skulle slippe sveising og likevel ha noen andre enn type "wrap around". Hmm.. skjønner ikke jeg heller at hvilken side rattet sitter på spiller noen rolle. Takk for at du ringte, isbj0rn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Ringer igjen i morgen, QT, der du var på Sørumsand får du garantert sveiset også.... Om det er ønskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Du skal slippe å få ringe - satt nettopp og leste i katalogen til Bearmach (hvor det viste seg at diffguarden stammet fra), og der presiseres det at det ikke er for LHD. Da går jeg for det jeg egentlig vil ha, nemlig QT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Bestil deler, så sveises det vel enkelt på litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Får oppdatere litt her også: Stabilisatorstagforinger er skiftet. Hvorfor gjøre det lett når du kan gjøre det vanskelig? Chassielyder Rust over frontruta er utbedret. Dellakkering, billig og flott resultat. Foringer og hjul ...og rust og Rustent tak. Istedenfor å poste ting dobbelt opp så linker jeg til trådene på denne måten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Da er følgende bestilling inne hos Brookwell: QT fremre og bakre diff guard Steering guard Fremre og bakre lamp guard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbj0rn Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Kult, det blir töft. Husk bilder, for det liker vi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ahok Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Da fikk jeg nettopp bekreftelse på at alt ble sendt i går. Spennende å se hvor lang tid det tar gjennom tollen. Bilder av hele monteringsprosessen kommer. Jeg har lyst til å sveise selv, men må bare øve litt mer. Foreløpig har jeg ikke prøvd MIG-sveis... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.