Gå til innhold

Ahok's Discovery


Ahok

Anbefalte innlegg

Gjest Pål-H Degnes

EDIT: Greit når man kan svare seg selv. Følgende bilde hjalp - og etter å ha følt meg frem med fingrene har jeg konkludert emd at jeg IKKE har "riktig" transferkasse. Det er riktignok fortsatt mulig å montere dette, men da må fremre huset på transferkasse erstattes.

 

 

Det finnes ett sett der du kan sette inn hele leamikken i reduksjonsgirkassa. Men ser vel for meg at det fort blir omfattende greier. Finner ikke leverandøren akkurat nå, men skal se om jeg ikke klarer å lete den frem.

 

mvh

Pål-H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ett sett der du kan sette inn hele leamikken i reduksjonsgirkassa. Men ser vel for meg at det fort blir omfattende greier. Finner ikke leverandøren akkurat nå, men skal se om jeg ikke klarer å lete den frem.

 

Jepp, her: Ashcroft

 

D2parts.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd bilen, ufrivillig, i myrhull har jeg også konkludert med at jeg trenger sentersperre. Clutc må byttes uansett. Må vel krype under for å sjekke muligheten.

 

Siden du har en 2000 modell, så er det bare å koble på. Visstnok noen timers relativt enkel jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har erfaringer med "Land Rover Supermarket"?

Er iferd med å handle litt utstyr, og vil prøve å handle mest mulig fra samme sted.

 

Har sendt dem en mail for 5 dager siden, men de svarer ikke (hvilket i min bok er god nok grunn til å handle et annet sted). Det jeg egentlig lurer på er om diff guardene under må sveises, eller om det er "bolt on". Det står "easy fit", men det har jeg sett på diff guarder som må sveises også.

 

 

HeavyDutyDiff.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært utrolig hyggelig! :)

Det jeg lurer på er altså hvordan BA125 som skal passe foran og bak på Discovery skal monteres.

 

Heavy Duty Diff Guard

 

A new style Diff Guard that offers improved protection. made from 5mm steel and finished in zink and yellow. fit front and rear of all discos up to 2005. Easy to fit

 

Telephone:(0044) 0151 486 8636

Telephone:(0044) 0151 486 0066

 

Hjertelig takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, QT er fristende - tenkte bare jeg skulle slippe sveising og likevel ha noen andre enn type "wrap around". Hmm.. skjønner ikke jeg heller at hvilken side rattet sitter på spiller noen rolle.

 

Takk for at du ringte, isbj0rn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal slippe å få ringe - satt nettopp og leste i katalogen til Bearmach (hvor det viste seg at diffguarden stammet fra), og der presiseres det at det ikke er for LHD.

Da går jeg for det jeg egentlig vil ha, nemlig QT. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får oppdatere litt her også:

 

Stabilisatorstagforinger er skiftet. Hvorfor gjøre det lett når du kan gjøre det vanskelig? Chassielyder

 

Rust over frontruta er utbedret. Dellakkering, billig og flott resultat. Foringer og hjul ...og rust og Rustent tak.

 

Istedenfor å poste ting dobbelt opp så linker jeg til trådene på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da fikk jeg nettopp bekreftelse på at alt ble sendt i går. :D

Spennende å se hvor lang tid det tar gjennom tollen.

 

Bilder av hele monteringsprosessen kommer. Jeg har lyst til å sveise selv, men må bare øve litt mer. :huh:

Foreløpig har jeg ikke prøvd MIG-sveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...