ragnarsk Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Den gikk vel før du demonterte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Den gikk vel før du demonterte Jepp, men den var ikke ved sine fulle 8 da heller... Men den sylinderen som var død den gangen virker nå, ergo kan det ikke ha vært samme problem for da hadde den i tilfelle gått på 3 sylindre og det gjorde den absolutt ikke Det som er så pussig er at den ene coilpakka ikke funker, skal bytte litt rundt på de i morra... Men er åpen for tips å innspill for å si det mildt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hvis du bare har lagt den løs oppå den andre...kan det være noe jordingsproblematikk? Kan du sjekke tilførselen til coilpakka på noen måte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Dette er kjekt å se, men er det to følere som gir signal ØD, jeg tror det er en kontakt du har byttet eller glemt....... Men Tore kan vel denne motoren i søvne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 @le Jorda reservecoilpakka etter beste evne Vet ikke helt hva jeg kan forvente av signaler og om multimeteret mitt er raskt nok til å måle noe på inngangen til coilene... Er du opptatt i kveld ? Ragnar Tror det bare er en, men det skal sjekkes... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Litt flaut dette her, men er man amatør er man ikke redd for å innrømme sine feil (gammelt jungelordtak) Jeg hadde altså klart å bytte om på to plugger, den til coilpakka var satt på tomgangsventilen og motsatt. Pluggene er like og passer om hverandre, men signalene er ytterst forskjellig. Fikk bytta de og så var alle 8 sylinderne med B) Da gjenstår det å putte alt tilbake der det skal være og sjekke alle slanger/plugger før det blir prøvetur.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jørn Nielsen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Gratulerer Thomas! Bra jobba! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Det er ikke flaut idet hele tatt, hvorfor skulle ikke du gjøre feil når "andre" gjør det hele tiden Kjempebra jobba for det er ikke lett å finne den fordø.... feilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j_wold Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 hjemmelagde feil er de morsomste hilsen en med etterhvert god erfaring innen hjemmelagde feil . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Grattis! Har hørt at starterinnslaget på en Disco også passer på oljetrykksbrytern... ! Det geniale her er jo at vi deler feila med hverandre så vi kan lære av de! Kommer du i RR i morra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Jepp, fort gjort å plugge litt feil her og der Tror kona er borte i morra og dermed må jeg holde meg i nærheten av krapylene, men stikker du bortom en tur skal du selvfølgelig få prøve doningen.... snakkes på tlf Edit: Prøveturen er unnagjort :D Endret 11. november 2007 av tdiThomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Den er grei vettu! Får se hvordan morgendagen blir. Det blir veldig ofte veldig seint... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Gratulerer! Artig å få oppdatering på mobilen når jeg sitter i Cape Town Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Nå som HSE'n er friskmeldt og jeg er hjemme fra jobb er det ikke fritt for at man planlegger og drømmer litt Ønskelisten ser ut som dette i prioritert rekkefølge: Understellsbehandling Gass anlegg Xenon lys Gen III belger fra arnott Muligens nye dempere Nye sommerdekk GG AT2 i høvelig dimensjon Litt større vinterdekk Dette blir dyrt og det eneste som blir gjennomført før DII'n blir solgt er understellsbehandling Har et par ting på DIY listen som ikke koster mer en tid ettersom jeg har delene, det er bytte av blendmotorene i varmeanlegget og nye lås kasser i begge fremdørene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jørn Nielsen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Brum brum?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Nå som HSE'n er friskmeldt og jeg er hjemme fra jobb er det ikke fritt for at man planlegger og drømmer litt Ønskelisten ser ut som dette i prioritert rekkefølge: Understellsbehandling Gass anlegg Xenon lys Gen III belger fra arnott Og rekallibrere høydene. Muligens nye dempere Nye sommerdekk GG AT2 i høvelig dimensjon F.eks 265.75x16 Litt større vinterdekk Dette blir dyrt og det eneste som blir gjennomført før DII'n blir solgt er understellsbehandling Har et par ting på DIY listen som ikke koster mer en tid ettersom jeg har delene, det er bytte av blendmotorene i varmeanlegget og nye lås kasser i begge fremdørene Og sikker mye annet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Jepp, brum brum. Var ute å cruisa en tur med ungene nettopp, de var fornøyd og far var også godt fornøyd. Det er en tunnelut til øya her som har en stigning på ca 10%, Discon'n jobber litt tyngre opp bakken for å si det mildt Aldrig hatt en bil med sånt overskudd av krefter før... Q - hvor mye har du løfta din? Går det med 265/75-16 uten andre mods en løft? Tror forøvrig ikke det er noe annet som må gjøres en det jeg har lista opp, men ting jeg får lyst til å gjøre derimot... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Bare løft, men ikke mer en 30-40mm over max høyde. Dekk dim passer uten problem bortsett fra hvis du ønsker å kjøre i "Access Mode", men hvem gjør det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Er heldigvis ikke så kortbeint at jeg trenger å slippe den i access mode for å komme ut og inn Hvordan synes du den økte rulleomkretsen påvirker bilen ellers? Tenker på lockup hastighet og drivstofforbruk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jørn Nielsen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 ......Aldrig hatt en bil med sånt overskudd av krefter før... Da ser du hvorfor en RR skal ha V8 og ikke oljebrenner...............Kos deg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg merket ingen endring, men så er eksosen ikke standard heller og gjørde store forskjeller når den ble montert. Speedo viser alt for lite så du må passer deg for den. Merket heller ikke så mye til drivstoff forbruk, men når man farter rundt på britiske veier i opp mot 140Km/t så krever motoren drivstoff. Var der borte i Sept og kjørte 3000Km på litt over 3 uker, har siden kjørt knappe 500 Km siden jeg kom hjem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Er ikke standard eksos på min heller, speedometer vil nok være et større problem for kona en for meg. Det er hun som er råkjøreren i familien Og til Jørn, er veldig imponert og fornøyd med den "hele" motoren. Men jeg må nok svelge en hel kamlefamilie hvis jeg begynner å slenge masse drit om dieselmotorer. De utvikler seg enormt for tiden og jeg har veldig lyst på både D3 TDV6 og RR TDV8 en gang i fremtiden når prisene havner litt under hva en ny Mondeo/Passat koster Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jørn Nielsen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 TDV8 ja! Herlig motor! TDV6, synes jeg personlig det er litt for lite krutt i. Men det kommer jo snart litt mer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hvordan synes du den økte rulleomkretsen påvirker bilen ellers? Tenker på lockup hastighet og drivstofforbruk.. Jeg kjører med +3.5% hjul (255/70-R16 og 255/60-R18) på HSEen min. Forbruket er nok litt opp i følge kjørecomputeren, men så går den jo nå litt lenger på kilometeren... I følge GPSen er speedometeret nå helt nøyaktig. Kan fremdeles passere fotobokser litt for fort uten å bli fotografert - eller har jeg bare hatt flaks? Merker ingen forskjell på trekkraft og aksellerasjon. For lokalkjente kan jeg nevne at automatgiret legger inn og holder 4. gir med lock-up i 50km/t oppover Valhallveien mot Ekebergsletta i Oslo. Motoren går da på 11-1200o/min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Takk Tore Har ikke kjørt mer en 9km med bilen enda så jeg har ikke blitt kjent med hvordan kassa fungerer (kona har lagt beslag på den ). Men har funnet ut at den fungerer helt annerledes en i DII TD5'n, jeg har allerede sett turtall godt under 1500o/min, det har jeg aldrig sett på Discon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.