Gå til innhold

Range Rover 99MY HSE 4,6


tdiThomas

Anbefalte innlegg

  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

:) Den gikk vel før du demonterte :unsure:

 

Jepp, men den var ikke ved sine fulle 8 da heller... Men den sylinderen som var død den gangen virker nå, ergo kan det ikke ha vært samme problem for da hadde den i tilfelle gått på 3 sylindre og det gjorde den absolutt ikke :)

 

Det som er så pussig er at den ene coilpakka ikke funker, skal bytte litt rundt på de i morra... Men er åpen for tips å innspill for å si det mildt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@le

Jorda reservecoilpakka etter beste evne

Vet ikke helt hva jeg kan forvente av signaler og om multimeteret mitt er raskt nok til å måle noe på inngangen til coilene...

 

Er du opptatt i kveld ? :D

 

Ragnar

Tror det bare er en, men det skal sjekkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Litt flaut dette her, men er man amatør er man ikke redd for å innrømme sine feil (gammelt jungelordtak)

 

Jeg hadde altså klart å bytte om på to plugger, den til coilpakka var satt på tomgangsventilen og motsatt. Pluggene er like og passer om hverandre, men signalene er ytterst forskjellig. Fikk bytta de og så var alle 8 sylinderne med B) B) B)

 

Da gjenstår det å putte alt tilbake der det skal være og sjekke alle slanger/plugger før det blir prøvetur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Har hørt at starterinnslaget på en Disco også passer på oljetrykksbrytern... blush ! Det geniale her er jo at vi deler feila med hverandre så vi kan lære av de!

 

Kommer du i RR i morra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fort gjort å plugge litt feil her og der :)

 

Tror kona er borte i morra og dermed må jeg holde meg i nærheten av krapylene, men stikker du bortom en tur skal du selvfølgelig få prøve doningen.... snakkes på tlf

 

Edit: Prøveturen er unnagjort :D :D

Endret av tdiThomas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei vettu! Får se hvordan morgendagen blir. Det blir veldig ofte veldig seint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som HSE'n er friskmeldt og jeg er hjemme fra jobb er det ikke fritt for at man planlegger og drømmer litt :)

 

Ønskelisten ser ut som dette i prioritert rekkefølge:

Understellsbehandling

Gass anlegg

Xenon lys

Gen III belger fra arnott

Muligens nye dempere

Nye sommerdekk GG AT2 i høvelig dimensjon

Litt større vinterdekk

 

Dette blir dyrt og det eneste som blir gjennomført før DII'n blir solgt er understellsbehandling

 

Har et par ting på DIY listen som ikke koster mer en tid ettersom jeg har delene, det er bytte av blendmotorene i varmeanlegget og nye lås kasser i begge fremdørene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som HSE'n er friskmeldt og jeg er hjemme fra jobb er det ikke fritt for at man planlegger og drømmer litt :)

 

Ønskelisten ser ut som dette i prioritert rekkefølge:

Understellsbehandling

Gass anlegg

Xenon lys

Gen III belger fra arnott

Og rekallibrere høydene. :rolleyes:

Muligens nye dempere

Nye sommerdekk GG AT2 i høvelig dimensjon

F.eks 265.75x16 :rolleyes:

Litt større vinterdekk

 

Dette blir dyrt og det eneste som blir gjennomført før DII'n blir solgt er understellsbehandling

 

Har et par ting på DIY listen som ikke koster mer en tid ettersom jeg har delene, det er bytte av blendmotorene i varmeanlegget og nye lås kasser i begge fremdørene

 

Og sikker mye annet :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, brum brum. Var ute å cruisa en tur med ungene nettopp, de var fornøyd og far var også godt fornøyd. Det er en tunnelut til øya her som har en stigning på ca 10%, Discon'n jobber litt tyngre opp bakken for å si det mildt :) Aldrig hatt en bil med sånt overskudd av krefter før...

 

Q - hvor mye har du løfta din? Går det med 265/75-16 uten andre mods en løft? Tror forøvrig ikke det er noe annet som må gjøres en det jeg har lista opp, men ting jeg får lyst til å gjøre derimot... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare løft, men ikke mer en 30-40mm over max høyde.

Dekk dim passer uten problem bortsett fra hvis du ønsker å kjøre

i "Access Mode", men hvem gjør det? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ingen endring, men så er eksosen ikke standard heller

og gjørde store forskjeller når den ble montert. Speedo viser alt for lite så du må passer deg for den.

Merket heller ikke så mye til drivstoff forbruk, men når man farter rundt

på britiske veier i opp mot 140Km/t så krever motoren drivstoff.

 

Var der borte i Sept og kjørte 3000Km på litt over 3 uker, har siden

kjørt knappe 500 Km siden jeg kom hjem. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke standard eksos på min heller, speedometer vil nok være et større problem for kona en for meg. Det er hun som er råkjøreren i familien :P

 

Og til Jørn, er veldig imponert og fornøyd med den "hele" motoren. Men jeg må nok svelge en hel kamlefamilie hvis jeg begynner å slenge masse drit om dieselmotorer. De utvikler seg enormt for tiden og jeg har veldig lyst på både D3 TDV6 og RR TDV8 en gang i fremtiden når prisene havner litt under hva en ny Mondeo/Passat koster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan synes du den økte rulleomkretsen påvirker bilen ellers? Tenker på lockup hastighet og drivstofforbruk..

 

Jeg kjører med +3.5% hjul (255/70-R16 og 255/60-R18) på HSEen min. Forbruket er nok litt opp i følge kjørecomputeren, men så går den jo nå litt lenger på kilometeren... :huh: I følge GPSen er speedometeret nå helt nøyaktig. Kan fremdeles passere fotobokser litt for fort uten å bli fotografert - eller har jeg bare hatt flaks? Merker ingen forskjell på trekkraft og aksellerasjon. For lokalkjente kan jeg nevne at automatgiret legger inn og holder 4. gir med lock-up i 50km/t oppover Valhallveien mot Ekebergsletta i Oslo. Motoren går da på 11-1200o/min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tore :)

 

Har ikke kjørt mer en 9km med bilen enda så jeg har ikke blitt kjent med hvordan kassa fungerer (kona har lagt beslag på den :)). Men har funnet ut at den fungerer helt annerledes en i DII TD5'n, jeg har allerede sett turtall godt under 1500o/min, det har jeg aldrig sett på Discon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...