Gå til innhold

"Familiebil" ønskes


Ketil

Anbefalte innlegg

Er på "jakt" etter en familiebil som ikke tiltrekker seg like mye oppmerksomhet eller blir oppfattet som like "sært" som rød eller grønn LR med blå lys blush

 

Kravspecen er vel omtrent som følger :

  • Minst 4 seter i kjøreretning og med 3-pkt belter
  • God teknisk stand (trenger ikke nok et "prosjekt")
  • Presentabelt utseende blush
  • Hengerfeste, godkjent for "tung" henger
  • Helst ikke over 10 år eller kjørt mer enn 150'
... og det skader ikke om det har LR-logo :lol:

 

Kan evt. tilby en Jeep i bytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vet ikke hva du har som budsjett, men dette er en bil som tilfredstiller de fleste av kravene dine. Syns personlig at dette er en genial familiebil dersom barna ikke er for store. Gamle far har en slik og kunne godt tenkt meg en selv.

 

Minuset med den er at den er stor og lang og litt uoversiktlig ved bykjøring og lukeparkering, men samenlignet med noen av brannbilene dine er den vel oversiktligheten selv :lol:

Kravspecen er vel omtrent som følger :

  • Minst 4 seter i kjøreretning og med 3-pkt belter

    5 seter i kjøreretning, 4 med 3-pkt belter.

  • God teknisk stand (trenger ikke nok et "prosjekt")

    Veldig pålitelige biler, lite kjente feil.

  • Presentabelt utseende blush

    ser da ganske så ok ut spør du meg, fins i div. fargekombinasjoner

  • Hengerfeste, godkjent for "tung" henger

    2700 kg, er det å annse som "tung" henger

  • Helst ikke over 10 år eller kjørt mer enn 150'

    Alt etter pris, så finns de godt innenfor den rammen.

... og det skader ikke om det har LR-logo :lol:

Hmmmm den var værre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har denne stil salgs for tiden. Finfin bil som skulle tilfredstille de fleste av kravene B)

Tilhengerfestet er påskurdd, men ledningsettet ikke koblet til enda.

 

Er vel dessuten litt over ti år, og har gått litt lengre en du ønsket deg da... Dessuten ikke LR desverre, men det er jo derfor jeg selger den ;) Har jo kjøpt drømmebilen... B)

 

 

Nissan Terrano Familiebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er evt. snakk om å finne en erstatning for denne.

Må vel innrømme at den mest alvorlige mangelen med Jippien er at det ikke er en LR - så forslag til "nybil" uten LR-logo, må nok være litt mer spennende enn det som har kommet opp hittil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins i andre farger og... Og den er veldig fin til å trekke Defendere fra Oslo til Bergen med i hvertfall. Bare spør Olav Haavardsholm....

Det var da andre ting enn fargen jeg reagerte på ;) Dessuten har jeg ikke noen Defender å slepe rundt på :P

(Oghadde jeg hatt en Defender, ville jeg ha kjørt med den, ikke slept den rundt bak noe jap-crap...

 

Du burde jo hatt denne Ketil! link 6 tusen km. over grensa di, men resten stemmer vel ganske bra ;)

Tror du ikke jeg har sett den ;) Men jeg regner ikke med at du vil ha en Jippi i innbytte :rolleyes:

Har sett på et par brødre/søstre (en blå og en rød) av bilen din, og en av dem frister ganske mye blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror du ikke jeg har sett den ;) Men jeg regner ikke med at du vil ha en Jippi i innbytte :rolleyes:

Har sett på et par brødre/søstre (en blå og en rød) av bilen din, og en av dem frister ganske mye blush

 

 

Tja... aldri si aldri :rolleyes: Har hatt både wrangler og cherokee med den maskinen før jeg ;) V8, særlig den litt sjeldene 5,9 literen hadde vært veldig fristende, men 4.0 literen har jo rykte på seg for å være uslitelig. Uansett, alt avhenger vel til slutt på hvordan den ser ut og prisen du forlanger...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V8, særlig den litt sjeldene 5,9 literen hadde vært veldig fristende, men 4.0 literen har jo rykte på seg for å være uslitelig. Uansett, alt avhenger vel til slutt på hvordan den ser ut og prisen du forlanger...

Ja, altså... jippien har den sjeldne V8 utgaven som har 6 syndere i en lang rekke ;)

 

HVIS det skulle bli snakk om byttehandel, er det vel ikke prisforlangende for den ene eller andre bilen som er avgjørende - men prisdifferansen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Og jippien har også bare halvparten av en hel motor, som der er i f.eks. denne:

item16.jpg

 

Har du virkelig latt deg lure til å tro at disse 2/3-dels motorene RR vanligvis er utstyrt med, er hele motorer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og nå har den unge dame på 10 år kommet hjem, sett bilder av bilen, og konkludert:

 

Åååh... for en tøff bil!

 

:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...