Gå til innhold

... hmmm


Bjørn H

Anbefalte innlegg

Dyrt? Javel. Men da kan du gange prisene med minst 2 hvis du skal får gjort det samme her på berget!

 

Alternativet er å få tak i ei kasse og gjøre jobben selv. Bare jobben koster minst 10.000,- på et verksted her i landet.

 

Som du vet, dro jeg til England.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde du hadde fått engelskmenn til å fixe kassa de en gang for alle...

 

Ashcroft gjør kanskje en bedre jobb, men LEGS er såååå mye billigere at jeg ikke syns det er forsvarlig. (bytta begge kassene mine der...og nå sier Alan at de monterer forsterka clutcharm. Få det bekreftet hos ham!)

 

Det er betydelig billigere å få ny kasse med komplett clutch der, enn det er å bytte bare clutchen her på berget!

 

Vurder samtidig om du har behov for anna giring - det kan nemlig ordnes gjennom annet gir i LT230kassa (du ber dem bygge opp en restaurert til en passende utveksling); ikke dumt hvis du likevel kanskje skulle gjøre noe med xferkassa, sjøl om man vanligvis tar det gjennom akslingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig:

Dyrt? Javel. Men da kan du gange prisene med minst 2 hvis du skal får gjort det samme her på berget!

Alternativet er å få tak i ei kasse og gjøre jobben selv. Bare jobben koster minst 10.000,- på et verksted her i landet.

Som du vet, dro jeg til England.

..... Ja, den storyen har jeg lest tidligere :) Ser jo ut som en artig tur i seg selv...

 

Frode:

Trudde du hadde fått engelskmenn til å fixe kassa de en gang for alle...

..... det var lokalt verksted som åpna kassa... Engelskmennene (Nato-øvelsen, red. anm.) bare tok ut - satte inn...

Vurder samtidig om du har behov for anna giring - det kan nemlig ordnes gjennom annet gir i LT230kassa

..... har tenkt tanken, ja.. selv om gearingen (med 35"..) er ganske ok til landevegsbruk, dog litt "høy" i terreng ....

 

Olav: (fra en tidligere synkrotråd..)

Giring fra første til andre i én hurtig bevegelse har jeg ikke gjort siden jeg kjørte Fiat 127. Defenderen (eller Hi Ace'en for den saks skyld) er liksom ikke laget for sportslig kjøring med raske og presise girskifter, så de siste 20 årene har jeg lagt meg til en "en-og-to vane" når jeg girer. Altså "ut av gir", kunstpause, "inn i gir", og det er når kunstpausen blir litt for lang at det skraper i min girkasse. Jeg har imidlertid observert at sønnen min utøver enbevegelses giring, og det skjer også helt uten skraping med mindre han girer ned litt før han egentlig burde.

..... vel, på denne måten gearer man også Lillebror helt greit, fortsatt, men det har jo ikke blitt bedre... Så hvis ovenstående er akseptabelt (er det?), er det kanskje håp for Island'08 likevel...

(både L.E.G.S. og Island på samme sesong blir i barskeste laget for lærerlønn, med fortsatt tre hjemmeboende barn osv, osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet er hva som er forskjellen i jobben utført for forskjellig pris.

Husker opptil flere billig,billig seriekasser fra England hvor overhalingen bare var

at kassa var nyvasket............

 

 

Dobbelt-clutching er BILLIGSTE alternativ.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:med fortsatt tre hjemmeboende barn osv, osv...)

 

Du hørte om hu mor i bygda som var fornøyd med sønn sin og sa; Til neste år ska'n ut.....

 

Det hu ikke sa var at han fylte 50 det året :lol: vi har noe å se fram til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet er hva som er forskjellen i jobben utført for forskjellig pris.

Husker opptil flere billig,billig seriekasser fra England hvor overhalingen bare var

at kassa var nyvasket............

Dobbelt-clutching er BILLIGSTE alternativ.

Just slik er det, et FARLIG marked dette.

Ketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...