Gå til innhold

Leie av skapbil 7,5 tonn


Stig

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få tak i en skapbil på minst 30 m3 og som kan kjøres på førerkort C1 (7,5 tonn). Bilen skal brukes til flytting Hammerfest-Drammen.

 

Så om jeg leier bil i Hammerfest eller i Drammen/Oslo/østlandet så blir det uansett kjøring både fram og tilbake, totalt ca. 4000km.

 

Noen som har en bil å leie ut, eller som har noen gode tips om hvor jeg kan leie? Ønsker å leie i uke 33.

 

Kontakt meg på e-post: onelife krøllalfa bluezone.no eller mobil 905 51 488.

 

 

Evt. kan vi ta et polar-treff, så kan hver og en bidra med litt forumexpress... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Avis og Hertz har et system hvor du kan leie bil og levere den til nærmeste Avis eller Hertz avdelig slik at du slipper og levere den der du henta den,men vet ikke hvordan det ligger an med små lastebiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Avis og Hertz har et system hvor du kan leie bil og levere den til nærmeste Avis eller Hertz avdelig slik at du slipper og levere den der du henta den,men vet ikke hvordan det ligger an med små lastebiler

Jeg har fått inntrykk av at det er noe sinnsykt dyrt. <_< Men det er helt greit for meg å kjøre tur/retur! Er jo bare noen timer og et par kaffekok ekstra det... :rolleyes:

 

EDIR: Og de to du nevner er dyre i utgangspunktet!

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du skal kjøre 4000 km gjør at du raskt kommer opp i pris. (er ofte en 2-5 kr per km over 500km)

 

Sjekk med firmaer som driver med containere.

Noen av de kan sette igjen en container utenfor huset ditt, hente den om 1-2-3-4-5-6-7 dager alt etter som, og så kjøre den dit du vil.

 

Siden de da kan planlegge retur med full kontainer, kan det hende at du kommer ok ut i pris.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(er ofte en 2-5 kr per km over 500km)

 

Er ofte 7,50 eller mer pr. km... :blink:

 

Container høres ikke dumt ut. Men eh.. hvilke firmaer driver med dette på landsbasis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.henning-hansen.no/bilutleie.aspx?docid=267 tar 4,63 per km ink mva

 

 

Har du forresten sjekket med flyttebyråer?

Jeg flyttet fra Trøndelag til Eidsvoll for et halvt år siden, og for meg ble det 1500 dyrere å bruke flyttebil enn å leie selv, men da skaffet jeg folk som bar ut og inn av bilen. Det var verdt det å slippe å kjøre tur-retur-tur...

 

Husk også ekstra forsikring for flyttelass. Det kan være billigere hvis du skaffer det selv, og ikke tar det som flyttebyrået har..

 

 

Her er en artig ting for å beregne flyttelass. Det stemte utrolig bra med mitt... Jeg bodde på ca 90-100 kvm og fyllte opp 47 kubikk, da var 2/3 av bilen stappet meget bra, men den siste tredjedelen slurvet vi litt med...

Endret av Kennayeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert billigere og få et transport firma til og kjøre det for deg B)

enn og leie en 7,5 tonner kan sikkert gi deg noen tips hvis du trenger :D

bare si i fra

 

 

Mvh kim LRN Transport/Distribusjon :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kan sikkert gi deg noen tips hvis du trenger :D

bare si i fra

 

Tips mottas med takk! :)

 

Kontaktinfo i første innlegg.

 

Til YMK: Jeg skal si ifra hvis jeg får plass til overs. Er det mange kubikk du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips mottas med takk! :)

 

Kontaktinfo i første innlegg.

 

Til YMK: Jeg skal si ifra hvis jeg får plass til overs. Er det mange kubikk du har?

 

 

Har sendt deg en mail :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til YMK: Jeg skal si ifra hvis jeg får plass til overs. Er det mange kubikk du har?

 

Ganske så mye, da jeg IKKE fikk kjøpe tilhengern jeg ville idag. Så hele flyttelasset må nedover på annet vis........

25-35m3???? kanskje?? Trenger ikke alt på en gang, da vi ikke har kjøpt/leid noe østpå enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn til info; Du fyller fort opp 30 m3.... og det er en relativt stor kl C1-bil.

Kjedelig dersom du leier en sju-og-et-halvt-tonner, kjører den fra Drammen, og ikke får plass når du har fylt opp i Hammerfest. :o

 

Tror nok jeg ville satset på å leie inn et firma.

Container-idéen høres heller ikke så dum ut!

 

Jeg har leid kontainer -langtidsleie- ved et tilfelle, og en 40-foter kostet 1.100,- / mnd + mva.

Det var fra UNI-Team, Alnabru.

 

Schencker/Linjegods frakter containere, f.eks.

Endret av ole jacob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet at 30 m3 er relativt lett å fylle opp. VI opplevde det i fjor da vi skulle flytte nordover. Da bestilte vi flyttebil for 30m3. Det endte opp med at de måtte sende en bil til for å få med seg de 15-20 siste kubikkene... :rolleyes:

 

Men nå sorterer vi og kaster med hård hånd. Og prøver og selge unna noe. Så vi satser på å klare oss med 30 m3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...