Jump to content
LRforum
Ronny Jacobsen

For mye olje.

Recommended Posts

Du har god hukommekse Radovan. Formålet var å erte på seg folk, noe han mestret godt.

Nåja, alle namna hans hugsa eg ikkje på ståande fot, men eg fann ein tråd der han svarte seg sjølv og sat på alle sider av bordet via ulike nick. Han hadde mange interessante tankar, riktignok, t.d. viss motoren din brukar olje treng du aldri ta oljeskift, berre etterfylle og skifte filter av og til. ^_^

Nåja, alle namna hans hugsa eg ikkje på ståande fot, men eg fann ein tråd der han svarte seg sjølv og sat på alle sider av bordet via ulike nick. Han hadde mange interessante tankar, riktignok, t.d. viss motoren din brukar olje treng du aldri ta oljeskift, berre etterfylle og skifte filter av og til. ^_^

Praktiserte dette på en gammel Ford Taunus jeg hadde. Pinto motoren var en notorisk oljebrenner, jeg fylte tjukkere og tjukkere olje og bytta filter i ny og ne.. Holdt lenge, minst 200k km. Mener at det siste oljeskiftet jeg gjorde var med en straight 50 olje beregnet for Lycoming sine fly motorer :)

Hadde en gamme c-klasse en gang som drakk litt olje.

Der etterfyllte jeg en liter olje pr. tank med diesel.

Huffoghuff. Men kjørte rundt 60.000 med den uten endring i oljevanene før jeg slgte den videre. Så det trenger ikke være slutten selv om den er litt tørst.

Hehe ja, jeg trengte ikke engang peile noe som helst.. en tank med diesel var automatisk en liter olje. Som et urverk.

Var faktisk så konstant at jeg kjøpte ti liters kanne på biltema og helte over i en liters kaner for å slippe å slumpe/peile..

Eneste var under en danmarkstur med konstant 150 på speedoet, da gik den tom for olje før diseltanken var tom:(

Savner den bilen..merkelig nok.

Sitter selv og surfer etter et passende sugerør. Techno Classic fyllte på olje etter eget eget initiativ, når jeg hadde min D3 inne sist, for å fikse bremser. Og de klarte selvfølgelig å fylle på for mye. Helt fuckings utrolig. Så det ikke før nå nylig, etter å ha kjørt noen mil. Regnet jo med at et verksted klarte å fylle olje på bilen, uten å fucke det opp. Så det falt meg ikke inn å kontrollere. Nivået bikker nå over den øverste kula på den håpløse wire dipsticken. Det er et max merke en 6-7 millimeter under toppen på den øverste kula. Gudene vet hva det var, rett etter påfyllingen deres. 

Hvilken hobby butikk fant du det aluminiumsrøret, Jason? 

Edited by Bård Breien

Det er så lenge siden jeg måtte tenke meg litt om her...
Kjøpte røret på en RC butikk som ligger inne på Bikubå i Hillevåg rett utenfor Stavanger.

Aner ikke om butikken eksisterer ennå, men de hadde flere sånne rør i forskjellige dimensjoner.

Ok.. Det blir litt langt unna :) 

TC burde definitivt rettet det opp. Men det er et stykke til Liertoppen, og jeg er ikke så keen på å kjøre så mye lenger med for mye olje.