Gå til innhold

1971 serie IIA tilsalgs h.bydende over 30.000


Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

.. vente ...

 

Du skal ikke vente, du skal slippe alt du har i hendene og løpe!

 

Vente er det man gjør hvis man egentlig ikke tør/vil.

 

... interessant ..

 

Interessant!?! Bildene og beskrivelsen av denne bilen ga meg åndenød, hjerteklapp og klamme håndflater! (og gjør det fortsatt, men jeg trøster meg med at truck cab antagelig er ørlitt for trang for et legeme av så upraktisk format som det jeg er oppsatt med)

 

Mvh Terje K.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg har en kommunikasjon gående ...

 

That's more like it! :)

 

Jeg har allerede et bilde i hodet av en vakker, blå SIIA mykt glidende på parabler over fjellet, i strålende høstvær, med en dempet brumming fra en trofast og arbeidssom 2,25-liter.

 

Lykke til!

 

Mvh Terje K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps - ettersom dette er en PU også i Vegvesenets base, vil det da bli tullball om jeg ønsker fler seter ?

Å sette på HT og stappe en bunch unger baki, blir trolig en øvelse med en sånn bil avogtil..

 

Oppfatter det sånn at det er vanskelig å få godkjent sidemonterte seter heretter...

 

J30S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... nærmeste flyplass ...

 

Hva gjorde du i geografitimene, da?? :D:P

 

Kristiansund (ca. 1,5 time), eller

Værnes (ca. 2 timer)

 

Nattbuss (fra Gardermoen) koster 600-700,- og tar ca 8 timer. Tviler på at du klarer det på noe særlig under 4 timer med buss-fly-buss

 

Mvh Terje K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette på HT og stappe en bunch unger baki, blir trolig en øvelse med en sånn bil avogtil..

 

Oppfatter det sånn at det er vanskelig å få godkjent sidemonterte seter heretter...

 

Kombinasjonen unger og sidevendte seter er ikke lovlig. Bare som en påminnelse etter å ha diskutert dette i opptil flere tråder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinasjonen unger og sidevendte seter er ikke lovlig. Bare som en påminnelse etter å ha diskutert dette i opptil flere tråder...

 

Og kombinasjonen seriebil med 3dører og framovervendte seter er vel heller ikke lovlig ? ( Rømningsveier etc ? )

I så fall kunne man satse på f.eks 3+2+2 , montert mellom hjulkassene...

 

Er konklusjonen da at man ikke får lov til å ha med barn i en exmil i det hele tatt ?

 

J30S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det vel ikke oppgitt i annonsen hvor den står engang, men det har vært nevt Surnadalsøra.

Hvor nå i verden det måtte være....

 

J30S

 

I iflg GPS`en min står bilen +/- 14 m i posisjon N 62¤ 58,886" og E 008¤ 42,422".

 

Du lander antakelig på Værnes, da er det to timers kjøring sydover, følg E6 til rundkjøringen ved Klett, så RV 65 helt fram til Surnadal sentrum. Stopp den første du treffer og spør:

 

"-Du vet ikke tilfeldigvis noen som driver med gamle Land Rovere her i bygda vel?"

 

Han vil nok først smile litt, riste litt på hodet, og svare:

 

"-He-he, jaaau, det e vel hainn Peder bortpå Øverlanda (Dativ (red.anm.)) du mænna da tenkje e..."

 

Så får du nok en vegbeskrivelse tenker jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kombinasjonen seriebil med 3dører og framovervendte seter er vel heller ikke lovlig ? ( Rømningsveier etc ? )

I så fall kunne man satse på f.eks 3+2+2 , montert mellom hjulkassene...

 

Er konklusjonen da at man ikke får lov til å ha med barn i en exmil i det hele tatt ?

 

J30S

 

Det er ingen krav til rømningsveier i en personbil. Det er i (mini)buss.

 

vipp-ned-vipp-fram-seter baki ex-mil er helt ok. De som er bra/godkjente er også nokså dyre..... men en ex-mil er billigere enn en stasjonvogn... Det blir en avveiingssak.

 

Jeg så en exmil med to vipp-ned-vipp-fram-seter langs høyre side bak på et eller annet treff for noen år siden. Det var lekkert. To voksne foran. To barn etter hverandre i kø bak til høyre..... og likevel plass til tilfeldige passasjerer eller baggasje på venstre side. Fiffig løsning.

 

Eivind

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg vet at dette er Roars salgstråd, men jeg kommer med litt info likevell: Jeg satte i en motor som hadde stått i en ex-mil radiovogn. Den hadde da gått 21000 km! Her er det mye bil for pengene. Mye nytt av slitedeler, og nye parabolfjærer.

 

Jeg brukte bilen daglig ca 2,5 mil, og gledet meg til hver tur.

 

Siden Gamle Blå forlot meg, har jeg ofte tenkt på de mange og flotte turene vi hadde sammen. Den har jo bodd i Surnadale en stund nå, men jeg regner med at der har den fått masse tlc.

 

Da jeg kjøpte den stod det helt tak på. Jeg bygde den om til orginalt pickup tak.

 

Dette er en flott bil!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh: Hva skjer? 1971 serie IIA PU? Var opprinnelig tilsalgs fra en som skulle gifte seg og trengte en mer familievennelig bil - hvordan havnet denne hos Pederover? Er denne fortsatt til salgs? :unsure:

 

Roar er en travel mann, som i egenskap av å være friluftslinjelærer (puh...) på Nordmøre Folkehøgskole, både isbader i elva og ligger i snøhuler inne i Trollheimen, forstå det den som vil... Han er også leieboer hos meg, og derfor står bilen her. Den har ikke vært i bruk siden i fjor høst, da Roar har kjøpt seg en S3 ex-mil Tdi i stedet. Jeg fungerer derfor som uoffisiel salgsagent ;) ! Bilen er en sjelden overgangsmodell, en av de siste S2a produsert! Den har en del originale S3 detaljer, og er skikkelig sprek. (Jf. motorskifte ref. av forrige eier SV1 Erik). Har ikke vært noe trøbbel med den, bare skiftet olje og generelt vedlikehold. PS: Det er montert hydraulikkpumpe på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå annet enn at den som evnt får denne bilen for 30 bare må le høyt av fryd hele veien hjem.

 

Grunnen til at det ikke er kø av liebhabere må være at "folk flest" ikke vet hvor i North Yorkshire Surndale er :P

 

(men de som ikke klarer å finne det ut på to minutter burde etter mitt skjønn ha en sterk sak når de går til retten med krav om å få igjen skolepengene....)

 

Mvh Terje K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden, her vart det liv! Tror bilen er registrert som 3-seter, det er i allefall 3 seter foran. Har snakket med Roar i kveld (han var opptatt med å banke dyner, nygifte mannen...) og han skal prøve å være mer online på tlf. 90199494.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...