Gå til innhold

1971 serie IIA tilsalgs h.bydende over 30.000


Anbefalte innlegg

Etter halvannet år lykkelig samvær, er " Gamle Blå" klar for nye beitemarker. Skal gifte meg til Sommeren, og behøver mere familievennlig bil. Har startet lobbyvirksomhet allerede med tanke på en Defender. Kjøpte bilen av Sven Erik Martens for halvannet år siden, som min første Land Rover noensinne, og bortsett fra noe småplukk har det vært en fornøyelse å eie og kjøre bilen. Den har gått som en kule, og har trolig mange år foran seg enda før den går til de evige jaktmarker. Ny motor ( gått 20.000) fra Ex-mill sambandsvogn ble satt inn 2004. Dessuten ny clutch og clutchlager, nye kryss i mellomakselen fremme og bak, parabolic fjærer og BF Goodrich Mud Terrain 33x10,5x15. Vinterdekk er BF Goodrich Eagle Trac 235x85x16. Har dessuten kjøpt jekk og kalesje ( mangler bøyler ). Kan kontaktes gjennom forumet, eller pr tlf 90199494 eller E-mailundefined

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

 

gamle%20blaa.JPG

Slik så den ut da jeg solgte den.

 

Hvordan den ser ut i dag, vet jeg ikke noe om, men jeg er sikker på at den har fått mye TLC.

 

Roarn sitter dessuten med bilens komplette historie, fra produksjonsdato fram til i dag. Det er verdt endel for mange av oss som synes sånt er spennende.

 

Iflg Roarn drar bilen damer også B) - noe for dere som er ungkarer? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flg Roarn drar bilen damer også B)

 

...finnes det noe dokumentasjon på dette? :lol:

 

Ja. Leste du ikke første innlegg ordentlig da? :rolleyes:

Skal gifte meg til Sommeren, og behøver mere familievennlig bil.
B)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsen erklæres herved for stanset. Var inne på FINN.NO litt tidligere og stoppet den der også. Det manglet ikke på interesse. Men det gikk opp for meg at jeg ikke klarte å selge den likevel. Har prøvd å selge den gamle treskuta mi også de siste åra, men det gikk nå heller ikke. Og når nabo Pedern nettopp har kjøpt Land-Rover nr 4, en 55 modell, så må jo bare jeg ha minst en da! A propos damer, så har det jo vært noen før jeg kjøpte "Gamle Blå" også. Forskjellen er bare at denne gangen har jeg funnet henne jeg skal gifte meg med. Mvh Roarn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsen erklæres herved for stanset. Var inne på FINN.NO litt tidligere og stoppet den der også. Det manglet ikke på interesse. Men det gikk opp for meg at jeg ikke klarte å selge den likevel. Har prøvd å selge den gamle treskuta mi også de siste åra, men det gikk nå heller ikke. Og når nabo Pedern nettopp har kjøpt Land-Rover nr 4, en 55 modell, så må jo bare jeg ha minst en da! A propos damer, så har det jo vært noen før jeg kjøpte "Gamle Blå" også. Forskjellen er bare at denne gangen har jeg funnet henne jeg skal gifte meg med. Mvh Roarn

 

 

Da håper jeg for din skyld at din tilkommende er klar over din samlemani - min far hadde også disse symptomene, men mor valgte å overse hauger av gjenstander som aldri ble sendt videre.

 

Gratulerer med dagen når den tid kommer - kanskje noen her inne kan bidra med standsmessig kjøretøy fra kirken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen når den tid kommer - kanskje noen her inne kan bidra med standsmessig kjøretøy fra kirken..

:blink: hæ. han har jo beholdt den.

Annonsen erklæres herved for stanset.

kan ikke tenke meg noe mer standsmessig enn dette.. B)

gamle%20blaa.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... din tilkommende er klar over ...

 

Som nevnt tidligere i tråden må i rettferdighetens navn påpekes at det finnes endel kvinner som ikke bare godtar men også forstår seg på LR-kvaliteter, også hos ektemenn.

 

Jeg har nå også hørt at ikke bare drar LR damer, men damer kan dra LR!! :)

 

Chr. - med samme etternavn som deg (Jacob; slekt?) fortalte på lørdag at hans daværende tilkommende argumenterte for kjøp av hans 88". Man blir nesten rørt.

 

(Jeg håper ikke du synes dette var indiskret, Chr.!)

 

Mvh Terje K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn litt offtopic/on topic.

Jeg kan dokumentere dette med LR og damer, jeg kjöpte min förste LR for noe over 2 år siden. Og har litt etter det traff jeg hun jeg skal gifte meg med.

För LR var det masse tullebiler, Audi Toyota osv osv osv, men så fant jeg meg en skikkelig bil, og vips så dukka det opp ei skikkelig dame også.

 

Mulig det er noe med LR som vi ikke vet om....? Noe litt overmenskelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere i tråden må i rettferdighetens navn påpekes at det finnes endel kvinner som ikke bare godtar men også forstår seg på LR-kvaliteter, også hos ektemenn.

 

Jeg har nå også hørt at ikke bare drar LR damer, men damer kan dra LR!! :)

 

Chr. - med samme etternavn som deg (Jacob; slekt?) fortalte på lørdag at hans daværende tilkommende argumenterte for kjøp av hans 88". Man blir nesten rørt.

 

(Jeg håper ikke du synes dette var indiskret, Chr.!)

 

Mvh Terje K.

 

Jeg har ikke møtt disse damene ennå... :lol: og de lar vel vente på seg!

 

 

 

Chr. har vel møtt hun ene, da.. Joda - vi er i slekt, men det går ca 180 år tilbake i tid.. Hans del av slekten syntes Vestfold og Telemark var fine plasser å bo, min del av slekten visste ikke bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere i tråden må i rettferdighetens navn påpekes at det finnes endel kvinner som ikke bare godtar men også forstår seg på LR-kvaliteter, også hos ektemenn.

 

Jeg har nå også hørt at ikke bare drar LR damer, men damer kan dra LR!! :)

 

Chr. - med samme etternavn som deg (Jacob; slekt?) fortalte på lørdag at hans daværende tilkommende argumenterte for kjøp av hans 88". Man blir nesten rørt.

 

(Jeg håper ikke du synes dette var indiskret, Chr.!)

 

Mvh Terje K.

 

Helt i orden :lol:

Jeg tror det var for å holde meg borte fra resten av bryllupsforberedelsene . Bilen måtte

jo pusses opp for den store dagen .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn litt offtopic/on topic.

Jeg kan dokumentere dette med LR og damer, jeg kjöpte min förste LR for noe over 2 år siden. Og har litt etter det traff jeg hun jeg skal gifte meg med.

För LR var det masse tullebiler, Audi Toyota osv osv osv, men så fant jeg meg en skikkelig bil, og vips så dukka det opp ei skikkelig dame også.

 

Mulig det er noe med LR som vi ikke vet om....? Noe litt overmenskelig??

Trodde du beskrev min situasjon nå....

Skremmende likt det jeg opplevde, men vi skal ikke gifte oss da (sånn med en gang iallefall)

Eksen forstod aldri hva jeg skulle med denne "traktoren", kunne jo få en helt ny Yotota Ræv4 for samme prisen!!

Vel, eg bytta henne ut med ei som viser sterke Anglofile trekk og har gliset på plass når hun kjører RR'en :)

Sliter litt enda med forståelssen for hilsingen, men det kommer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare skyte inn at når kona så annonsen for den bilen som omtales i denne tråden utbrøt hun:"ååå, den var søt, den vil JEG ha..." jeg synes nå bilen var mer TØFF enn søt, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du beskrev min situasjon nå....

Skremmende likt det jeg opplevde, men vi skal ikke gifte oss da (sånn med en gang iallefall)

Eksen forstod aldri hva jeg skulle med denne "traktoren", kunne jo få en helt ny Yotota Ræv4 for samme prisen!!

Vel, eg bytta henne ut med ei som viser sterke Anglofile trekk og har gliset på plass når hun kjører RR'en :)

Sliter litt enda med forståelssen for hilsingen, men det kommer seg :)

 

 

Det slipper jeg forklare!

Dama har fått dilla, synes det er så kult og hilse bare fordi det er en LR som kommer. Som skrevet i en annen tråd, hun hilser til og med fra sin egen bil !!

(Audi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonsen erklæres herved for stanset. Var inne på FINN.NO litt tidligere og stoppet den der også. Det manglet ikke på interesse. Men det gikk opp for meg at jeg ikke klarte å selge den likevel. Har prøvd å selge den gamle treskuta mi også de siste åra, men det gikk nå heller ikke.

Mvh Roarn

 

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigami er i følge lovverket at du har en kone for meget,

men det kan man til tider si om monogami også :lol: :lol: :lol:

Nye begreper på gang:

Bigami er når du har to koner, dersom du har en kone kalles det monotoni........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...