Gå til innhold

Miniprosjekt: Heving av Freelander


Jarledb

Anbefalte innlegg

Platene er like høye rundt hele

i teorien trenger du ikke å kunne sveise for å lage de engang. På Chris sitt sett så var det kun runde flate plater med tre hull i til boltene som forlenget demper tårnet. Finner du forlenger bolter som passer kan dette kan heving gjøres til en brøkdel av prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Da PM-funksjonen ikke er stabil i disse tider, skriver jeg hær isteden.

 

Synes ikke jeg får slipt langt nokk ned til styrestaget på førersiden, da endeleddet tar i "rammevangen", hva har dere andre gjort for å løse problemet???

Vet problemet er lite, da det ikke er ofte vi har fullt rattustlag til venstre (mangler 1/4 omdreining på rattet) og fullt løft i kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt kremt kremt......

 

Varme opp styrestegene til de er rødglødene på midten og bøy de likt, ta fortstillingskontroll og vola problemet løst....

 

(vet ikke om jeg tørr å ambefale dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt kremt kremt......

 

Varme opp styrestegene til de er rødglødene på midten og bøy de likt, ta fortstillingskontroll og vola problemet løst....

 

(vet ikke om jeg tørr å ambefale dette)

 

 

Har vært inne på tanken idag.... Da jeg plages!!!!!

Tenker også litt på om det går an å finne endeledd som har koningen på annen plass, evt finne en hylse el.lign som kan brukes ti å "heve" festet.

PS! Noen med sveiseapp/kunnskap i Rena-traktene???? ØNSKES!

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What he said :)

Bruk vinkelsliper og skjær ut en U bit som er ca 4cm dyp, jeg har ikke noe problem med dette nå

 

 

Har tadd en ekstra titt på dine bilder, har da skjært så mye at jeg er nede i "rammevangen/boksen" som er på baksiden dær, og jeg må isåfall sveise inn et u-jern på ett par cm for å få plass :(

 

Har tenkt litt og lurer på om det er noen som har montert dette på en diesel???

Da denne har andre dempere og fjærer enn bensinutgaven..

 

Har også fundert på om man kan varme opp armen på demperen og bøye den litt muligens, noen med tanker om slikt da??

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig ide.
Nei det er ingen god ide, armene i fra demperene er i støpestål, samme med selve styrestagene og det er ikke bra å varme opp og bøye, hadde det vært vanlig stå så skulle det gått

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BildeRena08_028-1.jpg

 

Utseende er jeg relativt fornøyd med. Andre felger er kjøpt (16"), og dekk skal bestilles snart.

Plages litt med mekanikken, tror jeg tar hevesettet av og selger det visst vi ikke finner en bra løsning snart :( Vil ikke, men ser ut til at jeg må.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke prøve å ta ett bilde av der du har kuttet ut for styrestagene så jeg kan se på det?

 

Skal fikse det når kona kommer hjem fra jobb. Skal sveises til helga da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BildeRena08_033.jpg

 

Ikke værdens beste bilde, men vi får leve med det.

Er fra høyresiden, og nå går endeleddet klar, men styrestaget hopper over til innsiden og låser seg ved fullt utslag i kombiasjon med fullt løft.

Samme problem på andre siden, men har ikke kutte like mye dær enda.

Blir sveising til helga for de som lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ting Tar Tid!

Hær har det ikke skjedd allverdens i garagen, bortsett fra att polyforingsettet har kommet på plass nå.

 

En tanke har dog slått rot i mitt hode i kombinasjon med mine heveproblemer:

 

Kan styrestagene byttes om????????

Vil da tro mine problemer vil være mye mindre.

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Kan styrestagene byttes om????????

Vil da tro mine problemer vil være mye mindre.

 

Svaret er JA, men problemet er ikke løst av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...