jan kaare Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Etter ha skumlest litt litteratur av David Bowyer slår det meg at kanskje det er ok med noen recovery points i fronten av defenderen. Kanskje ikke så mye i bruk, men why not? Hva gjør man? Borrer to punkter i front fangeren og setter på Swivel recovery rings without adaptor fra f.eks offroadbutikken? Bruker Swivel recovery rings fra samme sted? Eller monterer jate rings i chassiset? Hvor monteres i såfall de? Bak funker vel kanskje hengerfester som et godt alternativ? Noen med erfaringer her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Nakland Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) JATE rings monterers i samme hull som de originale sleperingene. De er enkle å montere, og fungerer aldeles utmerket. Har du steering guard må denne passe sammen med JATE rings. Endret 30. april 2007 av Odd Nakland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hva gjør man? Borrer to punkter i front fangeren og setter på Swivel recovery rings without adaptor fra f.eks offroadbutikken? En standard størfanger? Den blir det jo bulk i bare du kjører ihjel en mygg jo. Må ikke finne på å feste noe i den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jan kaare Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 JATE rings monterers i samme hull som de originale sleperingene. De er enkle å montere, og fungerer aldeles utmerket. Har du steering guard må denne passe sammen med JATE rings. Sleperinger...transportringer tenker du på... er vel kanskje ikke det beste å slepe i de der har jeg hørt. Men jate ringene bør da passe. Må se på dette da jeg har steering guard plate foran. Orginal plate tror jeg, hvilke jate rings passer da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Nakland Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) By the way ... kan dette være noe? Swivel recovery rings fra Offroadbutikken. Ser ut som om de skal festes både over fanger og rammeende. Endret 30. april 2007 av Odd Nakland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thompson Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Gå for J.A.T.E. ringer. Med litt kutting i steeringguarden er det mulig å få dem til å passe på det meste. Bak duger hengerfestet lenge. Der er enda enklere å feste J.A.T.E. ringer forrsten.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jan kaare Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 By the way ... kan dette være noe? Swivel recovery rings fra Offroadbutikken. Ser ut som om de skal festes både over fanger og rammeende. Så på den muligheten også ja. Ja kan se ut som om den festes rundt fangeren. Jate ringene krever nok mer arbeid kanskje... Men er de jate ringene fra offroadbutikken passende en defender 110... og hvor mye kutting snakker vi om. Bilder anyone? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Så på den muligheten også ja. Ja kan se ut som om den festes rundt fangeren. Jate ringene krever nok mer arbeid kanskje... Men er de jate ringene fra offroadbutikken passende en defender 110... og hvor mye kutting snakker vi om. Bilder anyone? 1. Locate reinforced hole in chassis leg 2. Take 'JATE-ring' undo nut 3. Remove bolt and nut from 'JATE-ring' 4. Line up 'JATE-ring' with previously located hole. 5. Thread bolt through 'Jate-ring'/ Chassis 6. Place nut/washers on bolt. 7. Tighten. Repeat for 2nd 'JATE-ring' Endret 30. april 2007 av qcnr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jan kaare Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Ok tar hintet qcnr... De er jo mye billigere enn den adapter greia til fangeren også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thompson Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Kuttinga i steeringguarden dreier seg om noen få kvcm på hver side. og muligens i braketten. Skal du kombinere J.A.T.E. rings med steeringguard er det enklest å kjøpe "wide" utgave da denne går utenpå både ramme og festebrakett for steeringguarden. Standard Wide Denne linken har en beskrivelse av en måte å gjøre det på. Endret 30. april 2007 av Thompson Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jan kaare Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Og denne wide utgaven får jeg tak i hvor? Har feks EWS eller Bøhler, Larsen dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thompson Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Tja, delenr er ZXC9435. Kanskje Bilia kan hjelpe? Dette er vel en original LR-del. Ellers så selger Paddocks denne typen: Link. Denne kan sikkert også modifiseres til å bli videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HaakonK Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Noen som har klart å få tak i Wide JATE rings? FamousFour kunne ikke skaffe dette fra noen av sine leverandører, og de står som Out of Stock hos Expedition Exchange (som bildet i tråden var hentet fra). -Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haavardk Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Hei! Vekker liv i en gammel tråd her.. Har noen spm om recovery points: Bak: -Er hengerfeste solid nok til redning i alle situasjoner? -Hva med disse ørene på siden av hengerfeste? er de solide? Hva er de til? -Hva med den på neste bilde, litt rustne øret lenger frem? Foran: -Hva bruker dere her? Jeg har steering guard, og ser ikke helt hvor jeg kan feste f.eks jate rings.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Bruk hengerfestet. Ørene er for å feste viren til nødbremsen på tilhenger med. Du kan også bruke ørene som henger ned fra ramma, men kroken fordeler kreftene mye bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 De ørene på bilde 2 skal ifølge boka ikke brukes til tauing. De er ment som surrepunkter for transport. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haavardk Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Takk for svar.. Hva med foran, er det her man vanligvis fester jate rings? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirmin Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Google litt så ser du hvor fin bilen blir med fluid film på ramma. Stopper rusten gjør det vist også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puch G Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 På 4/14/2018 den 21.39, Haavardk skrev: Hei! Vekker liv i en gammel tråd her.. Har noen spm om recovery points: Bak: -Er hengerfeste solid nok til redning i alle situasjoner? -Hva med disse ørene på siden av hengerfeste? er de solide? Hva er de til? -Hva med den på neste bilde, litt rustne øret lenger frem? Foran: -Hva bruker dere her? Jeg har steering guard, og ser ikke helt hvor jeg kan feste f.eks jate rings.. Hengerfeste? http://www.4wdingaustralia.com/4x4/tow-balls-in-4wd-recoveries-can-kill-you/ rustne ører frem? http://www.4wdingaustralia.com/4x4/4wd-recovery-points/ Går alt fint når du skal taue en stanset bil på veien, men i terreng kan det gå VELDIG galt å ta feil .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Trekkroken er sterk nok, at den er trygg å bare kaste rundslingsen over er en annen sak. Med en stropp må den kastes rundt kroken, ikke bare slenges på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puch G Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Hver og en får gjøre som de vil, jeg personlig syns det er skummelt å bruke hengerfeste. Jeg har tross alt ingen fagkunnskap. Better safe than sorry :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Hengerfestet er bedre festet i bilen enn de fleste recovery points er. Småørene på hovedramma bør ikke brukes til tung berging. De er bare festet med en 8 mm bolt og klipper fort av stropp,wire ,mm. ved bevegelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JanF Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 Også greit å sjekke hengerfeste på riktig gamle biler. Jeg fant gravrust i innfestningen overgang mellom selve krokfeste og stegene frem til ramma. Så ille at det ikke tok mange slag å banke i stykker når jeg først oppdaget det. Resten var bunnsolid så stor variasjon i stålkvalitet. 30 år gammel defender. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haavardk Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Jeg har lyst å ha det her på stell.. Har tenkt å kjøre litt offroad, og kommer til å kjøre meg fast før eller siden. Bilde1: Den er ser fin ut.. Pose og sekk, 5 tonn burde holde Bilde2: Foran, integrert i plata Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 23. april 2018 Del Skrevet 23. april 2018 Jeg kjøpte tilsvarende hengerfeste som du viser til der fra Famous Four, som jeg har på classic'n. Godkjent 3.5 hengervekt med papirer og sikker med tanke på tauing. Hadde også samme plate som du viser til med kroker da jeg hadde Defender. Kjører du samlet vekt på disse med en tree-saver mellom festene og fester tauet/strikken som du tauer med i tree saveren er du mer enn sikret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.