Jump to content
LRforum
Truls E. Aastvedt

Hilseplikt - sjokket har ikke gitt seg

Recommended Posts

Jeg hilser på folk jeg jobber med, ved å bruke 3 blink med nødblinken. rett etter jeg passerer de, de svarer med lys orkesteret de har på lastebilene tilbake :D 

De som hilser på meg (RR P38) er en del folk i Defender, D2 og selvfølgelig P38.

For noen dager siden kjørte jeg bak en D2 ett stykke. Så møter  vi en annen D2. Jeg såg att de hilste på hverandre og møtande smilte, å sen fløg hånda opp igjen momentant da han såg meg. Da såg han litt overrasket ut. 

Jeg hilste også tilbake selvfølgelig.

På 22.9.2018 den 9.32, isak skrev:

Bra, og jeg skal fortsette å hilse...  cool

Hilseplikt opprettholdes i Narvik, blir alltid litt lystigere når det skjer. 

D2'ene hilser ikke her i UK antageligvis av samme grunn som Golf-eiere i Norge... Med 1 unntak for 2 måneder siden på landeveien.

2 av 3 i Bamble på tur til fotballtrening med sønnen. 

Men kan kanskje regnes som 3 av 3 da det i den ene av tre Discoer var både mann og bedre halvdel som hilste idag. 

:P

Noen her kanskje? Discovery 4 med ledbar i grillen. 

Hilste på 2 stykk Defendere på Veme, begge hilste tilbake. 

Begge forum medlemmer,

hilsen han på 35X;)

Dette er god skikk på hilseplikten. Hehe og god observert. Hilste tilbake. Jupp jeg er i bakspeilet

1CD93399-C126-4019-A9BA-17B53711B7BC.jpeg

Jeg så en pre-facelift D2 utenfor Jula i går. Gikk inn og handla, og da jeg kom ut var eieren tilbake i bilen. Han venta med å kjøre til han så jeg var tilbake i bilen selv, vinka blidt ut gjennom døra og kjørte avgårde. 

Jeg har blitt hilset på i min D5 av en Defender i nærheten av Gjesdal/Ålgård et par ganger, ene gangen ved Skurve. Beklager jeg ikke reagerte, men uvant å bli hilset på i en D5. Men dere i klubb Rogaland skal absolutt ha for holdningene deres.

I går hilste en familie i D3 på oss i vår Freelander 1 i nærheten av Vinterbro. Hyggelig :-)

Mener jeg møtte Smejan på tur i de dype skoger idag. Hilset masse :)

Nesten 50% har hilst tilbake idag. Det må være bra 

kjørte Sandnes - Arendal i går og hilste på masse biler, men INGEN hilste tilbake. Usjameg. Kona syns faktisk synd på meg. Men jeg holder motet oppe og gir meg ikke. Skal hilse på alt jeg møter på returen, håper på bedre respons da. 

44 minutter siden, Dal-z skrev:

kjørte Sandnes - Arendal i går og hilste på masse biler, men INGEN hilste tilbake. Usjameg. Kona syns faktisk synd på meg. Men jeg holder motet oppe og gir meg ikke. Skal hilse på alt jeg møter på returen, håper på bedre respons da. 

Det var dårlig! Sikker på at du hilste på defendere og disco eldre enn 13 år? Her har jeg problemet at det finnes svæææært mange disco 2. Defendere fins det også veldig mange av. De hilser væffall ikke på meg. :-D Ca hver tredje disco 2 hilser her. Hold motet oppe!

20 timer siden, YMK skrev:

Mener jeg møtte Smejan på tur i de dype skoger idag. Hilset masse :)

Nesten 50% har hilst tilbake idag. Det må være bra 

Det kan nok ha vært oss, ja - siste strekket hjem etter årets bilferie på 4740 kilometer. Veldig hyggelig å bli hilst på :)

Flere andre som hilste på vei mellom Sula og Kolbotn også, tipper også ca 50% 

Edited by smejan

Overraskende få Sollihullprodukter der vi ferdes nå. Hilste på en Defender for et par dager siden. Han ble litt satt ut, men hilste tilbake og glante fælt. :D

3 timer siden, smejan skrev:

Det kan nok ha vært oss, ja - siste strekket hjem etter årets bilferie på 4740 kilometer. Veldig hyggelig å bli hilst på :)

Flere andre som hilste på vei mellom Sula og Kolbotn også, tipper også ca 50% 

DSC_0091.JPG

I går, den 3. august - sted Ballangen, nær Narvik i Nordland fylke.  

To tilfeller - først en polakk i en D4 (siste facelift) som hilste "først", og så en D2 med FS eller FL skilter som hilste noe nølende... (hadde kanskje ikke forventet et vink fra en D4?  cool

Hilste på en Heritage-grønn Defender som kom sørover fra Beitostølen i dag. Jeg satt på min Nakamura cyclocross, siden jeg ikke har LR. Må no hæls uansett:)

Trooor deffen hadde grønne skilter og muligens brun canvas??? Nokon herifrå?

Traff noen få hilseivrige defendere på vei  nordover i går og i dag. To norske -  En hvit(?) en ved Namsskogan i går og en fin grå en med turtilhenger ved Ballangen i dag. Trivelig :-)

+ en finsk 110 og en skikkelig tøff nederlandsk (?) militærgrønn 130 med camper og masse anna stasj.

Ellers bare noen ytterst få Disco 3 og 4 uten nevneverdig entusiasme å spore. 

Fikk en skikkelig lyshilsen fra motgående på E18 her om dagen, det gikk litt fort men tenker det var Defender 90.

morsomt å bli sett fra andre siden:) hilste tilbake - men var vel allerede passert:lol:

Mvh Brage  

Skikkelig hilsen ifra en blå Defender med litt KIT på taket på hjem fra Oslo idag, samt at jeg ble tatt igjen med et vennlig nikk av en Blå RR, L320? som så en smule høyere ut enn normalt. 

Rettelse: 322. 

Edited by jorgenht
Feil RR