Gå til innhold

Hilseplikt - sjokket har ikke gitt seg


Anbefalte innlegg

Ja, Elna om jeg kun var fotgjenger i situasjonen hadde jeg hilst til en så flott "kolonne".

 

Og så var det dette med Olav's Landroveritis. Når han sier at det også kan være litt barnslig må jeg vel innrømme at han har rett. Min kone har lenge forstått at hilsing er en viktig del av et LR-eierskap, men jeg visste ikke hvor langt det hadde gått før hun som bestemor trillet vår nå 7 måneder gamle dattersønn i trivelige småveier fra Røa til guttens hjemsted, Heggeli. Barnevakt!! Etter hjemkomst der gledet hun seg over et bleieskift helt opp til nakken!!

 

Ved avhenting av barnevakten (jeg var sulten og ville rett hjem) fikk jeg streng beskjed om å kjøre forbi et hus med to fine LRe utenfor. Jeg gjorde så og etter hvert så jeg to nypolerte og glinsende gjenstander på venstre side oppe i svingen. Der sto en DIII og en Def 110. Direkte lekkert. Og eieren var der også. Vi stoppet, håndhilste og det ble en hyggelig prat.

 

Hyggelig å treffe deg, Sverre !!! :)

 

mvh

Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det forklarer jo sjokket over at en Freelander hilste på oss :rolleyes: En forumist!!!!

Konklusjon: Vi må alle bli flinke(re) til å inkludere Freelandere, Disco 3, RRS, L322 osv. i våre hilsevaner. Det kan godt tenkes at det sitter en "forsmådd" entusiast - enn si en forumist - bak rattet. :) Jeg har fått hilsen tilbake fra alle typer LR. Og hvis det bare er en som ikke vet hva slags bil han/hun kjører, så får i hvert fall vi som hilser en god latter når vi ser vedkommendes ansiktsuttrykk. :lol:

 

Og så har jeg lurt på om jeg burde begynne å hilse også når jeg er fotgjenger. Jeg møter opptil flere Land Rovere bare på strekningen fra Skøyen st. og til bomringen i Drammensveien og retur hver eneste dag. Kanskje jeg skulle begynne litt forsiktig og prøvende med Defendere/seriebiler? (Vi husker vel vitsen da svenskene gikk over til høyrekjøring? De er så forsiktige av seg, svenskene, at første uka skulle de prøve med busser og lastebiler....) blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjon: Vi må alle bli flinke(re) til å inkludere Freelandere, Disco 3, RRS, L322 osv. i våre hilsevaner. Det kan godt tenkes at det sitter en "forsmådd" entusiast - enn si en forumist - bak rattet. :)

JA!!! gjør endelig det! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har jeg lurt på om jeg burde begynne å hilse også når jeg er fotgjenger. Jeg møter opptil flere Land Rovere bare på strekningen fra Skøyen st. og til bomringen i Drammensveien og retur hver eneste dag. Kanskje jeg skulle begynne litt forsiktig og prøvende med Defendere/seriebiler? (Vi husker vel vitsen da svenskene gikk over til høyrekjøring? De er så forsiktige av seg, svenskene, at første uka skulle de prøve med busser og lastebiler....) blush

 

Ser du en grønn disco med svart takboks får du veive litt med armene - så skal jeg hilse tilbake :rolleyes::)

Kjører strekningen både mårra og ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at dette med hilsing til LRer har vært totalt ukjent for meg frem til nå! Ingen har sagt et pip - kanskje fordi vi "bare" har en Freelander. :huh:

 

Nå har jeg nesten lyst til å ta LRen på jobb fremover i stedet for M5en, bare for å kunne hilse til andre LRer og se festlige ansikttsuttrykk etter hilsen fra en Freelander.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er for tiden på bilferie på vest og sørlandet i min Disco 3, for hver LR jeg møter så hilser jeg. Dog er det skjelden noen i 110 og D2 hilser tilbake. Faktisk så er de som har kommet meg i forkjøpet andre Disco 3 (norske og utenlanske) :)

 

Er for øyeblikket i Mandal på Sjøsanden camping hvor oppsveiving av takteltet skapte stor oppmerksomhet tross at jeg må ha amatørstatus blant de øvrige her. I løpet av de få timene jeg har vært her har et utall vært å fotografert. :lol: Lurer på om det er teltet eller bilen eller kombinasjonen :lol:B):lol:

 

Mvh

Knut S :)

Endret av ksskaret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for tiden på bilferie på vest og sørlandet i min Disco 3, for hver LR jeg møter så hilser jeg. Dog er det skjelden noen i 110 og D2 hilser tilbake. Faktisk så er de som har kommet meg i forkjøpet andre Disco 3 (norske og utenlanske) :)

 

Er for øyeblikket i Mandal på Sjøsanden camping hvor oppsveiving av takteltet skapte stor oppmerksomhet tross at jeg må ha amatørstatus blant de øvrige her. I løpet av de få timene jeg har vært her har et utall vært å fotografert. :lol: Lurer på om det er teltet eller bilen eller kombinasjonen :lol:B):lol:

 

Mvh

Knut S :)

 

Mulig det var deg som hilste på meg når jeg var ute i Softy for et par dager siden. Det var nemlig en D3 som hilste på meg før jeg hadde fått opp neven, jeg ble så satt ut at jeg holdt på å dette ut av bilen B) Det var første gang en D3 har hilst...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt nesten 3000 km i ferien så langt (E6 nord og ned igjen). Dårlig statistikk; møtte kun 5 LR på hele turen og èn hilste. Møter jo flere på en liten rundtur i Elverum. Bruker man ikke LR nord for Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt nesten 3000 km i ferien så langt (E6 nord og ned igjen). Dårlig statistikk; møtte kun 5 LR på hele turen og èn hilste. Møter jo flere på en liten rundtur i Elverum. Bruker man ikke LR nord for Trondheim?

Her i nord bruker vi bilene til de er ment for. Vi kjører ikke rundt på asfalten for å se B) ut...

 

:lol:

 

 

Eller var det noe med at de må ha pålitelige biler som ikke lekker ved striregn og nordvest kuling fa alle kanter?

 

:huh:

 

Eller er det kanskje det at folk i distriktene ikke har sett på bil som et statussymbol på samme måte som i mer urbane strøk? Børstraktoren Range Rover på slutten av åttitallet løftet vel Land Rover i Norge dit de er i dag.

 

:unsure:

 

Og så er det vel slik som qcnr skriver, med nærhet til forhandler samt tilgang på verksted og deler.

 

:huh:

 

Det kan også ha noe å gjøre med at distriktene har vært litt mere harry. Derfor kryr det av amerikanere her oppe. Suburban i særdeleshet.

 

<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det var nedtur å bevege seg hjemover i dag fra hytta ved Vøringsfossen, Eidfjord. :ninja:

 

MEN, gjennom hyttefeltet ved Maurset møtte vi en kø av biler kl. 1425. Fikk se en mørk Discovery og en lys en på hjul i køen. Hilste så tydelig jeg kunne og fikk salutt tilbake fra begge med lydsignaler! Det var oppturen for i dag. :)

 

Noen her ???

 

mvh

Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prosjektet mitt heller i år ikke er gjort noe med så kjører jeg rundt og hilser i min lille Freelander uten å få noe særlig respons. Trodde når jeg festet klubbmerke i grillen at dette skulle få noen effekt, men desverre så hjalp det lite. Som bortimot daglig forumleser og STOLT LR eier så føler en seg litt "mobba" når en blir ignorert langs veien. Noen av dere derimot ser at også Freelander eiere tilhører familien og hilser med stor entusiasme.

(Grønn Open-Air med kajakk/sykkelstativ på taket som pendler Fredrikstad-Rena)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp hilsing til Freelandere, sorry!

For det er ytterst sjelden at de hilser tilbake, og enda en ting, dersom jeg ser det er ei dame som kjörer LR, så har jeg også gitt opp hilsing, tror dere må holde kurs for deres bedre halvdeler, for de har ikke skjönnt dette med hilsing enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp hilsing til Freelandere, sorry!

For det er ytterst sjelden at de hilser tilbake, og enda en ting, dersom jeg ser det er ei dame som kjörer LR, så har jeg også gitt opp hilsing, tror dere må holde kurs for deres bedre halvdeler, for de har ikke skjönnt dette med hilsing enda....

Hører du Elna. Du må passe på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte her i sommer overbevise min kone om å ta en prøvetur i en Defender. Hun var ikke motvillig, men heller ikke 100% overbevist. Etter 2min kjøring kommer det en Defender imot oss og jaggu har han ikke hånda oppe og hilser standsmessig.

 

Kona er helt perpleks og lurer på om jeg kjenner mannen!!?? Nei sier jeg verdensvant, det er en tradisjon mellom LR sjåfører å hilse på hverandre!

 

NEI SÅ JÆÆVLIG KUUULT!!! :lol:

...var reaksjonen og nå, ca 2-3 uker senere, har vi kjøpt oss en staselig 110 som vi skal hente i morgen. Ikke fritt for at vi gleder oss sykt begge to, hehe...

 

Jeg vil derfor rette en stor takk til han som i slutten av juli møtte en sølvgrå Defender på Minde i Bergen!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smilet bredte seg på meg i morges på vei til jobb (siste dag før ferie :) )da jeg etter uttallige forsøk fik hilsen tilbake fra en DIII, har også klart å "dressere" noen andre nyere modeller til å la føreren hilse tilbake. Men det er en middelaldrende mann i DII som fortsatt ikke hilser tilbake, men jeg gir meg ikke.......

Tror også det kom et lite nikk tilbake fra en svart Oslo registrert RRS med mørke vinduer i en rundkjøring i går kveld....

 

Vi må bare stå på og lære disse nymotens bilene å hilse tilbake B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble rimelig sjokkert idag da en Freelander endelig hilsa først, har var jo bare nr 319 i køen av land rovere som ikke hilser på andre freelandere.

Kjører jo freelander selv også da, og har hilsa på mange, men ingen som hilser i retur ser d ut som.......... Men idag var d en på Rena :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en merkedag.

Ble påhilset av en D3 og en RRS. På samme dag. :o

Fikk og en prat med en eier av en blå 90 TDi i Sørlandsparken i dag. Overleverte litt info om NLRK, og tipset ham om forumet.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble rimelig sjokkert idag da en Freelander endelig hilsa først, har var jo bare nr 319 i køen av land rovere som ikke hilser på andre freelandere.

Kjører jo freelander selv også da, og har hilsa på mange, men ingen som hilser i retur ser d ut som.......... Men idag var d en på Rena :)

 

 

Tror fort det kan ha vært meg. Grønn Open-Air med kajakkstativ på taket på vei fra Rena B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at folk må dresseres, ja. Har hatt bilen i en uke nå og hilst på alt av Land Rovere. Har kun fått hilsen tilbake én eneste gang... :unsure:

"Skuffelsen" nådde et høydepunkt da det passerte en Defender i dag med NLRK-merke i ruta som ikke hilste tilbake. Jeg håper at det ikke var eieren som kjørte... <_<

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skuffelsen" nådde et høydepunkt da det passerte en Defender i dag med NLRK-merke i ruta som ikke hilste tilbake. Jeg håper at det ikke var eieren som kjørte... <_<

 

Må huske at av og til har man andre ting å titte på i trafikken enn møtende biler, så selv vi som er ivrige hilsere får nok ikke alltid hilst på absolutt alle. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...