Gå til innhold

Hilseplikt - sjokket har ikke gitt seg


Anbefalte innlegg

20 timer siden, GuttormG skrev:

Har hilst nesten daglig på dame i D4, igår hilste hun endelig tilbake.

 

Folk i Freelander og nye RangeRovere er derimot umulig å få skikk på...

Bra du sa nye, var ute med P38 til Torpa igår. Traff ein D3 som eg helste på, han berre såg dumt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er rookie både i LR verden og på forumet, men oppdaget fort at det var hilseplikt når en eldre mørk Disco både blinket og vinket til meg :-)

Kjører en D4 2011 SDV6

6774AB1A-5040-4BBE-B7F6-AFAE015E74B5.jpeg

Endret av Karls1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Karls1 skrev:

Er rookie både i LR verden og på forumet, men oppdaget fort at det var hilseplikt når en eldre mørk Disco både blinket og vinket til meg :-)

Kjører en D4 2011 SDV6

6774AB1A-5040-4BBE-B7F6-AFAE015E74B5.jpeg

Pen bil, den må du ta med deg på kaffetreffet på Pyramiden så vi får sparke litt i dekkan på den:)

1 torsdag (5 April) i måneden klokken 1800, vi parkerer på taket:) Kaffen drikker vi på Opus kafe..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en merc kassevogn på vei inn til Oslo i går.

Blinket og vinket ivrig.

Hmmmm.

Litt ivrig,kanskje?

Bremse litt ned ,ja.

Pistol , :o.

Vinke pent til to blå menn i uniform , ja.

Takker og bukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kenneth skrev:

Pen bil, den må du ta med deg på kaffetreffet på Pyramiden så vi får sparke litt i dekkan på den:)

1 torsdag (5 April) i måneden klokken 1800, vi parkerer på taket:) Kaffen drikker vi på Opus kafe..

 

 

 

4 timer siden, Ranger skrev:

Fin bil! Sees der :P

 

Takker :) Skal se om jeg får til å ta turen innom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passerte 2 ulike Range Rover’e på vei hjem fra jobb i går. Jeg hilste, men ingen respons... 

Jeg får vurdere å kontakte Linda Eide:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2018 den 23.22, Karls1 skrev:

Er rookie både i LR verden og på forumet, men oppdaget fort at det var hilseplikt når en eldre mørk Disco både blinket og vinket til meg :-)

Kjører en D4 2011 SDV6

6774AB1A-5040-4BBE-B7F6-AFAE015E74B5.jpeg

Når og hvor. Hilste på en disco fire når jeg kom med henger over til Notodden.  Blinket og hilste forrige Lørdag. Men det var ikke deg siden Tromsø er litt lenger unna.:lol:

Endret av Adventure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Adventure skrev:

Når og hvor. Hilste på en disco fire når jeg kom med henger over til Notodden.  Blinket og hilste forrige Lørdag. Men det var ikke deg siden Tromsø er litt lenger unna.:lol:

Var nok ikke meg, nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Etter langt om lenge, med hils på alt av LR produkter langs veien fikk jeg idag endelig fulltreff. En fin Hvit Defender 110 på grønne skilt i rundkjøringa på E18 Rugdtvedt i Bamble. Blinket, hilste og jammen hilste han ikke tilbake og- med hele armen opp i frontruta :D Hyggelig for en D3 eier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folket glemt hvordan en skikkelig Land Rover ser ut? For hilseplikten ser det ikke ut til å være noe galt med.. . Kjørte for få uker siden Trondheim - Mjøsområdet og tilbake i både klassisk 2-dørs Discovery 1 og 70-talles 2-dørs Range Rover uten å møte så mye som et blikk fra RR, defender og disco 2-3-4. Kjørte samme ruta i påsken med ca like mye LR på veien i en Range Rover Sport som jeg lånte, og fikk hilsener fra alle kanter.. :huh: Fruen var rett og slett sjokkert der hun satt! Jeg har ikke sett maken selv. 

Er det så lenge siden RRC og D1 gikk langs veien at folk ikke kjenner dem igjen tro? 

 

Husk å hilse neste gang :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Jeg føler meg så dust når jeg prøver å hilse på nyere range rovere og discoverier med unge (?) ryper bak rattet. Feil blir det på så mange plan når de ikke gjengjelder hilsingen. Men jeg nekter å gi opp! :)

De lærer til slutt vettu;)

 

Hilser på alt av LR- uansett hvilken bil jeg er i. Mulig mange her lurer på hvem de kjenner i Skoda:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. sånn tenker jeg også. Pleier ofte å hilse på LR-produkter av ulike slag fra min knallblå Golf:) Har ennå ikke opplevd at noen har hilset tilbake:D

Tryggere å hilse fra en Defender....

Jeg kjører vestover fra Kristiansand til Bergen i morgen. Blir jo spennende om det blir noen å hilse på:wub:

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom kjørende med min sorte Puma «Alex» fra Sørlandsparken ca kl 17.30 i dag og hilste på en hvit RangeRover i rundkjøringen ved E18 i rundkjøringen der. Jeg var på vei tilbake mot byen.

Spontan hilsen tilbake

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ved 19-tiden i kveld møtte jeg en Defender på riksvei 4, litt nord for Gran. Sjåføren hilste stort, men jeg (i hvit RRC) var dessverre litt uoppmerksom, så hilsen fra min side kom noe sent. Bare å beklageblush

Endret av EnTo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom hendelse i dag. Møtte en liten engelsk sak, MGB tror jeg, sånn ca midt i Østfold i dag. Forventet ikke noe hils, men både jeg og fruen ble satt rimelig ut av det vi er ganske sikre på var en løftet hånd med tommel og pekefinger i rund form med resterende fingre pekende opp.. Så perplekse faktisk, at hilsehånden klappet til speilet etter at bilen hadde passert oss med ett par lengder...

Herved er unnskyldningen til nevnte MGB-sjåfør skrevet i full offentlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag, i Herøyakrysset i Porsgrunn. Stoppet på rødt og registrerte en grønn Defender pick up til venstre. Men ingen fører! Bilen kom kjørende og jeg hilset forsiktig, fikk en kjempehilsen og et smil tilbake fra høyresiden! :D

Bilen var høyrestyrt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte i går fra Telemark til Gardermoen. Første Defender 110 møtte jeg mellom Kongsberg og Drammen. Mellom Drammen og Lillestrøm møtte jeg enda tre flotte Defender 110. Jeg ga en tommel opp til alle, men de fikk det trolig ikke med seg, for jeg kjørte en innmari søvnfremkallende leiebil. For langt fra Trondheim til å ta en befaring der med Munin.. Men hvorfor møter jeg aldri Defender når jeg kjører min og møter massevis når jeg kjører en anonym bil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...