Gå til innhold

8mm firkantnøkkel


Magne

Anbefalte innlegg

Til menneskebilen trenger jeg en 8mm firkant-nøkkel for å skru ut oljepluggen ved oljeskift. Har gjort noe små forsøk på finne dette i handelen, men har ikke lykkes. Jeg skal vel alltids klare å lage et dugelig verktøy av et eller annet, men er det noen som vet noen som kan ha slikt for en billige penge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar det er snakk om innvendig firkant på pluggen (hun) for ellers hadde du vel bare brukt den åpne enden av en 8 mm?

 

Reodor Felgen-utgaven kunne være å kjøpe (få) en bit armeringsjern (kamstål), bøye den til i skrustikka og lage firkantprofil ytterst med vinkelsliper/fil.

 

Ellers har Biltema Oljepluggnøkkelsett, art.nr. 19-198, til 189 kroner.

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82378

 

Mvh

Terje K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte for lenge siden en nøkkel til firkantplugg som går utover på Jernia fra Luna. Men det var før Jernia ble mest interessert i kjøkkenutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også slipe til en slitt 3/8 forlenger. Funker fint som f....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...