Gå til innhold

IPOD


gautes

Anbefalte innlegg

Går det an å "oppgradere" lydvolumet også??

Med mc,lr og snowboard i garasjen og dårlig hørsel i tillegg

er lyden relativt svak..... :angry:

 

Jepp. :D

Siden jeg ikke bruker de originale pluggene har jeg alltid syntes lyden er litt lav i ipoden, men for en tid siden ble det lagt inn en mulighet i software (denne oppdateres med jevne mellomrom via itunes) til å fjerne den teite amerikanske barnesperra på volumet. Så nå hender det faktisk at jeg må redusere lyden innimellom...

 

Hvis dette ikke er nok, er det en mulighet til å skaffe aktive høretelefoner (dvs. med innebygd forsterker), men det krever egne batterier og blir gjerne litt større. Bose kom nettopp med en slik som har aktiv støydemping (i tillegg til forsterkning). Dette er jo perfekt i en LR, men den store ulempen med denne er prisen.... 3000,-... :blink:

 

Jeg bruker av og til en modell fra Sennheiser (PXC 250)som har innebygd støydemping når jeg er ute å kjører LR. Jeg kjøpte den sammen ipoden, så jeg har fortrengt hvor mye den kostet (jeg tror det var ca 1000,-)

 

 

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å "oppgradere" lydvolumet også??

Med mc,lr og snowboard i garasjen og dårlig hørsel i tillegg

er lyden relativt svak..... :angry:

 

 

hvis du f.eks kjøper en hjelm fra Sweet å kjøre fjøl med..... så får du soundpads til disse dvs høytaler montert i hjelmen... det ville kanskje vært noe for deg i garagen og det??? :rolleyes::lol:

 

de soundpad'sene er foresten fra overnevnte scullcandy .. kan ta med min neste tur jeg er innom.. så kan du høre sjøl..

 

Endret av robl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har anskaffet Tuneups II fra Scullcandy til hjelmen min ,

Bad Lieutenant;men er i tvil om det blir lyd nok ved bevegelse i fjøla :lol: .

Men , neste tur vil avklare det. Hmf! Det blir vel neste år det :angry: .

 

Gautealleredeutålmodig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker "Sony inni øret propper" på Ipoden min, kostet ca. 500.

Funker fint inne i Sweet Rooster, 88", sykkelhjelmen........

Orginale Ipod propper er ikke verd plasten de er gjort av :angry:

Til vinteren kommer Sweet med trådløs/bluetooth som tilbehør B)

Endret av Spoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du f.eks kjøper en hjelm fra Sweet å kjøre fjøl med..... så får du soundpads til disse dvs høytaler montert i hjelmen... det ville kanskje vært noe for deg i garagen og det??? :rolleyes::lol:

 

de soundpad'sene er foresten fra overnevnte scullcandy .. kan ta med min neste tur jeg er innom.. så kan du høre sjøl..

Det har jeg! Trooper fullcut. Men jeg kjører ski, og tror ikke det blir noe særlig pent med brett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og tror ikke det blir noe særlig pent med brett....

Pent og pent, fru Blom?

Skal ikke si noe stygt om det som står utenfor på fire hjul,

men når så du deg i speilet sist? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre pen i mitt øre høres verre ut enn stygg synes jeg....

Håper jeg ikke tråkket noen i fjeset med utsagnet mitt.

Man vet jo ikke helt om folk klarer å se gliset og glimtet i øyet når man skriver sånt blush .

 

Etter å ha kjørt ex-mil i en times tid med IPODen rundt nakken og Hugin i mobilen har jeg funnet ut at

jeg bør koble dem sammen med kablene til Tune-ups II som tillater både mobil og IPOD sammen i høyttalerne

i hjelmen.For å slippe å ha snowboardhjelmen på ville jeg bruke et headset fra KOSS men da må det finnes

en skjøteplugg type hunn-hunn for denne kontakten.

Mulig det er andre løsninger også!

 

Noen som vet om slike plugger finnes evt. annen løsning?

 

(Jada,jeg kunne lagt på røret og sagt at nå er det bilkjøring som gjelder :lol: )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...