Gå til innhold

IPOD


gautes

Anbefalte innlegg

Har brukt opp mine ganle spille"dåser",les:kasett og senere cdspiller type slepbar,

og har nå blitt anbefalt Ipod nano eller Ipod 30 gb.

 

Når min kunnskap om dette begrenser seg til å tro at sistnevnte

spiller er bygget i England :rolleyes: prøver jeg å snylte på noen

av forumistenes kunnskaper om dette.

Spilledåsen skal,om mulig,brukes på snøbrett i Spoons bakker,

på mc i numedølenes rike og i,rundt og på låven på godset.

Og , ikke minst ,i en LR. :lol:

 

Annonsen burde kanskje ikke vært lagt her men det kunne jo

slenge en brukt en her ute også???

 

Mvh Gautepåjævligtynnisnå?

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du har ikke stavet feil.

 

Forskjellen på ipod nano og ipod, er følgende:

 

Nano: kommer i mange forskjellige farger, tilogmedrosa..., og i 3 forskjellige størrelser: 2, 4 og 8 gb (8gb bare i svart) Disse er rimelig tynne og små.

 

Ipod: kommer ihvertfall i 30 og 60 gb, mener at det kommer en til i 80gb. Disse er svarte eller hvite.

 

Begge disse rommer masse musikk, samt video og bilder.

 

Med det bruket du skriver om, ville jeg anbefalt deg en Nano, og da enten 4 eller 8 gb. Dette mest pga størrelsen. De ligger på henholdvis ca 1700,- og 2200,-, prisene er rimelige like rundt omkring da Apple kjører samme pris til alle.

 

Du får kjøpt kabler til å koble de til bilen, kabel blir anbefalt da det gir bedre lyd, her er det mange tredjeparts leverandører så prisene er ikke så gærne. De nye pioneer bilstereoene har en egen tilkobling til ipod, slik at du styrer den fra stereon :)

 

Tror jeg har forklart det meste, skulle det være noe er det bare å ringe Gaute B)

 

Forresten, når det gjelder mp3 spillere, så er det mange på markedet, og like mange meninger om hva som er bra og dårlig. Ipod er gode produkter, som regel kan man fikse det meste selv. Bare opplevd et par stykker som jeg må sende inn på rep, resten har jeg fikset selv i butikken. Ipod har nå faktiskt solgt flere enn 100 mill spillere :blink:

Endret av Nils
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og har nå blitt anbefalt Ipod nano eller Ipod 30 gb.

 

Spilledåsen skal,om mulig,brukes ... , ikke minst ,i en LR. :lol:

Mvh Gautepåjævligtynnisnå?

Så det er derfor du har handsfree'en i solskjermen? For å få plass til mer i øra? Dette kan kombineres, Gaute...

Dagfinnekspert.. :P `` :lol: ´´

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nils

Ikke for å kuppe tråden men her i huset har vi en Ipod 60 gb, den er sånn ca tre år gammel. Problemet er skjermen, det ser ut som den er sprekt eller noe sånt i allefall er litt mindre enn halve skjernmen uleselig. Det går fortsatt ann å bruke den men veldig knotete da en ikke ser alt som står på skjermen. Har du noen ide om hva det vil kose å reparere?

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si dette forumet slår alle rekorder i hva folk kan. Ikkke bare er jeg sikker på at verdens beste ekspertise på Landrover er samlet her men om det gjelder hyttevinduer eller ødelagt Ipod så er det akkurat like bra. Takk for hjelpen igjenn.

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det bruket du skriver om, ville jeg anbefalt deg en Nano, og da enten 4 eller 8 gb. Dette mest pga størrelsen. De ligger på henholdvis ca 1700,- og 2200,-, prisene er rimelige like rundt omkring da Apple kjører samme pris til alle.

 

I følge Prisguiden på Hardware.no kan en få 8gb til en grei pris...

 

Jeg kjøpte en 8 gb Nano i påsken og betalte 2100,- hos min lokale Elkjøp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at Expert på Økern får besøk av en lettere forvirret men målrettet kunde

som skal kjøpe en Nano 8 gb og plage broderen med påfyll av musikk :lol: .

En stooooor takk til alle som har ringt,sms-et,pm-et osv. meg med råd og dåd.

 

Gautenosåinnigranskogenimpregnertoverforumisteneskunnskaper

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er for seint, men jeg vil gjerne anbefale Asono sine spillere... De er enkle i bruk, gir helt akseptabel lyd, og er billigere enn iPod. Også er de ikke Apple-infiserte med alt hva det innebærer av kopisperrer, påtvungen iTunes-kompatibiltet m.m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er de ikke Apple-infiserte med alt hva det innebærer av kopisperrer, påtvungen iTunes-kompatibiltet m.m.m

 

...er litt på tynn is - men den "Apple-kopisperre-infiseringen" det siktes til gjalt vel kun for musikk kjøpt via iTunes...??

...men det har jeg hørt rykter om er opphevet nå..... :unsure:

 

 

 

Frode

- Brutus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er for seint, men jeg vil gjerne anbefale Asono sine spillere... De er enkle i bruk, gir helt akseptabel lyd, og er billigere enn iPod. Også er de ikke Apple-infiserte med alt hva det innebærer av kopisperrer, påtvungen iTunes-kompatibiltet m.m.m

 

Tror nok du tar veldig feil her Ole Jacob, uten at jeg skal gå inn i en diskusjon ang. dette. Finnes ikke mange sperrer her, utenom som brutus sier, når man kjøper musikk fra itunes. Dersom man, fullt lovlig, kopierer en cd man har i kolleksjonen over til ipoden, så vil man ikke oppleve noen sperrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke mange sperrer her, (....) Dersom man (....) kopierer en cd (...) over til ipoden, så vil man ikke oppleve noen sperrer.

Gjett hva jeg jobber med blush

Piratkopiering av musikk? ;)

Endret av EHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukermyndighetene med Norge i spissen har fått eplefolket og EMI til å ta til vettet. Sperrene hos iTunes står for fall. Fra Mai begynner de å fjerne sperrene på musikk fra EMI. Prisen går opp 30% men lydkvaliteten blir også bedre uten sperre. Det blir også mulighet for å oppgradere allerede kjøpt musikk for et lite gebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å "oppgradere" lydvolumet også??

Med mc,lr og snowboard i garasjen og dårlig hørsel i tillegg

er lyden relativt svak..... :angry:

 

 

HÆÆÆ??? :rolleyes::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...